خبرگزاری کار ایران

برابر تیم‌های بزرگ شخصیت پیدا کرده‌ایم؛

پیروانی: سوئد قدرتمند‌تر از شیلی است/ کار تیم امید در مرحله بعدی دشوار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۷۱۱

کاپیتان پیشین تیم ملی ایران و پرسپولیس معتقد است دیدار ایران برابر سوئد نسبت به بازی با شیلی برای ملی‌پوشان کشورمان دشوارتر است.

افشین پیروانی به خبرنگار ایلنا گفت: هرچند پیروزی ایران برابر شیلی در یک دیدار دوستانه به دست آ‌مد اما فراموش نکنید این دیدارها رسمی است و در تقویم فیفا ثبت می‌شود. خوشبختانه مدتی است ایران مقابل تیم‌های بزرگ شخصیت تیمی پیدا کرده است و هرچه بازی‌های دوستانه بیشتر برگزار شود، به روند روبه رشد فوتبال ایران کمک شایان‌تری می‌کند. روزگاری با شنیدن نام تیم‌های بزرگ ما خود را از پیش‌باخته می‌دانستیم اما حالا دنیای فوتبال می‌بیند که ایران تیمی قدرتمند از آمریکای جنوبی را شکست می‌دهد.

پیروانی درباره دیدار فردای ایران برابر سوئد اظهار کرد: درست است که این دیدار هم تدارکاتی است و گفته می‌شود در این دیدارها نتیجه مهم نیست اما باید بگویم اتفاقاً نتیجه این دیدار برای ما بسیار هم اهمیت دارد. سوئدی‌ها هم حساب ویژه‌ای روی ایران بازکرده‌اند. همین که سرمربی آن‌ها می‌گوید بازی سختی مقابل ایران داریم نشان از اهمیت این دیدار برای سوئدی‌ها دارد.

وی ادامه داد: آن‌ها قطعاً بازی ایران برابر شیلی را آنالیز کرده‌اند و می‌دانند در صورت دست‌کم گرفتن ما ممکن است حتی نتیجه را واگذار کنند، پس به یقین سوئدی‌ها فردا با تیمی هماهنگ برابر ما ظاهر می‌شوند. در طرف مقابل پیروزی برابر شیلی‌ برای بازیکنان ما وزنه روحی به حساب می‌آید و امیدوارم شاگردان کی‌روش فرداهم مانند بازی برابر شیلی، شب خوبی را پشت‌سر بگذارند.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال درپاسخ به این پرسش که آینده فوتبال ایران را بدون کی‌روش چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: پاسخی برای این پرسش ندارم. تنها می‌توانم بگویم تیم ایران با کی‌روش به یک هماهنگی خوب بویژه در ساختار دفاعی رسید و این نتیجه عملکرد مطلوب کادرفنی تیم ملی بود.

پیروانی درباره  تیم امید هم اظهار کرد: این را که گفته می‌شود، فوتبال ایران در راهیابی به المپیک طلسم شده، قبول ندارم. ما سال‌هاست بذری نمی‌کاریم و انتظار برداشت داریم. توجه نکردن به فوتبال پایه نتیجه‌اش بهتر از آنچه در 40 سال گذشته برسر تیم امید ایران آمد نیست.

وی اضافه کرد: با وجود این، امسال محمدخاکپور که یکی از فهیم‌ترین مربیان ایران است، در راس تیم امید حضور دارد و تا کنون هم نتایج خوبی با این تیم گرفته است. من سال‌ها با خاکپور همبازی بودم و با تفکراتش آ‌شنا هستم. مطمئنم او در مربیگری هم موفق است.

پیروانی در پایان خاطرنشان کرد: هر چند تیم امید در مرحله نخست انتخابی المپیک با حریفان قدری روبرو نشده است اما عملکرد این تیم را مثبت می‌دانم. به امید خدا این تیم فردا هم برابر عربستان نتیجه لازم را می‌گیرد و راهی مرحله بعدی می‌شود. مرحله‌ای که تازه بازی‌های سخت تیم امید در آن آغاز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز