خبرگزاری کار ایران

واکنش به گزارش کمیسیون اصل ۹۰؛

کفاشیان: سفر تفریحی نداشتم/آب می‌خوریم باید جواب بدهیم/ جلوی کار پولادی را می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۲۴۲

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات سخنگوی کمیسیون اصل 90 و انجام 188 سفر غیر ضروری وی گفت: بنده هیچ سفر تفریحی نداشتم و سفرهایم برای حضور در کنگره های AFC و FIFA بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی کفاشیان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وضعیت مالی فدراسیون فوتبال را 10 - 12 نهاد نظارتی و بازرسی تحت کنترل دارند و همه مسائل شفاف است و هیچگونه پنهان کاری نداشتیم.

وی در مورد انجام 188 سفر برون مرزی مسئولان فدراسیون فوتبال که از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام شده است، گفت: بنده و دبیرکل فدراسیون فوتبال هیچ سفری را بصورت شخصی نداشتیم و با تیمی هم به جایی نمی‌رویم. تنها سفرهایی که مربوط به نشست‌ها و کنگره‌های AFC و FIFA که سالی یکی دو مرتبه است و همچنین کمیته‌های خاصی مانند کمیته مسابقات و فنی، را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه این سفرها در گذرنامه‌اش موجود است، ادامه داد: حاضرم فردا گذرنامه خود را به آقای پورمختار ارائه کنم. شاید ۲۵ سفر در سال، مجموع سفرهای ما بوده باشد که ای کاش قبل از اعلام این موضوع از ما سئوال می‌شد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در ادامه تاکید کرد: بنده دو گذرنامه ندارم، یک مهر خروج و یک مهر ورود در هر سفری و در گیت‌های فرودگاه روی گذرنامه‌ام خورده است. همه این سفرها مشخص است که برای چه کار و چند روز بوده است.

وی اضافه کرد: هزینه‌های سفرهای ما را فیفا و AFC تامین می‌کنند، اظهار داشت: بطور مثال در کنگره اخیر فیفا از هر ۲۰۹ عضو فدراسیون جهانی، ۳ نفر برای شرکت در کنگره دعوت شدند که تمام هزینه‌های آن را از جمله هزینه‌های هتل، غذا و بلیت هواپیما توسط فیفا تامین شد.

کفاشیان با بیان اینکه اکثرا برای حضور در کنگره‌‌ها و نشست‌های AFC و FIFA از ایران خارج می‌شود، ادامه داد: وقتی ماموریت داریم، با هماهنگی شورای برون مرزی به این سفرها می‌رویم. سفر تفریحی هم نرفتیم و باید اعلام کنم خانم بنده هم از من گله‌مند است و می‌گوید چرا مرا سفر تفریحی نمی‌برید.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی دعوتنامه و نامه‌ای از سوی مجلس و نهادهای دیگر برای ما ارسال شده تا اطلاعاتی دریافت کنند، عینا با اسناد و مدارک برای آنها ارسال شده است. همین سفرها در گذرنامه بنده مشخص بوده و قابل استعلام است.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در ادامه به موضوع جالبی اشاره کرد و گفت: کمیسیون اصل ۹۰، بازرسی کل کشور، بازرسی وزارت ورزش، بازرسی مجمع و ... کارهای ما را مورد بازرسی قرار می‌دهند. الحمدالله برای شندرغازی که در فدراسیون فوتبال می‌چرخد، ۱۰-۱۲ نهاد بازرسی کننده داریم که به همه امورمان رسیدگی می‌کنند و همه مسائل‌مان شفاف است.

وی اضافه کرد: ترس و ابایی از گفتن مسائل نداریم زیرا در داخل سیستم‌ خودمان به محض اینکه آب هم می‌خوریم، می‌گویند آب خورد، چرا آب خورد، تشنه‌اش نبود آب خورد یا تشنه‌اش بود... البته همچنان آمادگی همکاری با نهادهای ذیربط را داریم.

کفاشیان همچنین خاطرنشان کرد: در مورد بحث سربازها همکاری کردیم و در همین موضوع کمیسیون اصل ۹۰ همه گونه همکاری را انجام دادیم. مالیات کی‌روش ۳۰۰ میلیون بود که ناگهان یک میلیارد و دویست میلیون شد، گفتند قانون می‌گوید و ۴ برابر شده ما هم گفتیم چشم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد مهرداد پولادی و اقداماتی که برای این بازیکن صورت گرفته است گفت: جلوی تمام سربازها را گرفتیم و گفتیم تا زمانیکه تکلیف سربازی‌ شما مشخص نشود، نمی‌توانید در لیگ‌ها و تیم ملی بازی کنید. فکر می‌کنید همین ۵۰-۶۰ نفر بوده‌اند که این معافیت‌ها را گرفتند؟ اصلا اینطور نیست چرا که خیلی‌های دیگر بودند که در این کشور اینچنین معاف شدند.

علی کفاشیان با بیان اینکه چون این اتفاق در فوتبال رخ داده، اینچنین بیان شده است، در پایان گفت: تنها کسی که به ایران نیامده، مهرداد پولادی است. به ایشان پیغام دادیم که جلوی بازی‌اش در قطر می‌گیریم. ایشان راهی ندارد به جز اینکه به ایران بازگشته و تکلیف سربازی‌اش را مشخص کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز