خبرگزاری کار ایران

۲ از ۳ بزرگتر است!

آیا جودوی ایران ایپون شده؟ / سهمیه‌های ریو سوخت می‌شود!

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۶۲۵

حال و روز جودوی ایران خوب نیست و این روزها حتی امیدها برای کسب 3 سهمیه المپیکی که فدراسیون نشین ها وعده داده بودند کمرنگ می شود!

به گزارش ایلنا، پس از نمایش بسیار ضعیف جودو در بازی‌های آسیایی اینچئون که منجر به تغییر کادر فنی تیم‌ملی شد، انتظار می‌رفت تیم ملی با کادر فنی جدید در مسابقات قهرمانی آسیا در کویت بتواند اعتبار از دست رفته را به جودو برگرداند که این امر نیز میسر نشد تا ناکامی دیگری در کارنامه جودوی ایران ثبت شود.

رقابت‌های قهرمانی آسیا که امتیازات زیادی در کسب سهمیه المپیک داشت, جدی‌ترین آزمون کادر فنی جدید تیم ملی به حساب می‌آمد اما نمایش دور از انتظار ملی‌پوشان جودو باز هم موجی از نگرانی را بین علاقه‌مندان به این رشته ورزشی به راه انداخت.

پیش از اعزام تیم به کویت رییس فدراسیون جودو و سرمربی تیم ملی از کسب 3 سهمیه المپیک 2016 سخن می‌گفتند اما عملکرد تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا به طور حتم آنها را از این اعلام نظر پشیمان کرده است.

در حال حاضر تنها سعید مولایی نماینده وزن منهای 81 کیلوگرم کشورمان امتیاز خوبی برای کسب سهمیه المپیک 2016 دارد و شاید با کمی ارفاق بشود نیم نگاهی هم به جواد محجوب داشت. حال سوال اینجاست که 2 نماینده دیگر مد نظر فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک کیست؟ آیا منظور این عزیزان نمایندگان‌جوان سبک‌وزن یا امیر قاسمی‌نژاد است که بارها به تغییر وزنش واکنش نشان داده؟

تنها یک روز پس از اتمام رقابت‌های قهرمانی آسیا رئیس فدراسیون جودو در صحبتی با یکی از سایت‌های خبری اعلام کرد از این به بعد تنها 2 نماینده در مسابقات برون‌مرزی اعزام خواهیم کرد. سوالی که بوجود می‌آید اینکه آیا می‌توان با حضور 2 نماینده در مسابقات 3 سهمیه المپیک گرفت و آیا 2 از 3 بزرگتر است؟!

وقتی هیچ پشتوانه‌سازی برای تیم‌ملی بزرگسالان وجود نداشته باشد نتیجه همین می‌شود، 7 نماینده و تنها یک مدال برنز آسیایی و باخت مقابل نماینده عراق در دور نخست.

مسئولان فدراسیون جودو کلاه‌ خود را قاضی کنند و ببینند در این مدت چه دستاوردی برای فدراسیون جودو داشته اند.

به هر حال امید می‌رود با حمایت های لازم و همه جانبه از سعید مولایی تک ستاره این روزهای جودو حداقل یک سهمیه المپیک را بدست آوریم تا در زمان برگزاری بازی های المپیک 2016 ریو حسرت نداشتن نماینده را نداشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز