خبرگزاری کار ایران

مسئولان امید دو خواسته اصلی دارند؛

هاشمی: تیم امید نیاز به حمایت ملی دارد/ ظرفیت المپیکی‌شدن را داریم

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۲۴۴

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه تیم ملی نیاز به حمایت ملی دارد، گفت: اگر همان نگاهی که به تیم ملی پیش از جام‌جهانی شد، به تیم امید شود، این تیم توانایی المپیکی‌شدن را دارد.

به گزارش ایلنا، کیومرث هاشمی که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال امید با بیان این مطلب با اشاره به اینکه تیم امید ۴۰ سال است موفق نشده به المپیک صعود کند، ادامه داد: موفقیت این تیم در صعود به المپیک برای جامعه ورزش و فوتبال به یک حسرت تبدیل شده است. آنچه در اینچئون هم رخ داد نتیجه قابل قبولی نبود هر چند پیش از آن مسابقات ما به مسئولان ایرادات فنی و نظرات مشورتی خودمان را داده بودیم اما در نهایت تصمیم گیرنده در مورد تیم امید فدراسیون فوتبال بود.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه در زمان نیاز این کمیته از فدراسیون حمایت می‌کند و برای حل مسائل کلان و امور تخصصی به فدراسیون کمک می‌کند، ادامه داد: بعد از گزارش‌هایی که از واحد نظارت بر تیم های ملی دریافت کردیم در اردوی آماده سازی تیم امید در کیش حضور یافته و فضای صمیمی و نظم بالایی را در این تیم مشاهده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در آن اردو نشستی را با کادر فنی تیم امید داشتیم و آنها نیز دغدغه‌های خود را مطرح کردند که خواسته زیادی نبود. بلافاصله پس از برگشت به تهران با مسئولان فدراسیون فوتبال صحبت کردیم تا این مشکلات را رفع کنیم.

هاشمی با بیان اینکه تیم امید دو مشکل اساسی داشت، تصریح کرد: مطمئنا کادر فنی تیم امید به خاطر سوابق ارزنده ای که در گذشته و فوتبال ایران داشته است نگران آبروی خود بودند و توقع حمایت همه جانبه در این مقطع از کادر فنی و بازیکنان تیم امید را داشتند.

وی در ادامه تاکید کرد: برای حل مشکلات تیم امید نشستی با حضور خاکپور سرمربی و کاشانی مدیر تیم با علی کفاشیان، مهدی تاج، بنده و شهنازی برگزار کردیم که در این نشست کادر فنی تیم امید دغدغه های خود را مطرح کرد تا در اردوی کویت و اردوی تهران بتواند خود را برای حضور در مسابقات مقدماتی المپیک که به میزبانی ایران برگزار می شود، آماده کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین تصریح کرد: قرار شد سازمان لیگ با ایجاد یک فضای تعاملی با باشگاه‌ها دغدغه حضور بازیکنان را رفع و نفرات مورد نیاز در اختیار کادر فنی قرار بگیرند. همچنین مقرر شد شرایط حضور سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در این مسابقات فراهم شود.

وی ادامه داد: آن طور که شنیده ام مشکل حضور بازیکنان در اردوی کویت حل شده و هزینه‌های اردو نیز توسط کمیته ملی المپیک پرداخت شده است. همچنین روز دوشنبه با کفاشیان صحبت کردم که ایشان قول قطعی دادند که سردار آزمون و علیرضا جهانبخش تیم امید را همراهی می کنند.

هاشمی در ادامه، خاطرنشان کرد: ما نباید تیم‌های ملی را با یکدیگر مقایسه کنیم زیرا هر کدام ارزش خاص خودش را دارد و در هر موقعیتی باید از آنها حمایت شود، خصوصا تیم‌های امید و پایه که آینده سازان کشور هستند.

وی افزود: امروز حضور تیم ملی بزرگسالان در جام جهانی دیگر یک آرزو نیست بلکه هدف این تیم موفقیت در جام جهانی و صعود از گروه خودش است اما برای تیم امید رسیدن به المپیک یک آمال و آرزو شده است. این مسابقات هر ۴ سال یک بار برگزار می شود، خصوصا اینکه ما در دوره قبل به جام جهانی رسیدیم و باید اجازه دهند بازیکنان مد نظر کادر فنی تیم امید را همراهی کنند و با کمک همه جانبه خواسته‌های مربیان تیم امید برای موفقیت این تیم تامین شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان با اشاره به اینکه موفقیت در مرحله نخست مقدماتی المپیک سخت است زیرا یک تیم به مرحله بعد صعود می‌کند، گفت: اگر شرایط فراهم شود و همان نگاهی که به تیم بزرگسالان وجود داشت، به تیم امید شود، این تیم ظرفیتش را دارد که به مرحله بعدی صعود کند. حتی این توانایی در تیم امید وجود دارد که به المپیک ریو صعود کرده و آرزوی حضور تیم امید در المپیک را برآورده کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز