خبرگزاری کار ایران

نمی‌خواهم بازی سرنوشت‌ساز را از دست بدهم؛‌

داوری: مهرام با هاشمی در حد تیم ملی است/هفت‌الماسی‌ها همه را مسخره می‌کردند!

تیم بسکتبال دانشگاه‌آزاد، با برتری مقابل هفت‌الماس قزوین با صدرنشینی در لیگ‌ حرفه‌ای به مصاف مهرام می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دانشگاهی‌ها در حالی بازی مقابل هفت‌الماس را به سود خود تمام کردند که شاگردان اسلامی در کوارتر چهارم با خطاهای متوالی، یکی پس از دیگری اخراج شدند و این تیم که با 10 بازیکن به تهران ‌آمده بود،‌ با اخراج 7 بازیکن‌اش، در کوارتر چهارم 3 نفره به بازی ادامه دهد. درباره اتفاقات این دیدار با جواد داوری، بازیکن اصفهانی دانشگاه ‌آزاد گفت‌وگویی انجام دادیم. گارد رأس تیم صدرنشین لیگ حرفه‌ای علاوه بر توضیح اتفاقات بازی گذشته، وضعیت تیم‌اش را پیش از دیدار حساس برابر مهرام تشریح کرد.

گفت‌گوی خبرنگار ایلنا را با داوری بخوانید:

بازی یک‌طرفه‌ای را برابر هفت‌الماس بردید. فکر می‌کردید شاگردان اسلامی تا این حد ضعیف ظاهر شوند؟

اصلاً‌ اینطوری که می‌گویید نبود. آن‌ها بازی را خیلی‌خوب شروع کردند اما فکر می‌کنم اتفاقات هفته‌‌گذشته این تیم را از لحاظ روحی ویران کرده بود. هفت‌الماس در نیمه‌نخست، بویژه کوارتر  اول حریف سرسختی نشان می‌داد اما با گذشت زمان آن‌ها تحلیل رفتند. از طرفی به خوبی نمایان بود بازیکنان این تیم از چیزی رنج می‌برند و فکرشان مشغول است. آن‌ها در نیمه‌دوم تسلیم شدند و به جای بازی، رو به خطاهای متعدد آوردند.

شما که بازی را با اختلاف هم برده بودید. بهتر نبود کمی مراعات حال بازیکنان جوان هفت‌الماس را می‌کردید؟

(پس از سرفه‌ای‌خشک) ببینید،‌ آن‌ها خودشان شروع کردند. اگر فیلم بازی را ببینید متوجه می‌شوید بازیکنان هفت‌الماس چه خطاهای وحشتناکی انجام می‌دادند. شانس آوردیم مصدوم نشدیم و جان سالم به در بردیم. ‌آن‌ها پا را از این هم فراتر گذاشتند و شروع به تمسخر ما کردند. در چنین شرایطی مقابل خطاهای بد آن‌ها چکار باید می‌کردیم؟‌ آن‌ها هم بازی را باختند،‌ هم اخلاق‌ را. (سرفه می‌کند)

گویا بیمار هم شده‌اید؟

بله، متاسفانه پس از بازی در مشهد، ویروس سرماخوردگی که راهش را گم کرده بود سر از اردوی دانشگاه درآورد تا من و چند بازیکن دیگر تیم به شدت بیمار شویم.

پس کار سختی برابر مهرام در پیش دارید؟

نه اینطور نیست. ان‌شاالله من و بقیه بچه‌ها تا پس فردا بهبود کامل پیدا می‌کنیم و این موضوع نمی‌تواند بازی خوب دانشگاه را تحت تاثیر بگذارد. امروز صبح حتی با وجود سرماخوردگی تمرین هم کردم و مشکلی نداشتم. امیدوارم مصدومیت من هم در بازی برابر مهرام گریبانگیرم نشود.

مگر مصدوم هم هستید؟

بله مدتی است مچ پایم مصدوم شده و مختصر دردی هم دارم اما با وجود این مصدومیت هم برابر مهرام بازی می‌کنم. این دیدار بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است و نمی‌خواهم آن‌را از دست بدهم.

دانشگاه‌آزاد با برتری قاطع بر پتروشیمی قدرت‌نمایی کرد. ممکن است این اتفاق برابر مهرام هم تکرار شود؟

مهرام نیازی به تعریف و تمجید من ندارد. به فهرست این تیم نگاه کنید. چندبازیکن ملی‌پوش در مهرام  توپ می‌زنند؟ از سوی دیگر آن‌ها مربی مطرح و کهنه‌کاری هم دارند. ما برای شکست مهرام به تالار بسکتبال می‌رویم اما شاید چنین اتفاقی نیفتد و آن‌ها برنده این دیدار باشند.

نقاط قوت و ضعف حریف را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من که آنالیزور نیستم! (می‌خندد و سرفه می‌کند) اما پیش از بازی با مهرام هم مانند دیگر بازی‌ها جلسه کادر فنی و بازیکنان برگزار می‌شود و نکاتی را که درباره مهرام باید بدانیم، به ما گوشزد می‌کنند.

گویا فیلیپ ویدنف هم به خوبی در ترکیب دانشگاه جا افتاده؟

بله، فیلیپ پسر خوب و خوش‌اخلاقی است. او ارزش‌های فنی بالایی دارد و از بازی‌‌کردن کنارش لذت می‌برم. بی‌گمان حضور بازیکنانی مثل او به غنای لیگ حرفه‌ای ایران اضافه می‌کند.

به نظر می‌رسد اگر مهرام را شکست دهید، جاده قهرمانی را هموار می‌کنید. این را قبول دارید؟

نه! خیلی‌ها از مثلث قهرمانی در لیگ حرفه‌ای بسکتبال صحبت می‌کنند اما شما بازی‌های شهرداری‌گرگان، پمینا و حتی نفت‌آبادان را ببینید. آن‌ها کم از مدعی قهرمانی نیستند. آرزوی قلبی من پایان بسکتبال سه‌قطبی است. شک نکنید در هفته‌های آینده از تیم‌های دیگر هم بیشتر می‌شنوید. به هرحال دوشنبه به تالار بسکتبال بیایید و یکی از زیباترین بازی‌های سال بسکتبال ایران را ببینید.

کد خبر : ۲۵۸۴۴۷