خبرگزاری کار ایران

کارلوس دلیل اختلاف با وزارت‌ورزش نیست؛

کفاشیان: شفاهی و کتبی از کی‌روش حمایت کردم/خداحافظی نکونام را قبول نکردم

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه خواهان ادامه همکاری با کارلوس کی روش است، گفت: اختلاف ما با وزارت ورزش و جوانان ربطی به رفتن کی روش از ایران ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی کفاشیان که در برنامه 90 سخن می‌گفت با بیان این مطلب افزود: فدراسیون از عملکرد کی‌روش رضایت کامل دارد و به همین دلیل پس از جام جهانی با وی قرارداد 4 ساله جدیدی امضا کرد. حتی پس از جام ملت‌های آسیا نیز که طبق قرارداد می‌توانستیم به کارمان با این مربی پایان دهیم و یک هفته هم برای این کار فرصت داشتیم، رای به ماندن او گرفتیم.

وی افزود: کی‌روش پیش از جام ملت‌های آسیا ناراحتی‌هایی داشت و از او خواستیم در پایان این رقابت صحبت کنیم. سپس وی پس از یک ماه استراحت در جلسه‌ای عنوان کرد که نمی‌تواند کار کند و حتی نشستی با دبیرکل جدید فدراسیون برگزار کرد. امیدوارم کی‌روش برنامه دیگری نداشته باشد که قصد رفتن از ایران را دارد. با این همه درخواست کردیم تا او در ایران ماندگار شود و پس از اینکه به خاطر مشکلات مالیاتی در فرودگاه مهرآباد با مشکل روبرو شد، ناراحتی ها افزایش یافت.

رئیس فدراسیون فوتبال با تأکید بر اینکه متأسفانه این مربی می خواهد به کارش با فدراسیون فوتبال ایران پایان دهد، گفت: این موضوع را امروز سه شنبه در هیأت رئیسه فدراسیون بررسی خواهیم کرد.

کفاشیان در مورد مشکل کی روش با علیرضا اسدی دبیر جدید فدراسیون فوتبال گفت: ایشان قبل از تغییرات در فدراسیون شروع به صحبت هایی مبنی بر رفتن داشت که به او اعلام کردم، ایشان مستقیم زیر نظر رئیس فدراسیون است و نباید از انتقادها ناراحت شود.

وی درباره خواسته‌های کی‌روش عنوان کرد: وی نظم خاصی دارد و می‌خواهد مجموعه‌اش یکدست باشد و اسدی نیز به عنوان دبیرکل فدراسیون یکی از اهالی فوتبال است، هر چند وزارت‌ورزش او را به فدراسیون سفارش کرد اما از کارش راضی هستیم.

کفاشیان درباره اینکه چرا در جلسه کی‌روش با اسدی از سرمربی تیم ملی دفاع نکرده؟ عنوان کرد: شفاهی و کتبی از کی‌روش حمایت کرده‌ام و رأی کلی هیأت‌رئیسه فدراسیون نیز بر ادامه همکاری با این مربی پرتغالی است.کی‌روش خودش منتقد خیلی‌هاست و انتقاد همیشه وجود دارد و مربی حرفه‌ای نباید مدام در انتظار تعریف و تمجید باشد.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون همیشه سعی کرده بهترین امکانات را برای تیم ملی فراهم سازد، گفت: حتی با نماینده وزارت‌ورزش نشستی داشتیم که وزارتخانه نیز خواهان ادامه همکاری این مربی است.

کفاشیان درباره اینکه به نظر می‌رسد اختلاف نظرش با وزارت ورزش باعث رفتن کی‌روش و ایجاد مشکل برای تیم ملی شده، گفت: این موضوعات ربطی به هم ندارد.در برنامه‌های ما مسئولیت سرمربی و اهالی فدراسیون مشخص است. کی‌روش و اسدی نمی‌توانند در موضوعاتی که به آنها مربوط نیست دخالتی داشته باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران ادامه داد: حتی روز دوشنبه دوباره به وی پیغام دادم اگر نظرش بر ماندن است با هم مذاکره کنیم که متأسفانه جوابی داده نشد. کی‌روش ماه‌ها قبل خیلی دوست داشت به کارش در ایران ادامه دهد و واقعاً نمی‌دانم چرا نظرش عوض شده و از او می‌خواهم به خاطر علاقه‌ای که مردم دارند بماند.

وی در مورد دخالت‌های وزارت‌ورزش گفت: حدود 8 ماه است اظهارنظری از سوی وزارت‌ورزش نشده و باز هم می‌گویم اگر کی‌روش چراغ سبز نشان دهد، حتماً او را نگه می‌داریم.

کفاشیان در مورد خداحافظی جواد نکونام از بازی‌های ملی گفت: فعلا خداحافظی او را قبول نکردیم؛ چراکه وی هنوز توان حضور در میدان و کمک‌کردن به تیم ملی را دارد و حتی به خود من نیز در زمان‌های مختلف کمک‌های زیادی کرده است.

کد خبر : ۲۶۴۷۳۴