خبرگزاری کار ایران

طرفدار میلان و اینتر هستم؛

کواچ: کار دشواری در لیگ‌جهانی داریم/ دیگر باید همیشه منتظر قهرمانان‌جهان باشیم

سرمربی تیم ملی والیبال با بیان اینکه کار دشواری در لیگ‌جهانی پیش‌رو داریم، گفت: برای حفظ جایگاه‌کنونی خود در سطح‌اول دنیا نیازمند تلاش و مبارزه دوچندان هستیم.

به گزارش ایلنا، اسلوبودان کواچ که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد با اشاره به میزان علاقه‌مندی خود به فوتبال و اینکه طرفدار کدام تیم صربستانی بوده،  بیان مطلب فوق خاطرنشان کرد: به طور حتم کسی نیست فوتبال را پیگیری نکند. سال‌ها در ایتالیا بودم و به میلان و اینتر علاقه داشتم چون چند بازیکن صرب مثل استانکوویچ و میهائیلوویچ را در اختیار داشتند. البته از بچگی طرفدار ستاره‌سرخ بودم که بعدها فوتبال‌صربستان ضعیف شد و من هم زیاد نتایج این تیم را پیگیری نمی‌کنم.

وی با اشاره به حضور خود در تیم رادینچکی یادآور شد: در آن زمان مدیریت‌شهری سرمایه‌گذاری زیادی روی باشگاه‌های‌ورزشی انجام می‌داد. در آن باشگاه که والیبال آن با من قهرمان شد، روی رشته‌های هندبال، بسکتبال و واترپلو سرمایه‌گذاری خوبی داشتند. البته در 2 سال اخیر این سرمایه‌گذاری کاهش یافته اما فکر می‌کنم بار دیگر حمایت‌های لازم را از آنها به عمل بیاورند.

سرمربی تیم ملی ایران در ارزیابی خود از لیگ برتر والیبال گفت: فدراسیون والیبال فیلم بازی‌های مختلف را برای من ارسال می‌کرد تا همه چیز را به دقت زیر نظر داشته باشد. البته در یک ماه اخیر به ایران برگشته‌ام و از نزدیک بازی‌ها را زیر نظر دارم. بازیکنان جدیدی هستند که به طور جدی برای حضور در تیم ملی رقابت می‌کنند اما من از نحوه رقابت ملی‌پوشان نیز کاملا راضی‌ام، با این حال باید بگویم نفرات جدید به طور جدی بر درب تیم ملی می‌کوبند. ایران دارای استعدادهای زیادی بوده و یکی از لیگ‌های قوی جهان را در اختیار دارد.

از کواچ درخصوص اردوی تیم ملی در کشور فنلاند در چک پرسیده شد که پاسخ داد: ما قرار است اردوها را از روز چهارم ماه آوریل شروع کنیم و هشت هفته فشرده را برای آماده‌سازی طی کنیم. بعد از لیگ جهانی مسابقات آسیایی تهران را داریم و در کل سال پرفشاری پیش روی ما قرار گرفته است. از من پرسیده می‌شود آیا اردوهای فنلاند و چک خوب هستند یا خیر اما واقعیت این است که ما به دنبال حضور در ایتالیا و صربستان بودیم اما در آن زمان فدراسیون‌های کشورها شرایط خوبی نداشتند و به دنبال راه حل‌های قابل اجرا رفتند.

وی درباره اینکه بازیکنان ایرانی در اردوهای خارجی درازمدت دچار افت روحی می‌شوند یادآور شد: اصولا بازیکنان ایرانی زیاد دوست ندارند خارج از کشور حضور داشته باشند اما باید بگویم خوشبختانه سه هفته پایانی لیگ جهانی را در تهران خواهیم بود و بعد از آن نیز مسابقات جام ملت‌های آسیا را داریم و هیچکس نمی‌تواند مقابل 15 هزار تماشاگر با تمام وجود بازی نکند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سئوال که آیا استرس تکرار نتایج دوران ولاسکو را داشتید، پاسخ داد: طبیعتا سرمربی بیشترین استرس را دارد چراکه همه تنش‌های داخل و بیرون زمین را حس می‌کند. در حال حاضر حتی از من پرسیده می‌شود آیا دستیاران خوبی دارم که باید بگویم بهترین‌ها را انتخاب کردم که کاملا مورد اعتمادم هستند.

وی درباره لیگ‌جهانی 2015 و شانس موفقیت ایران یادآور شد: واقعا در گروه دشواری قرار داریم. تیمی مثل آمریکا قهرمان المپیک و لیگ‌جهانی بوده و همواره مدعی قهرمانی است. روسیه و لهستان نیز قهرمان المپیک و جهان هستند، البته فدراسیون ایران در تمامی محورها با تمام قدرت جنگید تا یک جایگاه خوب را در سطح دنیا کسب کند و حالا در هر رقابتی باید منتظر قهرمانان‌جهان باشیم و برای ماندن در این سطح با چنین حریف‌هایی مبارزه کنیم.

کواچ درباره اینکه آیا قولی برای حضور ایران در مرحله نهایی می‌دهد یا خیر، گفت: من با تمام وجود تلاش می‌کنم تا تیم ایران به بالاترین سطح خود برسد، فقط می‌توانم بگویم تمام قلبم و وجودم را به کار می‌گیرم تا مردم ایران خوشحال بشوند اما اینکه چه زمانی می‌توانیم نتیجه بگیریم مشخص نیست البته اندکی نیز نیاز به شانس هم داریم.

وی درباره فرآیند دعوت از بازیکنان به اردوی تیم ملی گفت: امسال بازی‌های متعددی داریم. من نیم نگاهی به تیم دوم هم دارم که آیا می‌توانیم از نفرات آن هم استفاده کنیم یا خیر. ما تا آخر ماه آوریل فرصت ارسال لیست نهایی را داریم و تا آخرین لحظه این لیست را مشخص نمی‌کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پایان گفت: باید اعتراف کنم بازیکنان ایران سال گذشته زیباترین بازی‌ها را ارائه دادند و اولویت با آنها است. با این حال همه بازیکنان رقابت سختی برای حضور در تیم ملی دارند. من مسئول نتایج تیم ملی هستم و مطمئنا بهترین‌ها را انتخاب خواهم کرد تا بتوانیم به هدف خود برسیم.

کد خبر : ۲۵۸۹۵۲