خبرگزاری کار ایران

گروهی از ژاپن برای آموزش به ایران می‌آیند

تاج: بعضی از بازیکنان خارجی کیفیت اخلاقی ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۳۹۴

رئیس‌سازمان لیگ‌برتر پس از پایان نشست خود با مدیر عاملان باشگاه‌های فوتبال کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد و پاسخگوی سوالات آنها بود.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج درباره جلسه امروز با مدیران عامل باشگاه‌ها گفت: جلسه هم‌اندیشی با باشگاه‌ها بود تا مشکلاتی که وجود داشت را بررسی و رفع کنیم. یکی از مشکلات، سقف بودجه‌ باشگاه‌ها بود که تحت عنوان اقتصاد مقاومتی به بررسی آن‌ها پرداختیم. مثلا یکسری از بازیکنان هستند که 400 میلیون گرفته‌اند ولی 20 دقیقه هم بازی نکرده‌اند. ما اسم این بازیکنان را می‌دانیم ولی نام‌شان را فاش نمی‌کنیم.
 
وی ادامه داد: باید بازیکنی را بیاوریم که به تماشاگر بگوییم او در زمین بازی می‌کند. بازیکن خارجی را به تیم‌مان می‌آوریم و به او ارز و امکانات می‌دهیم و روی نیمکت می‌نشانیم. اینکه اصلا بازیکن در زمین بازی نکند خیلی بد است. سازمان لیگ استخراج کرده و نام این بازیکنان را هم می‌داند. خیلی از باشگاه‌ها از تحقیقات ما در این باره از ما تشکر و قدر دانی کرده‌اند.
 
تاج در ادامه بیان کرد: قرار است هفته آینده با لیگ استرالیا قرارداد خواهرخواندگی امضا کنیم و با لیگ ژاپن هم قبلا این قرارداد را امضا کرده‌ایم. در تیرماه گروهی از ژاپن برای آموزش به ایران می‌آیند و همه هم باید در این نشست‌ها شرکت کنیم. بازیکنانی که از لیگ ژاپن به کشور ما می‌آیند بازیکن خارجی محسوب نمی‌شوند و این قانون برای بازیکنان ایرانی هم منظور شده است. تلاش می‌کنیم که خودمان را با آنها هماهنگ کنیم.
 
وی درباره موضوعات مورد بحث در جلسه گفت: بحث توجه به استاندارد سلامت بازیکنان، ممنوعیت حضور  بازیکن خارجی در لیگ آزادگان، تعیین سقف بودجه با تغییراتی نسبت به فصول گذشته چرا که این مورد جزو الزامات AFC است و باشگاه‌ها باید مقدار بودجه تعیین شده خود را به AFC اعلام کنند. منظورم دقیقا مقدار بودجه است نه اینکه سقف بودجه را به آن‌ها اعلام کنند. چیزی که از آن‌ها خواستیم این است که نباید مغایرتی بین مقدار بودجه‌ای که به ما اعلام کرده‌اند و آن چیزی که به AFC اعلام کرده‌اند وجود داشته باشد. بحث بعدی که مورد گفت‌وگو قرار گرفت کاهش هزینه باشگاه‌ها و لیگ بود.
 
رییس سازمان لیگ ادامه داد: برنامه‌ یک ساله برای لیگ برتر و ساماندهی تیم‌های پایه و ایجاد لیگ منطقه‌ای تشکیل خواهد شد. بازیکنان امید و پایه معمولا به صورت زمینی مسافرت می‌کنند و سه روز در راه رفتن هستند و سه روز هم در راه برگشت و به همین خاطر از تحصیل محروم می‌مانند. جوان‌گرایی از بحث‌های دیگر ما بود و اینکه اگر باشگاهی تیم دوم خود را تحت عنوان نوین احداث کند می‌تواند در هر زمان که خواست از بازیکنان آن استفاده کند.
 
تاج گفت: ایجاد آکادمی فوتبال و بروز کردن و دانش‌افزایی سرمربیان از دیگر بحث‌های این نشست بود. سرمربیان باشگاه‌ها موظف هستند که با هزینه شخصی خودشان در این کلاس‌ها شرکت کنند. در راستای اقتصاد مقاومتی، به باشگاه‌ها گفتیم که از البسه داخلی و اردوهای پیش فصل و میان فصل داخل کشور استفاده کنند. باشگاه‌ها برای حضور در خارج از کشور باید مجوز شورای برون مرزی را داشته باشند که ما از این شورا برای آن‌ها مجوز می‌گیریم که شاید در فصل آینده این کار را انجام ندهیم.
 
رییس سازمان لیگ درباره دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست خاطرنشان کرد: خرید بازیکن از آژانس‌های قانونی هم از دیگر موضوعات بود که می‌خواهیم دست دلالان را کوتاه کنیم. درباره حق پخش، شورای امنیت ملی به دکتر سرافراز نامه‌ای نوشته و از صداوسیما خواسته‌اند که پول سازمان لیگ را به سرعت پرداخت کنند که خوشبختانه دبیر معاون صداوسیما این نامه را امضا کرده است. با توجه به ورود دبیر به این موضوع از باشگاه‌ها خواسته‌ایم که این موضوع با تفاهم پیش برود.
 
تاج درباره استفاده از بازیکنان داخلی گفت: بعضی از بازیکنان خارجی از کیفیت فنی خوبی بهره می‌برند ولی در مقابل کیفیت اخلاقی خوبی ندارند و بعضی‌ها هم کیفیت فنی خوبی ندارند. از باشگاه‌ها خواسته‌ایم در فصل آینده هم از بازیکنان زیر 23 سال استفاده کنند که امسال این موضوع را انجام دادیم. بحث استفاده از درآمد حاصله از تلفن ثابت، گویا و تلفن همراه هم در این نشست مورد بحث قرار گرفت. در پایان این نشست هم از مدیرعاملان و نماینده باشگاه‌ها خواستیم که نقطه نظرات خود را درباره تیم‌های پایه و امید و برنامه‌ریزی تیم ملی به ما بگویند که مانند سال 93 به یک سری از موضوعات اعتراض نکنند.
 
وی درباره حضور حسنی‌خو، نماینده وزیر در بحث ادامه همکاری با کی‌روش اظهار کرد: حسنی‌خو درباره مباحث امنیتی، دلالی و موارد خاصی که با باشگاه‌ها مطرح شد و محرمانه هم هستند، صحبت کرد و چون نماینده وزیر در موضوع حضور کی‌روش  است و حضورش در این نشست مفید بود.
 
وی درباره مشکل بازیکنان سرباز ادامه داد: در این باره هم گفت‌وگوهایی انجام گرفت و کارگروهی هم با حضور آذری، خلیلیان، بنده و نماینده باشگاه فولاد خوزستان تشکیل خواهد شد که باشگاه‌ها از این مسئله متضرر نشوند. تیم‌هایی که روی بازیکنان پایه کار می‌کنند ولی با رسیدن به سن سربازی این بازیکنان را از دست می‌دهند، از این موضوع ضرر کرده‌ و دیگر باشگاه‌ها به سمت ایجاد آکادمی نمی‌روند. قرار است جلسه‌ای با حضور باران‌چشمه گذاشته شود تا دو طرف نظرات خود را بیان کنند. هر چند که ما خواهان این هستیم که تراکتورسازی هم بتواند مثل فولاد از بازیکنان سربازش در آسیا استفاده کند. تیم‌هایی که در آسیا شرکت می‌کنند مانند تیم‌های ملی هستند و ما از نتایج آنها رضایت داریم و امیدواریم که حداقل سه تیم به مرحله بعد صعود کنند.
 
تاج در پایان گفت: باشگاه‌ها اسم 3 بازیکن را آوردند که به اندازه 4 باشگاه ما دستمزد گرفته‌اند. رقابت نابرابری است ولی ما هم از امکانات خودمان استفاده می‌کنیم و امیدواریم تراکتورسازی بتواند از بازیکنان سربازش استفاده کند. البته در این نشست درباره قیمت بلیت‌ها هم بحث شد و قرار است تجدیدنظری درباره کاهش قیمت‌ها صورت بگیرد.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز