خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد؛

ورود خودروسازان به خرید سرخابی‌ها توجیه اقتصادی ندارد/ احضار وزیر به مجلس

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۵۲۹

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه وزیر صنعت برای اجبار خودروسازان به خرید سرخآبی‌ها احضار خواهد شد،گفت: ورود بخش خودروسازی به خرید باشگاه های فرهنگی-ورزشی توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش ایلنا،‌ روح الله عباسپور در نشست خبری که عصر امروز چهارشنبه برگزار شد، در مورد واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به خودروسازان‌‌ گفت: ورود بخش خودروسازی به خرید باشگاه های فرهنگی-ورزشی توجیه اقتصادی ندارد و آنها صرفا خود را قربانی مسائل فرهنگی و ورزشی می کنند.

عباسپور در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا به گفته وزیر صنعت تضمینی برای عدم افزایش قیمت خودرو پس از واگذاری تیم استقلال به ایران خودرو (طبق نتیجه مزایده) وجود دارد یا خیر،‌ گفت: وزارت صنعت نباید از ابتدا برای خودروسازان تعیین تکلیف می‌کرد تا اقدام به خریداری باشگاه ها کنند چرا که هر کدام از باشگاه استقلال و پرسپولیس سالیانه 100 هزار میلیارد تومان هزینه دارند و این در حالی است که خودروسازان با مشکلات مالی عدیده ای از جمله با بدهی به قطعه سازان مواجه هستند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس در ادامه تأکید کرد: ورود بخش خودروسازی به خرید باشگاه های فرهنگی-ورزشی توجیه اقتصادی ندارد و خود را قربانی مسائل فرهنگی و ورزشی می کند.

وی در ادامه در خصوص تصمیم مجلس در این رابطه گفت: در جلسه ای که هیأت رئیسه کمیسیون صنایع با هیأت رئیسه کمیسیون اصل 44 قانون اساسی داشت،‌ نگرانی ها در این خصوص ابراز و عنوان شد صنایع خودروساز حتی نمی توانند با تبلیغاتی که از طریق استفاده از برند این دو باشگاه صورت می دهند هزینه های جاری باشگاه ها را تأمین کنند و صرفا منابع مالی خود را هدر می دهند.

عباسپور در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که شبه دولتی ها در بحث واگذاری ورود کرده اند هدف اصل 44 قانون اساسی نیز تأمین نمی شود و باعث ایجاد بحران هم در زمینه خودروسازی و هم در زمینه باشگاه داری خواهد شد و این در حالی است که صنایع خودروساز پیش از این تجربه باشگاه های سایپا و پیکان را بدون نتیجه داشته اند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون صنایع با تصمیم هیأت رئیسه هفته آینده به این مسئله ورود خواهد کرد و قطعا وزیر صنعت و معاونان وی باید با حضور در مجلس در این زمینه پاسخگو باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز