خبرگزاری کار ایران

می‌خواستند جای نفرات را جابجا کنند

تبریزی: حتی از نام شهدا سوء‌استفاده می‌کنند/با هر روشی می‌خواهند به تیم‌ملی برسند!

عضو کمیته‌فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام بر انتخاب دقیق نفرات تیم‌ملی تاکید کرد و مدعی شد برخی به هر روشی می‌‌خواهند خود را به تیم ملی تحمیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتخابی(بازبینی) تیم‌ملی بدنسازی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن انجام شد اما در این بین یکی از ورزشکاران رشته بادی‌کلاسیک(مجید غلام‌قمری) به عدم‌ انتخاب خود و دوم‌‌شدن شاگردش(سیاوش فتاحی) در دسته قدی 172+رشته فیزیک معترض بود و معتقد است عامل این اتفاق برخی اعضای کمیته‌فنی فدراسیون مخصوصا علی تبریزی است.

مجید غلام‌قمری معتقد است باید شاگردش در جایگاه‌نخست قرار می‌گرفت و برای تیم‌ملی انتخاب می‌شد چون آناتومی بدنی بی‌نظیری دارد و با این بدن به راحتی قهرمان‌آسیا و جهان می‌شود. این مربی اذعان دارد علی تبریزی اطلاعاتی از فیزیک ندارد و مسابقات این رشته را از نزدیک ندیده و حق ندارد در انتخابی تیم‌ملی و کمیته‌فنی اظهارنظر کند.

علی تبریزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا نسبت به اظهارات غلام قمری واکنش نشان داد که مشروح آن را در ادامه بخوانید.

کسی از کمیته‌فنی سوالی نپرسید

غلام‌‌قمری گفته من در زمان انتخابی تیم‌ملی اعلام کرده‌ام«چه کسی فتاحی را در مسابقات‌انتخابی تیم‌ملی اول کرده؟ اصلا بدن فتاحی به درد رشته‌فیزیک نمی‌خورد و اصلا ژنتیک بدنش برای فیزیک مناسب نیست»؛ بنده کاملا صحبت‌های این فرد را تکذیب می‌کنم، چون من با هیچ‌کس صحبتی نکردم و کسی هم از کمیته‌فنی سوالی نپرسید چرا فتاحی از تیم‌ملی حذف شد. اگر کسی اعتراضی دارد باید آن را به صورت مکتوب به فدراسیون تحویل دهد تا اگر نیاز به رسیدگی و بازبینی مجدد داشت مراحل قانونی آن طی شود.

زمان مسابقات اعتراضی نکردند

جمعه 2 هفته قبل مسابقات قهرمانی کشور را که همان انتخابی تیم ملی است، برگزار کردیم که داوران نفرات اول تا سوم را برگزیدند و برترین‌ها به همراه مدال‌آوران به اردوی تیم‌ملی دعوت شدند. آقایانی که در حال حاضر در رسانه‌ها این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند در زمان انتخابی تیم‌ملی هیچ اعتراضی نکردند. متاسفانه این افراد که چنین صحبت‌هایی مطرح می‌کنند از لحاظ بدنی در درجه‌دوم و سوم قرار دارند و همواره که نتیجه نمی‌گیرند شاهد اعترضات‌شان هستیم.

داوران اسدی را انتخاب کردند

غلام‌قمری می‌گوید فتاحی در مسابقات اولیه‌ای که برگزار شد عنوان‌نخست را کسب کرد ولی باید توجه داشت یک‌هفته پس از انتخابی اردوی‌تیم‌‌ملی، بین نفرات‌برگزیده مسابقات‌اولیه انتخابی برگزار و ورزشکاری که واقعا لیاقت حضور در تیم‌ملی را داشت انتخاب شد. 7 داور کمیته‌فنی به اتفاق یکدیگر اسدی را نفر اول انتخاب کردند که اکنون موجب اعتراض عده‌ای آن هم در رسانه‌ها شده است.

به هر شکل قصد ورود به تیم‌ملی را دارند

غلام‌قمری که خودش را به عنوان مربی فتاحی عنوان کرده نمی‌تواند اعتراضی داشته باشد چون فتاحی باید صحبتش را با فدراسیون مطرح کند و ثانیا غلام‌قمری در مسابقات قهرمانی کشور چهارم شده و به اردوی انتخابی تیم‌ملی دعوت نشد. پس از آن با رایزنی‌های فراوان این فرد با روسای فدراسیون‌ها،  وزارت‌ورزش، پیشنهادات و تماس‌های فراوان به اعضای کمیته‌فنی، قصد داشت در بازبینی تیم‌ملی شرکت داشته باشد که وقتی موفق به انجام این کار نشد حالا بحث عدم انتخاب فتاحی را مطرح کرده است.

کمیته‌فنی مستقل تصمیم می‌گیرد

اعضای کمیته‌فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام خاک این ورزش را خورده‌اند و زحمات زیادی کشیده‌اند. می‌دانند یک ورزشکار وقتی وارد مسابقات می‌شود زحمات، آسیب‌ها و هزینه‌های زیادی متحمل شده است. ما رایزنی‌های غلام‌قمری را برای حضور در تیم‌ملی قبول نکردیم و خوشبختانه رییس فدراسیون بدنسازی تدابیری اندیشیده که کمیته‌فنی مستقل تصمیم بگیرد. کمیته‌فنی هم واقعا کار سنگینی دارد و به اهتزاز درآمدن پرچم ایران در آسیا و جهان فکر می‌کند.

دلیل پشتیبانی

ما 3 نفر اول هر وزن را در مسابقات پیش از انتخابی‌تیم‌ملی که داوران برای اردو انتخاب کردند دعوت کردیم اما عده‌ای که کمیته‌فنی حاضر است نام آنها را فاش کند قصد داشتند جای غلام‌قمری که چهارم شده را با نفر سوم جابه‌جا کنند تا او در بازبینی تیم‌ملی حضور داشته باشد تا بعد از آن با شیوه‌های دیگری عضو تیم‌ملی شود اما ما از این کار مطلع شدیم و با قاطعیت گفتیم اجازه نمی‌دهیم حق کسی تضییع شود. عده‌ای در فدراسیون، وزارت‌ورزش و جراید با ما تماس گرفتند که این کار را انجام دهید ولی باز هم ما قبول نکردیم. پس از آن‌که او دید هیچ راهی ندارد، به پشتیبانی شاگردش برخواسته و در رسانه‌ها صحبت‌های کذبی را مطرح می‌کند.

شیوه ورود به تیم‌ملی

غلام‌قمری سال‌گذشته در انتخابی تیم‌ملی شرکت داشت و مقامی کسب نکرد اما آن مقطع نیز رایزنی کرد و موجب شد از وزارت‌ورزش با کمیته‌فنی تماس گرفتند. حتی خود این ورزشکار پیشنهاداتی به من ارائه کرد که نپذیرفتم. پس از آن، او شخصی را فرستاد که گفت غلام‌قمری فرزند شهید است و به خاطر احترام به خانواده‌شهدا او را در تیم‌ملی پذیرش کنید. با این اظهارات جلسه‌ای در فدراسیون تشکیل شد و به خاطر ارادت اعضای‌فدراسیون به خانواده معظم شهدا، وی را خارج از سهمیه به تیم‌ملی اضافه کردیم که پس از آن هم در مسابقات مقامی نیاورد و حذف شد. مدت‌ها بعد ما متوجه شدیم پدر غلام‌قمری در قید حیات است و او اصلا خانواده‌شهید نیست. این ترفند را سال‌گذشته انجام داده بودند که ما متوجه نشدیم ولی امسال شیوه‌های این شخص را متوجه شدیم و اجازه ندادیم به تیم‌ملی راه پیدا کند.

تهدید در شبکه‌های‌اجتماعی!

این فرد به خاطر خط خوردن خود و شاگردش از تیم‌ملی در وایبر و شبکه‌های اجتماعی تهدید کرده با مسئولان رده بالای کشوری صحبت می‌کنم تا با علی تبریزی برخورد کنند. بنده حاضرم تمام مطالبی که این شخص در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته را در اختیار مراجع ذی‌صلاح بگذارم تا با او برخورد کنند. هیچ‌کس نباید از نام مسئولان رده بالای کشوری برای رسیدن به خواسته‌های خود و تشویش اذهان عمومی سوء‌استفاده کند. او قصد دارد مسئولان‌فدراسیون و اعضای کمیته‌فنی را بترساند تا به تیم‌ملی برسد اما هیچ‌کس اجازه چنین کاری را به او نمی‌دهد.

می‌توان اظهارات او را پذیرفت؟

بنده به عنوان مدرس جهانیIFBB، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام و مربی تیم‌ملی انجام وظیفه می‌کنم. علاوه بر آن داوری درجه‌یک را دارم و رئیس کمیته ورزشکاران فدراسیون‌جهانی بدنسازی و پرورش‌اندام هستم. مگر می‌شود اظهارات کسی که گفته مدرک‌داوری و آموزشی فیزیک را ندارم، بپذیریم؟ این اظهارات متشنج کردن اذهان عمومی است.

نتیجه انتخاب اسدی را در مسابقات ژاپن خواهیم دید

فردی از سوی کمیته‌فنی برای حضور در تیم‌ملی انتخاب شد که از تمام جهات شایسته حضور در تیم‌ملی بود. غلام‌قمری عکس یک‌هفته قبل از مسابقات نفرات اول و دوم را کنار هم گذاشته و گفته شاگردش مستحق حضور در تیم‌ملی بود در حالی‌که در طول یک‌‌هفته شخصی که به عنوان نفر اول برگزیده شد بدنش را به کیفیت صد در صد رساند و از نظر آناتومیکی، عضلانی، سن و ... شرایط عالی یک ورزشکار فیزیک را داشت. مطمئن باشید نتیجه آن را در مسابقات پیش‌رو در ژاپن خواهیم دید.

کد خبر : ۲۷۷۱۰۸