خبرگزاری کار ایران

دلیل انتخابم ماه‌ها خدمتگزاری بود

حسین‌زادگان: سرباز کارگران هستم/ ماده 154 قانون کار را اجرا می‌کنیم

رئیس فدراسیون ورزش کارگری انتخاب قاطع‌اش به ریاست این فدراسیون را خدمتگزاری به فدراسیون دانست و تاکید کرد ماده 154 قانون کار در کارخانه‌ها اجرا می‌شود.

احمد حسین‌زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد:  دلیل انتخابم به ریاست فدراسیون با 32 رای ممکن، چندماه خدمتگزاری‌ام به فدراسیون و لطف مجمع ورزش کارگران بوده است. من فقط نمایندگی این مجموعه را دارم مسئولیتی بیش از آن ندارم.

وی درباره تعامل فدراسیون ورزش کارگری با وزارت ورزش و جوانان گفت: قرار نیست تعامل داشته باشیم. ما موظف به داشتن تعامل هستیم. ما نیاز به حمایت‌ دو وزارتخانه کار و اموراجتماعی و ورزش و جوانان داریم. کما اینکه تا امروز هم اگر کمک آقایان ربیعی و گودرزی نبود نمی‌توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. ما خود را سرباز این دو وزارتخانه و سرباز کارگران می‌دانیم و انشاالله که اتفاقات بهتری در انتظار ما باشد.

حسین‌زادگان درباره برنامه‌های آینده این فدراسیون توضیح داد: طرح‌های مختلفی در دست اجرا داریم. طرح عضوگیری ورزش همگانی کارگری با وجود اینکه یک هفته از گشایش سایت آن می‌گذرد بالغ بر 150 نفر عضو گرفته است. فکر می‌کنم فراتر از انتظار ما ا زاین طرح استقبال می‌شود. امیدوارم مطابق قولی که به کارگران دادم، نشاط اجتماعی برای آن‌ها ایجاد کنیم و با تعامل مناسب و همکاری خوب دو وزارتخانه و مجلس محترم بتوانیم راهکارهای قانوی برای دست‌کم یک‌ربع ورزش اجباری در کارخانه‌ها داشته باشیم. به این ترتیب می‌توانیم در اجرای ماده 154 قانون کار هم موفق باشیم.

حسین‌زادگان درباره امضای تفاهم‌نامه با عراق گفت: با همه اعضای عضو کنفدراسیون جهانی رابطه داریم و قرار است  تفاهم‌نامه‌ها دو جانبه و چندجانبه‌ امضاء کنیم. به دلیل خلائی که در کنفدراسیون جهانی دیدیم و حضور نداشتن موثر کشورهای اسلامی در کنفدراسیون جهانی، احساس کردیم می‌توانیم تشکیلاتی با نام کنفدراسیون کشورهای اسلامی ایجاد کنیم. به همین دیل با عراق تفاهم‌نامه امضاء کردیم. در تفاهم‌نامه‌ای که با عراقی‌ها امضاء کردیم قرار شد کنگره تاسیس کنفدارسیون کشورهای اسلامی را به میزبانی کشورمان در 6 ماهه نخست امسال برگزار کنیم که مقدماتش در حال تهیه‌شدن است.

به گفته حسین‌زادگان کاروان ورزش کارگری ایران با 100 ورزشکار در 10 رشته برای بازی‌های جهانی به ایتالیا می‌روند.

کد خبر : ۲۷۴۰۹۶