خبرگزاری کار ایران

ادعای عربستانی‌ها ارزش جواب دادن ندارد

عبدی: کدام قهر؟ منتظر تماس باشگاه هستم/ امیدوارم برانکو موفق شود

مربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس رفتار مدیران این باشگاه را حرفه‌ای نمی‌داند و معتقد است که آنها حتی اولین گام رفتار حرفه‌ای را هم بلد نیستند و نمی‌توانند مسائل را درست هدایت کنند.

 گفت و گوی حسین  عبدی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

*گویا شما از تیم قهر کرده‌اید این  اخبار صحت دارد؟
کمترین کار حرفه‌ای این است به حرفی که زده‌ایم عمل کنیم یعنی برای صحبتی که کرده‌ایم ارزش قائل باشیم. این یک مسئله خیلی ساده است و اولین گام یک رفتار حرفه‌ای است. قبل از بازی با النصر عربستان، نژاد فلاح با من هماهنگ کرد تا بعد از بازی جلسه بگذاریم و صحبت کنیم اما تا این لحظه هیچ تماسی با من نگرفته‌اند. روز پنجشنبه هم به این دلیل به تمرین رفتم که یک گوسفند نذر کرده بودم و رفتم تا نذرم را ادا کنم و گفتند که عبدی در تمرین حاضر شده اما قهر کرده است. خودشان گفته بودند که بعد از بازی با النصر جلسه می ‌گذاریم و من هم این قدر برای خودم ارزش قائل هستم که منتظر ‌تماس آنها برای جلسه باشم.

*در بازی مقابل النصر عربستان باشگاه از شما حمایت لازم را داشت؟
فکر می‌کنم حاشیه‌های زیادی ایجاد شد و درایت کردیم و اجازه ندادیم بحث‌های دیگری ایجاد شود چون این دیدار برای ما یک بازی ملی بود و بچه‌ها هم شرایط را درک کرده بودند.

*به لحاظ فنی چه اتفاقی در این دیدار افتاد؟
ما تنها سه روز فرصت داشتیم و از نظر تاکتیکی کار زیادی نتوانستیم انجام دهیم و از نظر روحی و روانی روی بچه‌ها کار کردیم. ارنج من این بود که نه ریسک کنیم و نه دفاع کنیم و از دو هافبک دفاعی استفاده کردم. فکر می‌کنم عالیشاه و نوروزی بازیکنان کلیدی ما بودند تا از جناحین نفوذ کنند. در مرکز زمین ‌آنها فشرده کار می‌کردند و ما از سمت راست حمله کردیم. در نیمه دوم فشارمان را از سمت راست گذاشتیم و در سمت چپ هم عالیشاه عالی کار کرد. خط دفاع را هم خیلی کم ریسک گذاشتیم و هافبک دفاعی ما هم وظیفه اصلی‌اش مهار و از کار انداختن بازی شماره 86 النصر بود. ما برای کرنرهای کوتاه و بلند و سانترهای حریف هم برنامه داشتیم و برای هر اتفاقی پلن‌های مشخصی داشتیم.

*حضور پرشور هواداران در این بازی چقدر به شما کمک کرد؟
فوق‌العاده کمک کردند. این باشگاه اگر هوادارانش نباشند نمی‌شود در مورد ‌آن صحبت کرد. وقتی هواداران می‌آیند شور و حال دیگری در استادیوم ایجاد می‌شود و من خیلی خوش‌شانس و خوشبخت بودم که در چنین روزی و با حضور 100 هزار نفر تماشاگر سرمربی  پرسپولیس شدم و از تمام توانایی‌ها و ابزارمان استفاده کردیم تا برنده شویم.

*فکر می‌کنید رفتار باشگاه بعد از بازی با شما درست و حرفه‌ای بوده است؟
وقتی یک کار حرفه‌ای باشد همه چیز سر جای خودش خواهد بود. نمی‌خواهم در این مقطع هیچ استرسی به تیم وارد شود چون سال‌ها در این تیم بوده‌ام و از معدود کسانی هستم که فقط سربلندی  پرسپولیس برایش مهم است. شاید بعضی‌ها یک یا دو ماه به پرسپولیس بیایند و دنبال مسائل دیگری باشند اما من بیش از 20 سال در این مجموعه بوده‌ام و من و امثال من به  پرسپولیس عرق داریم و به همین دلیل به این سئوال شما بعدا پاسخ می‌دهم و فقط می‌گویم اگر قرار باشد پرسپولیس خوب ادامه دهد باید حمایت بیشتری از تیم شود. ما چندین ماه است که به عنوان عوامل کادر فنی یک ریال هم نگرفته‌ایم در صورتی که پول به باشگاه آمده اما در اختیار کارهای دیگر قرار گرفته است و در مورد این مسائل باید در داخل خانواده صحبت کنیم. اگر قرار است حرفه‌ای عمل کنیم ابتدایی‌ترین گام صحبت کردن در مورد مسائل مختلف است.

*برانکو هدایت  پرسپولیس را بر عهده گرفته است فکر می‌کنید برانکو در  پرسپولیس  موفق می‌شود؟
امیدوارم که بشود به هر حال با برانکو قرارداد بسته‌اند، آمده است و امیدواریم موفق شود و باید عملکرد و نتایج برانکو را ببینیم تا قضاوت کنیم.

*مسئولان باشگاه النصر عربستان رفتار تماشاگران  پرسپولیس را تروریسم ورزشی خوانده‌اند در مورد اعای آنها چه صحبتی دارید؟
فکر می‌کنم آنها به بیراهه رفته‌اند. النصر در عربستان هم شلوغ‌کاری کرد و مقابل لخویا قطر هم همین کارها را کرده‌اند. من زیاد به رفتار آنها اهمیت نمی‌دهم چون هر چه اهمیت بدهیم آنها به خواسته‌شان می‌رسند. حرکات آنها خیلی غیرحرفه‌ای است و این صحبت‌ها یک توهین خیلی بزرگ به  پرسپولیس و تماشاگرانش است چون خود عربستان درگیر مسائل سیاسی زیادی است که قابل تقبیح است. به هر حال در این دیدار 100 هزار تماشاگر به استادیوم آمدند و وقتی باختند هر حرفی می‌زنند و خدای ناکرده اگر می‌بردند حرف‌های عجیب‌تری می‌زدند. این حرف‌ها توجیه باخت است و من برای پرداختن به این حرف‌ها نه وقت دارم و نه ارزش دارد که جواب بدهم.

کد خبر : ۲۶۸۶۸۳