خبرگزاری کار ایران

در پی اتفاقات تبریز صورت گرفت؛

نطق اعتراضی نماینده مردم تبریز در صحن علنی مجلس

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۶۴۴

نماینده مردم تبریز گفت: مسابقات ورزشی عرصه فعالیت سیاسی و قومی نیست، مدیران زیربط ورزشی و عموم جامعه سعی کنند با رعایت سازوکار ورزشی موضوعات را پیگیری کنند تا باعث سوء تفاهمات ملی نشویم.

به گزارش ایلنا، محمدحسین فرهنگی، در نطق میان دستور جلسه علنی امروز یکشنبه 27 اردیبشهت  مجلس گفت:در روز پایانی مسابقات لیگ برتر فوتبال شرایطی در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به وجود آمد و در نتیجه نهایی جابجایی‌های صورت گرفت که باعث ابهامات و دلخوری های گسترده ای شد، در این خصوص تذکر و سئوالی تقدیم هیات رئیسه مجلس شده و از سایر ظرفیت های مجلس نیز برای پیگیری استفاده خواهیم کرد.

داوری مسابقه تراکتورسازی و نفت جای تامل فراوان دارد

وی ادامه داد: در این خصوص  نکاتی که نیاز به بررسی و پیگیری داشته و یا  عموم مردم به ویژه  آذربایجان  سرافراز باید به آنها توجه کنند، یادآور می شوم. یکی از این مسایل این است که داوری مسابقه تراکتورسازی و نفت جای تامل فراوان دارد،تعیین داوری که سابقه مناسبی در رفتار با تیم تراکتورسازی نداشته شائبه‌های زیادی پدید می آورد  و این موضوع را برای این بازی مهم تصمیم درستی نمی دانیم که در جریان بازی نیز کاملا خود را نشان داد.

فرهنگی افزود: در بازی حساسی که در مقابل دیدگان 100 هزار تماشاگر پرشور و در منظر کل ملت ایران که از طریق تلویزیون شاهد بازی بودند،اخراج یکی از موثرترین بازیکنان تیم حداقل شائبه برنامه‌ریزی از پیش را تعیین می کند، ندیدن پنالتی مسلم و سایر اتفاقات همه مطلعان از ساز و کارهای ورزشی را آزرده خاطر کرد و در این زمینه مرور بر تیترهای اکثر قریب به اتفاق مطبوعات ورزشی بعد از مسابقه این حس ناراحت کننده را منعکس می کند.

به گفته نماینده مردم تبریز در مجلس اطلاع رسانی ناصحیح و قطع ارتباط عمومی استادیوم موید جنگ روانی موثری است که در نحوه پیگیری بازی تاثیرگذاشت و به طور جد قابل پیگیری است.

خبر ترک استادیوم توسط رئیس فدراسیون صحت ندارد

فرهنگی گفت:‌ ضمن تشکر از مردم آذربایجان که با ابراز ناراحتی خود رفتار متین و قابل قبولی از خود نشان دادند، یادآوری می کنم که برخی اخبار و اطلاعات نادرست نیز در فضای مجازی به طور گسترده ای منتشر می شود،توجه به مواردی از قبیل ترک استادیوم توسط رئیس فدراسیون و موارد مشابه دیگر صحت ندارد. ایشان تا پایان در استادیوم حضور داشته است.

وی معتقداست؛یکی از امور تاسف‌آوری که برخلاف مصالح عمومی در برخی فضاهای عمومی مطرح می شود ومتاسفانه مقامات مسئول و اطلاعاتی کشور نسبت به آن حساسیت لازم را ندارند،پراکندن  نفرت قومی میان مردم است، با حساسیت‌های واقعی  جامعه مانند همین موضوع درست برخورد نمی شود و با احساسات مردم و بعضا افرادی که  انگیزه‌های خاصی ندارند برخورد می شود،با کسانی که توهین به اقوام را در دستور کار خود دارند برخورد مناسب صورت نمی گیرد به عنوان مثال توجه نهادهای اطلاعاتی را به اقدامات توهین آمیزی که قبل از مسابقه استقلال و تراکتورسازی در برخی فضاها منتشر شد،جلب می کنم هر چند در میدان مسابقه پاسخ مناسبی به آن داده شد.

وی افزود: اما آیا نهادهای مسئول عاملان اصلی آن را پیدا کردند؟ نتیجه اقدامات شان چه بوده است؟ به مناسبت مسابقه فوتبال کینه و نفرت میان فارس زبانان و دیگران توسط برخی عامدانه و عالمانه و شاید از روی احساسات متاسفانه رایج شده است.

فرهنگی با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی، ورزش هستند نه فعالیت سیاسی و قومی و حزبی گفت:‌مدیران ذیربط ورزشی و عموم جامعه سعی کنند با رعایت سازوکار ورزشی موضوعات را پیگیری کنند تا باعث سوء تفاهمات ملی و سرخوردگی های اجتماعی نشویم.

این عضوکمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه سفر هیات دولت به استان آذربایجان شرقی از مسئولان اجرایی کشور و استان انتظار داریم به اولویت‌های موردنظر مردم استان  مانند تسریع در اجرای پروژه های  مهم عمرانی به خوبی توجه شود تا بلکه اندکی از تلخی آنچه رخ داده است ، جبران شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز