خبرگزاری کار ایران

اله‌کرم خبر داد؛

برگزاری‌ اولین اردوی تیراندازان جانباز و معلول/تیم ملی مهیای جام‌جهانی ترکیه می‌شود

ملی‌پوشان تیم تیراندازی جانبازان و معلولین از امروز 16 فروردین وارد اولین مرحله اردوی آمادگی مسابقات جام جهانی می‌شوند.

به گزارش ایلنا، رقیه اله‌کرم با اعلام این خبر گفت: تمرینات آماده‌سازی تیم ملی با دعوت از 6 تیرانداز خانم و آقا از فردا در محل فدراسیون آغاز می‌شود و پس از پایان این اردو، با برگزاری یک مرحله دیگر از تمرینات، به مسابقات جام جهانی ترکیه اعزام خواهیم شد.

رئیس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولین افزود: با توجه به پیش‌رو بودن مسابقات پارالمپیک ریو و فرصت کمی که باقی مانده، نفراتی به اردو دعوت شدند که شانس کسب مدال به خصوص مدال طلا را داشته باشند، به همین خاطر نفرات کمتری را به اردو دعوت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات جام جهانی ترکیه، در زمره مسابقاتی است که سهمیه غیر مستقیم برای پارالمپیک ریو دارد، به این معنی که شرکت در آن باعث ارتقا امتیازات تیراندازان خواهد شد که در نهایت برای مسابقات آتی و کسب سهمیه‌های مستقیم، موثر است. ضمن اینکه یک نفر از ورزشکاران جدید ما که تازه به ترکیب تیم ملی اضافه شده، باید ورودی‌های لازم را در مسابقات ترکیه بدست آورد و نیز کلاس‌بندی وی نیز تایید شود. به همین منظور در مسابقات جام جهانی شرکت می کنیم تا ضمن کسب آمادگی‌های لازم به اهداف مورد نظر نیز دست یابیم.

اله‌کرم افزود: تاکنون فقط ساره جوانمردی موفق به کسب سهمیه مستقیم پارالمپیک ریو در تپانچه بادی شده و سایر ورزشکاران باید در 2 رویداد پیش‌رو که مشخص خواهد شد، سهمیه‌های مورد نظر را دریافت کنند.

وی اعلام کرد: اولین مرحله تمرینات تیم ملی از فردا آغاز خواهد شد و مدت زمان آن به نسبت اردوهای قبل تغییر یافته و از 7 روز به 12روز افزایش پیدا کرده و این خود گام بسیار مهمی برای بیشتر آماده‌شدن ورزشکاران در زمان تمرینات محسوب می‌شود.

مربیگری اولین مرحله تمرینات بر عهده حسین امیری است و زینب امیری به عنوان اپراتور و محبوبه محمد‌زاده به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارند. اکبر عالی‌پور، معصومه خدابخشی(لرستان)، ساره جوانمردی، سمیرا ارم(فارس)، عالیه محمودی(مازندران)، مهدی زمانی‌شورابی(تهران)ورزشکاران مدعو به این تمرینات هستند.

اولین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولین از فردا، 17 فروردین‌ماه آغاز شده و تا 27 این ماه در جریان خواهد بود.

کد خبر : ۲۶۳۵۵۹