خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون ورزش مجلس به ایلنا خبر داد:

احتمال لغو مزایده چهارم سرخابی‌ها /این نوع مزایده در شان ورزش و فوتبال نیست

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۳۹۲

رئیس فراکسیون ورزش مجلس از احتمال لغو مزایده چهارم استقلال و پرسپولیس خبر داد و گفت: در نظر داریم این موضوع را به صورت طرحی دو فوریتی به صحن مجلس ارائه کنیم.

مقداد نجف نژاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام این خبر افزود: قانون واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را مجلس مصوب کرد و مجلس با آن موافق است اما این شکل برگزاری مزایده‌ها پشت سر هم و کشیده شدن کار به مزایده چهارم در شأن ورزش کشور، فوتبال و دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس نیست.

رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال افزود: ما منکر زحمات دولت و وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری این دوباشگاه نیستیم اما برگزاری سه مزایده برای فروش دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کافی بود و وقتی که دو باشگاه به هر دلیلی فروش نرفت باید مکانیزم دیگری برای واگذاری آنها در نظر گرفته شود.

نجف نژاد تصریح کرد: استقلال و رسپولیس کارخانه نیستند که بخواهیم اینگونه آنها را واگذار کنیم. شک نکنید این واگذاری‌های متعدد به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضربه زده و حتی روی نتایج آنها هم تاثیر گذار بوده است. در چنین شرایطی ما نمی‌دانیم برای فصل آینده چه تصمیمی را بگیریم و تکلیف چیست ضمن اینکه اسپانسر هم نمی‌تواند از تمام پتانسیل‌های دو باشگاه نهایت استفاده را ببرد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه نگران وضعیت واگذاری سرخابی ها هستیم،  افزود: باشگاه های استقلال و پرسپولیس فقط دارای سرمایه‌های مادی نبوده و سرمایه‌های معنوی بزرگی نیز دارند که به فروش گذاشته می‌شوند، بنابراین متقاضیان خرید این دوباشگاه نباید جویای نام و رانت باشند چون پیروزی چنین افرادی در مزایده در طول زمان به احساسات میلیون‌ها هوادار ضربه خواهد زد.

نجف‌نژاد تاکید کرد: سازمان خصوصی سازی با 3 مزایده‌ای که برگزار کرد تکلیف خود را انجام داد و نباید مزایده چهارم را اعلام می‌کرد تا مجلس مکانیزم جدیدی را برای واگذاری دوباشگاه استقلال و پرسپولیس در نظر بگیرد. من به عنوان رئیس فراکسیون ورزش می‌گویم که مجلس از اعلام مزایده چهارم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نگران است. دولت نباید به گونه‌ای رفتار کند که این ذهنیت در افکار عمومی ایجاد شود که دولت می‌خواهد از دست آنها خلاص شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: طرحی را آماده کرده ام که به امضای 50 تا 60 تن از نمایندگان مجلس رسیده که روز شنبه ابتدا آن را در فراکسیون ورزش و سپس به صورت طرح دو فوریتی به صحن مجلس ارائه خواهم کرد تا روند جدیدی برای واگذاری و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و رفع نگرانی مردم در آن لحاظ شده باشد.

وی افزود: برای جلوگیری از برگزاری مزایده چهارم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس آمادگی آن را داریم که این موضوع را روز یکشنبه هفته آینده به صورت طرحی دوفوریتی به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم تا در صورت تصویب، پیش از بیست و نهم اردیبهشت به صورت دستورکار مجلس قرار گیرد. هدف ما از این کار این است که روش واگذاری دو باشگاه تغییر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز