خبرگزاری کار ایران

مرحله مقدماتی یورو ۲۰۱۶؛

هلند و ایتالیا از شکست گریختند/ کار لاله های هیدینگ سخت تر شد!

تیم های ملی هلند و ایتالیا که نیمه نخست را مقابل ترکیه و بلغارستان با شکست به رختکن رفته بودند با فرار از شکست تن به تساوی دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرحله مقدماتی یورو 2016 امشب با برگزاری 8 دیدار در 3 گروه B ،A وH پیگیری شد که در گروه A تیم ملی هلند از 15 دقیقه بامداد در ورزشگاه آمستردام آرنا میزبان ترکیه بود که نیمه نخست این دیدار با برتری ترک ها همراه بود ولی در نیمه دوم شاگردان گاس هیدینگ گل خورده را جبران کردند تا در خانه بازنده نباشند.

ترکیب هلند: سیلسن، دی فری، فن در ویل، مارتینز، وینالدوم، دی یونگ، اشنایدر، بلیند، آفلای، دیپای، ‏هونتلار

ترکیب ترکیه: باباکان، بالتا، عزیز، طوفان، گونول، شن، اینان، توره، ارکین، توپال، ایلماز

بوراک ایلماز در دقیقه 37 موفق شد گل برتری نیمه را برای ترک ها به ثمر برساند اما در دقیقه 90 وسلی اسنایدر تیمش را از شکست دیگری نجات داد تا همچنان امیدوار به صعود به مرحله نهایی یورو 2016 باشند.

البته در این دیدار آرین روبن و رابین فان پرسی غایب بودند تا گاس کبیر از مثلث مرگبار لاله ها فقط یکی از اضلاع خود را در اختیار داشته باشد.

هلند با این تساوی با 7 امتیاز در جایگاه سوم و ترکیه با 5 امتیاز در جایگاه چهارم جدول این گروه قرار دارند. در این گروه جمهوری چک با 13 و ایسلند با 12 امتیاز جایگاه نخست و دوم جدول را در اختیار دارند و بخت بالایی برای صعود به دور نهایی جام ملت های اروپا دارند و کار هلند و ترکیه برای صعود سخت تر از گذشته شد.

همچنین در گروه H ایتالیا که در ورزشگاه واسیل لوسکی به مصاف بلغارستان رفته بود در نیمه نخست 2 بر یک بازنده به رختکن رفت ولی شاگردان کونته در نیمه دوم جبران کردند تا با تساوی به ایتالیا برگردند.

ترکیب بلغارستان: میهایلوف، مانولف، مینف، الکساندروف، بودوروف، میهایل، گادژف، ‏دیاکوف، پوپوف، میلانوف، میتسانسکی

ترکیب ایتالیا: سیریگو، بونوچی، آنتونلی، بارزالی، دارمیان، کیه لینی، وراتی، بارتولاچی، کاندروا، زازا، ‏ایموبیله

لاجوردی پوشان سرزمین چکمه ابتدا با گل به خودی بلغارها یک بر صفر پیش افتادند ولی برتری آنها فقط 6 دقیقه به طول انجامید چراکه ایولین پوپوف در دقیقه 11 بازی را به تساوی کشید و در ادامه ایلیان میتسانسکی در دقیقه 17 موفق شد گل دوم را هم برای بلغارها به ثمر برساند تا ایتالیایی ها را در آستانه شکست قرار دهند. این پایان کار نبود و تلاش لاجوردی پوشان در نیمه دوم با گل دقیقه 88 ادر نتیجه داد تا کونته و شاگرادانش دست خالی از صوفیه بر نگردند.

با این نتیجه ایتالیا 11 امتیازی شد و  پایین تر از کرواسی 13 امتیازی قرار گرفت در حالیکه فرصت خوبی داشت تا صدر جدول را به خود اختصاص دهد.غایب بزرگ لاجوردی ها در این دیدار جان لوئیجی بوفون بود که این بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد.

نتایج بازی های امروز و امشب 3 گروه به این شرح است:

 گروه  A

قزاقستان صفر - ایسلند 3

جمهوری چک یک - لتونی یک

هلند یک- ترکیه یک

گروه  B

آندورا صفر- بوسنی 3

بلژیک 5 - قبرس صفر

گروه  H

آذربایجان2 - مالت صفر

کرواسی 5 - نروژ یک

بلغارستان 2 - ایتالیا 2

** نتایج کامل دیدارهای جمعه شب به این شرح است:

گروه C

مقدونیه  یک – بلاروس 2

اسلواکی 3 لوکزامبورگ صفر            

اسپانیا یک  اوکراین صفر   

گروه E

انگلیس 4 لیتوانی صفر   

اسلوونی6 - سن مارینو صفر

سوئیس3  - استونی صفر

 گروه   G

لیختن اشتاین صفر اتریش5             

مولداوی صفر سوئد 2

مونته نگرو   صفر – روسیه صفر(نیمه تمام ماند)

کد خبر : ۲۶۲۴۶۰