خبرگزاری کار ایران

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا؛

آزادی مهیای انتقام از سعودی‌ها /ضیافت سرخ‌ها به افتخار برانکو/ آخرین شانس آسیایی فولاد و اسکوچیچ

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۹۲۹

روز دوم از هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا فردا در حالی برگزار می شود که پرسپولیس و فولاد برای صعود باید مقابل حریفان عربستانی خود نتیجه بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ادامه هفته چهارم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فردا چهارشنبه ۸ دیدار در شرق و غرب آسیا برگزار می‌شود که تیم‌های پرسپولیس و فولاد ایران در حالی به مصاف حریفان عربستانی خود می‌روند که تنها پیروزی می‌تواند روزهای بهتری را برای آنها در گروه‌های خود رقم بزند.

پرسپولیس فردا در حالی از ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی مقابل النصر عربستان صف آرایی خواهد کرد که با شوک تغییر کادر فنی روبروست و همین عامل می تواند روزی سخت را برای عربستانی ها رقم بزند.

سرخپوشان که با دو پیروزی با ارزش مقابل لخویا و بنیادکار در آسیا شروع خوبی داشتند در آخرین روزهای سال ۹۳ و در روزی که خط دفاع و خصوصا سوشا مکانی دروازه‌بان این تیم کلکسیونی از اشتباهات را به نمایش گذاشتند، با ۳ گل مغلوب النصر شد تا صدرنشینی‌اش در آسیا به خطر بیفتد.

فردا و در حالی که احتمالا حمید درخشان روی نیمکت پرسپولیس نیست، حسین عبدی هدایت سرخپوشان را برعهده دارد و برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی جدید از روی سکوها عملکرد شاگردانش را مشاهده می‌کند، این تیم محکوم به پیروزی مقابل النصر است تا از یک سو جایگاهش در صدر جدول گروه A را تثبیت کند و گام بلندی برای صعود بردارد و از سوی دیگر از حریف عربستانی انتقام بگیرد. البته از دست دادن امتیاز و یا شکست در این بازی، شاید باعث سقوط سرخپوشان حتی تا رده سوم این گروه شود.

در چنین شرایطی باید دید آیا شوک تغییر کادرفنی به سود پرسپولیس خواهد بود و این تیم در روزی که شاید سکوهای ورزشگاه سرخ شود، با حمایت هوادارانش می‌تواند روزهای تلخ گذشته را جبران کند و در مسیر موفقیت قرار بگیرد، آنهم مقابل چشمان برانکو ایوانکوویچ سرمربی جدیدش که از هفته بیست و پنجم لیگ بصورت رسمی هدایت این تیم پایتخت نشین را برعهده خواهد گرفت.

از سوی دیگر پرسپولیس در این دیدار با غیبت دو بازیکن تاثیرگذار خود نیز روبروست و محمد نوری کاپیتان و محسن بنگر مدافع با تجربه پرسپولیس و احتمال بازی نکردن سوشا مکانی به خاطر مسائل انضباطی، قطعا قدرت پرسپولیس را در خط دفاع و حمله کاهش می‌دهد اما بازگشت احتمالی گابریل، همچنین انگیزه‌ای که بازیکنان این تیم برای گرفتن انتقام از النصر دارند و حمایت هواداران، می‌تواند شرایط را به سود این تیم سرخپوش در این بازی مهم تغییر دهد.

اما فولاد خوزستان دیگر نماینده کشورمان در ریاض میهمان الهلال یکی از تیم های باسابقه و ریشه دار عربستان است. دیداری که به نوعی برای شاگردان اسکوچیچ که تاکنون بردی را در لیگ قهرمانان آسیا کسب نکرده اند ، به نوعی آخرین فرصت باشد.

در حال حاضر در گروه C السد قطر با 7 امتیاز در صدرجدول قرار دارد، الهلال با 4 امتیاز بالاتر از فولاد 3 امتیازی است و تیم قعرنشین لوکوموتیو تاشکند هم یک امتیاز دارد. با این شرایط در صورتی که فولاد نتواند از دیدار خارج از خانه‌اش مقابل الهلال امتیاز کسب کند، به نوعی باید با لیگ قهرمانان آسیا هم خداحافظیکند. این تیم شاید روی کاغذ همچنان امیدوار باشد و حتی با واگذار کردن نتیجه به الهلال تا آخرین هفته به تلاش خود ادامه دهد، اما عملاً کار صعود فولاد به مرحله حذفی تمام می‌شود و تنها اما و اگرهای بسیار سخت فولاد را نجات خواهد داد.

با وجود اینکه شرایط فولاد در گروه بسیار سخت است و این تیم بازی دشواری هم در عربستان خواهد داشت اما بازیکنان این تیم در حال حاضر شرایط روحی و روانی خوبی دارند. نماینده خوزستانی کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر شکست مقابل استقلال را با پیروزی عوض کرد و همین موضوع روحیه بازیکنان این تیم را افزایش داده است. مسلماً چنین انگیزه‌ای در بازیکنان فولاد می‌تواند در عربستان هم به کار اسکوچیچ بیاید و شاید فولاد بتواند در ریاض شرایط را به نفع خودش تغییر دهد.

 چهارشنبه، 19 فروردین

گروه A:

پرسپولیس ــ النصر عربستان، ساعت 18:30، ورزشگاه آزادی

لخویای قطر ــ بنیادکار ازبکستان، ساعت 20

گروه C:

لوکوموتیو تاشکند ازبکستان ــ السد قطر، ساعت 15:30

الهلال عربستان ــ فولاد خوزستان، ساعت 22:15، ورزشگاه پادشاه فهد

گروه E:

بین دونگ ویتنام ــ جونبوک موتورز کره‌جنوبی، ساعت 15:30

شاندونگ لیوننگ چین ــ کاشیوا ریسول ژاپن، ساعت 15:30

گروه G:

سوون سامسونگ کره‌جنوبی ــ بریزبین رور استرالیا، ساعت 15

اوراوا رد ژاپن ــ بیجینگ گوان چین، ساعت 15.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز