خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

آیین‌نامه حضور بانوان در سالن‌های ورزشی نیازمند تایید مجلس

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۲۶۸

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تصویب نهایی آیین نامه حضور زنان در سالن‌های ورزشی را نیازمند بررسی در کمیسیون فرهنگی مجلس دانست.

به گزارش ایلنا، میرهادی قره ضمن بیان این مطلب حضور بانوان در سالن‌های ورزشی را یکی از موارد اجرایی که دولت حق تصمیم‌گیری در مورد آن را دارد ، عنوان کرد و گفت: با تدوین و تصویب آئین‌نامه و بخشنامه در قالب مقررات، حضور بانوان در سالن‌های ورزشی امکان پذیر خواهد بود که البته دولت نیز باید در قالب ترویج انتظامی این موضوع را تضمین کند.

نماینده مرم تبریز در مجلس افزود: دولت باید این آیین نامه را با هماهنگی کمیسیون فرهنگی داشته باشد و در واقع این آئین‌نامه باید از این طریق به تصویب نهایی برسد تا شاهد حضور بانوان باشیم.

قره سید در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامی از سوی کمیسیون فرهنگی صورت گرفته یا خیر عنوان کرد: به طور حتم تصمیمی در این خصوص گرفته خواهد شد که عفاف بانوان حفظ شود. به نظرم باید در این خصوص از تعجیل اجتناب کرد تا نتیجه خوبی اتخاذ شود که هم موارد مد نظر حوزه‌های دینی و فقهی مورد توجه باشند و هم مطالبات بانوان به طریقی تامین شود.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی در پایان تصریح کرد: با توجه به دو محور حفظ عفاف اصول فقهی و دینی و ایجاد نظم برای صیانت از بانوان می‌توان درخصوص حضور بانوان در سالن‌های ورزشی تصمیم گرفت.

لازم به یادآوری است، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده چند روز قبل از تشکیل کمیته مشترکی با حضور نمایندگان وزارت ورزش، معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت کشور به منظور حضور خانواده ها و زنان در سالن های ورزشی خبر داد.

البته در این کمیته آیین نامه جامعی در باره نحوه حضور زنان و خانواده ها در سالن های ورزشی تدوین شده ، ولی هنوز به تصویب نهایی نرسیده است واین آیین نامه دستورالعملی را برای برخی ازرشته های ورزشی مانند والیبال ونحوه حضور زنان و دختران و خانواده ها در ورزشگاه‌ها و سالن های ورزشی مشخص کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز