خبرگزاری کار ایران

افشارزاده و قلعه‌نویی در معرکه‌ای دشوار

بحرانی که استقلال را از قهرمانی دورتر می‌کند/ وضعیت قرمز پیش روی آبی‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۸۸۹

مشکلات مالی شدید باشگاه استقلال می رود تا این تیم را با بحران تازه ای روبرو کند و شرایط این باشگاه را در وضعیت غیر قابل پیش بینی قرار دهد. بحرانی که حتی می تواند در نتیجه گیری و روند فنی این تیم تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انجام نشدن برخی مطالبات اسپانسر باشگاه و عملی نشدن وعده‌ها و  کمک‌های وزارت ورزش، باعث شده مدیریت استقلال شرایط بحرانی را تجربه کند و این تیم را با موقعیت دشواری روبرو کند. 

این شرایط حتی صدای بهرام افشارزاده را هم درآورد. او که عادت ندارد از اوضاع گلایه کند کار به جایی رسیده که از وضعیت موجود رضایت ندارد و آن را زیبنده باشگاه پرطرفداری چون استقلال نمی‌داند و می‌گوید: من تجربه زیادی در مدیریت‌ورزش داشتم و توانستم بحران‌های زیاد و سنگین‌تری را مدیریت کنم. در فدراسیون وزنه‌برداری هم زمانی که با دوپینگ دسته‌جمعی وزنه‌برداران روبرو شدم، تمام تلاشم این بود تا بحران بوجود آمده را مدیریت کنم یا در کمیته ملی المپیک با کمترین بودجه، بهترین تدارکات و پشتیبانی را از تیم‌های ملی داشتیم.

وی ادامه داد: شرایط استقلال فرق می‌کند. این باشگاه نه ساختار دارد، نه اساسنامه، نه درآمدزایی و نه تشکیلاتی به معنای واقعی باشگاه. از ابتدای فصل با مشکلات مالی روبرو بودیم ولی به کمک اسپانسرها و هیات‌مدیره تلاش کردیم تا تیم از گزند این مشکلات مصون بماند ولی دیگر شرایط دشوار شده .

افشارزاده تاکید می‌کند: من با دستور وزیر ورزش آمدم و تا روزی که هستم به نحو احسن کارم را انجام خواهم داد ولی اینجا فهمیدم مدیریت در فوتبال چیز دیگری است و به همین خاطر هرگز حاضر نیستم در فوتبال بمانم.وقتی دست ما خالی است طبیعی است نمی‌توانیم به تعهدات عمل کنیم و این باعث نارضایتی می‌شود. من تا کی از اعتبارم برای پاسخگویی به مراجعین هزینه کنم. مردم از من انتظار دارند. بازیکن هم حق دارد پولش را می‌خواهد ولی این نباید باعث بی‌انضباطی در تیم شود. 

گلایه‌های افشارزاده در حالی مطرح می‌شود که دیروز هاشم بیک‌زاده به دلیل پرداخت نشدن مطالبات فصل گذشته‌اش بر سر تمرینات استقلال حاضر نشد. امروز دوشنبه هم کرار جاسم عراقی درست به همین دلیل تمرین استقلال را تحریم کرد. این احتمال وجود دارد که صدای اعتراض دیگر بازیکنان استقلال هم برای پرداخت نشدن مبلغ قراردادها بلند شود و دیگر اعتراض‌ها جنبه عمومی به خود بگیرد. به نظر می‌رسد با این شرایط دیگر از قلعه‌نویی و شخصیت کاریزماتیک او هم کاری ساخته نباشد و این می‌تواند به روند فنی آبی‌ها هم که هنوز از شانس قهرمانی برخوردارند، لطمه بزند.   

استقلال برای عبور از بحران موجود در کنار تکیه بر تجربه مرد کهنه‌کاری چون افشارزاده، امیدوار است با آمدن عضو جدید هیات‌مدیره که گفته می‌شود نماینده یک اسپانسر معتبر است بتواند روزهای پایانی فصل را با آرامش سپری کند. در این میان مدیریت استقلال روی کمک سازمان لیگ هم حساب کرده است.

آخرین دریافتی‌های استقلال برمی‌گردد به پیش از عید نوروز که 500 میلیون تومان توسط سازمان‌لیگ به استقلال پرداخت شد که از این پول بازیکنان نفری 20 تا 30 میلیون تومان دریافتی داشتند. افشارزاده امیدوار است در این روزهای بحرانی سازمان‌لیگ بار دیگر مبلغ قابل‌توجهی از مطالبات استقلال را به حساب این تیم واریز کند.

به گفته افشارزاده بازیکنان استقلال تاکنون تنها حدود 30 درصد از مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده‌اند و با توجه به اینکه تنها 6 هفته به پایان لیگ باقی مانده این مقدار با پرداختی هیچ‌یک از باشگاه‌های لیگ قابل مقایسه نیست. 

باید دید استقلال و مجموعه مدیریتی باشگاه چگونه روزهای بحرانی آبی‌ها را مدیریت خواهند کرد و آیا عبور از مقطع حساس فعلی می‌تواند آبی‌ها را همچنان در کورس قهرمانی به پیش ببرد یا هواداران باید دومین ناکامی فصل استقلال با قلعه نویی را انتظار بکشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز