خبرگزاری کار ایران

نباید فوتبال‌کشی کنیم؛

منصوریان : خوشحالم بعد از پنالتی به بازی برگشتیم/ کارما از استقلال سخت‌تر است

سرمربی نفت تهران معتقد است بازگشت شاگردانش پس از هدر دادن پنالتی کار بزرگی بود.

به گزارش ایلنا، علیرضا منصوریان در کنفرانس خبری پس از دیدار استقلال و نفت تهران با گرامی‌داشت یاد شهدا گفت: مهمترین چیزی که در این بازی داشتیم برای من این بود که با وجود از دست دادن پنالتی مقابل تیم بزرگ استقلال باز هم به باز برگشتیم. در اواخر نیمه اول کار کمی سخت شد اما در نیمه دو دوباره از نظر تاکتیکی بازی را در اختیار گرفتیم و بچه ها موبه مو دستورات کادرفنی را انجام دادند. من گفته بودم که همه حواسشان به حرکت توپ بازیکنان استقلال و همین طور موج دوم حملات آنها باشد.

وی افزود: در خصوص بازی باید بگویم هر دو تیم پا به پای یکدیگر کار کردند اما به نظرم شرایط برای ما سخت‌تر بود. به نظرم هواداران استقلال و پرسپولیس را هیچ کجا ندارند و جوانان ما تحت فشار این تماشاگران بودند اما به خوبی توانستیم حریفمان را آنالیز کنیم و نتیجه هم بگیریم.

منصوریان درباره بازگشت تیم‌اش به بازی توضیح داد: به این دلیل می‌گویم به بازی برگشتیم که استقلال در 20 دقیقه ابتدایی نیمه دوم فشار زیادی روی ما آورد و به خوبی توانستیم با کم کردن این فشار بازی را به دست بگیریم. همانطور که در لیگ قهرمانان آسیا و ابتدای فصل فشار تحمل کردیم در این بازی هم همینگونه بود. باز هم می‌گویم داشتن این هواداران یک نعمت بزرگ است. تیم‌هایی مانند ما که مقابل این تماشاگران بازی می‌کنند مجبورند زحمت بیشتری بکشند. اغلب بازیکنان ما 22 و 23 ساله هستند که به خاطر جوانی هواداران و جوی که در ورزشگاه ایجاد می‌شود فشار زیادی روی آنها وجود دارد.

سرمربی نفت تهران درباره آینده تیم‌های استقلال و نفت در لیگ برتر توضیح داد: وظیفه من بود که سراغ مربی خودم و پیشکسوتان باشگاه بروم. به عقیده من هر چند استقلال باخت اما مسیر این تیم بعد از این باخت هم خوب است. در حالی که ما بعد از این برد مسیرمان سخت شد.

منصوریان با اشاره به احترامی که برای استقلالی‌ها قائل است، افزود: من در کل مسابقه روی نیمکت ننشستم م کنار زمین نیامدم . قبول دارم این حرکتم حرفه ای نیست اما من به هواداران تیم استقلال احترام می گذارم. زمانی بود در دهه 60 خودم روی این سکوها بودم و آرزو داشتم زمانی به میدان بیایم و برای استقلال بازی کنم.

وی درباره استقبال نکردن تماشاگران از دیدارهای لیگ برتر گفت: اگر فوتبال کشی نکنیم و همه ورزشها را جلوی فوتبال نگذاریم و آن را مقابل مردم نگذاریم هوادار به ورزشگاه می‌آید. وقتی یک اتفاق جزئی میافتد باید آنرا مدیریت کنیم. در شهرستان خوب هوادار به ورزشگاه می‌ایند. با نفت مسجدسلیمان بازی داشتیم ورزشگاه پر بود. باید فضای بعد از بازی با آرژانتین را در لیگ قهرمانان آسیا هم به وجود بیاوریم. این اتفاق اکنون برای پرسپولیس و استقلال افتاده و هوادار آنها را از فوتبال دلزده کردیم.

سرمربی نفت درباره پیراهن بازیکنانش گفت: قانون شکستنی نیست ولی قابل انعطاف است. در بازی آسیایی هم این جی پی اس را بستیم و در تمرین می‌دانیم بازیکن ما چه فعالیتی داشتند. فکر کنم این مسئله را امیرحسین صادقی فهمید. این موضوع غیرقانونی نیست از دوستانم خواستم این مسئله را بپرسند تا اگر قانونی است استفاده کنیم. با استفاده از این مسئله فهمیدیم بازیکنان چه شرایطی داشتند. با جی پی اس می‌فهمیم که کدام بازیکن توان جسمی او قبل از بازی تمام شده و با تمرین بیشتر توان بدنی آنها را در بازی بالا ببریم. این سیستم 2011 با قطبی به تیم ملی آمد و کی‌روش هم ادامه داده است. این کار به ما کمک می‌کند. معلوم است کسی که در جام جهانی بازی کرده ضریب هوشی بالایی دارد و صادقی هم در نهایت این مسئله را بعد از 25 هفته فهمید.

کد خبر : ۲۵۹۹۶۳