خبرگزاری کار ایران

مجمع می‌تواند من را برکنار کند؛

کفاشیان: مشکلاتی فراتر از حضور بانوان در ورزشگاه‌ها داریم/موانع سد راه ایران برای میزبانی جام ملت‌ها

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در حال حاضر تنها ضعف ایران نسبت به امارات برای گرفتن میزبانی جام‌ملت‌های آسیا 2019 اسپانسرینگ و حق‌پخش تلویزیونی است.

به گزارش ایلنا، علی کفاشیاندر جمع خبرنگاران درباره حضور نمایندگان AFC در ایران و درخواست میزبانی کشورمان برای جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: طبق مذاکراتی که با شیخ سلمان درباره میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا 2019 داشتیم، وی اعلام کرد هنوز برای انتخاب میزبان به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم و ایران و امارات برای کسب میزبانی با ضعف ها و قوت هایی روبه رو هستند.

رئیس فدراسیون فوتبال، گفت: در تعطیلات نوروز 5 کارشناس کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران و امارات سفر خواهند کرد تا شرایط هر دو کشور را بررسی و به جمع‌بندی نهایی برسند.

وی تصریح کرد: شیخ‌سلمان اعلام کرد دو مساله برای میزبانی وجود دارد که امارات برخلاف ایران با آنها مشکلی ندارد. یکی بحث اسپانسرینگ و دیگری بحث حق پخش تلویزیونی است که برای کنفدراسیون فوتبال آسیا اهمیت زیادی دارد و آنها می‌خواهند هزینه‌های مسابقات را از طریق این دو بحث تامین کنند.

کفاشیان درباره درخواست مسئولان تیم فوتبال امید برای حضور سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در این تیم گفت: اولویت ما تیم امید است اما باید منتظر بازگشت کی‌روش به ایران باشیم تا در جلسه‌ای با خاکپور شرکت کرده و همه چیز به تفاهماتی که در این جلسه به وجود می‌آید بستگی دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور بازیکنان تیم فوتبال امید در رقابت لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر، خاطرنشان کرد: لیگ قهرمانان آسیا اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل بازیکنان تیم امید تیم‌های باشگاهی خود را همراهی خواهند کرد.

وی درباره دیدار دوستانه تیم ملی ایران با تیم ملی ازبکستان نیز اظهار کرد: در حال بررسی شرایط و درخواست آنها هستیم و مشکلی خاصی برای برگزاری این بازی دوستانه وجود ندارد. برای ما مهم‌تر از این دیدار بازی با ایتالیا است و اگر شرایط آماده باشد می‌توانیم به زودی این مسابقه را برگزار کنیم.

کفاشیان در خصوص اینکه آیا به کمیته‌انضباطی تاکید کرده جاسم کرار بازیکن متمرد استقلال را محکوم کند، گفت: چنین صحبتی نکرده‌ام و کمیته انضباطی مستقل عمل می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با درخواست سپ بلاتر رئیس فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایران وتاثیر آن بر درخواست میزبانی کشورمان برای جام ملت‌های آسیا گفت: برای میزبانی جام ملت‌ها مشکلات خیلی بیشتری نسبت به بانوان داریم، اما برای حضور بانوان خارجی در حال بررسی وضعیت ورزشگاه‌ها هستیم تا مشکل حضور آنها را برطرف سازیم.

وی درباره نشست مسئولان فدراسیون فوتبال و تیم امید با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و شاهرخ شهنازی دبیرکل این کمیته، تصریح کرد: در این جلسه اعلام کردیم اولویت نخست ما با تیم امید است اما به نمایندگان خود در لیگ قهرمانان هم حق دادیم و قرار شد بازیکنان امید در این مسابقات تیم‌های خود را همراهی کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با اینکه حدود 7 سال است به عنوان رئیس فدراسیون فعالیت می‌کند و این یک رکورد قابل توجه است، گفت: من در رشته دو ومیدانی و در 110 متر با مانع رکورددار هستم و در فدراسیون فوتبال نیز رکورد زده‌ام و از همه مهمتر توانستیم در این فدراسیون ثبات ایجاد کنیم.

وی درباره اینکه آیا قرار است بعد از گرفتن کرسی نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون فوتبال کنار برود، افزود: تجربه زیادی در فوتبال کسب کردم و به این مسایل توجه نکنید و آنها را در حد شایعه بدانید. مجمع می‌تواند من را برکنار کند، درغیر این‌صورت به هیچ عنوان قصد جدایی از فدراسیون‌فوتبال را ندارم.

کفاشیان درباره زمان برگزاری مجمع‌سالیانه فدراسیون‌فوتبال، اظهار کرد: منتظر مشخص‌شدن نتیجه حسابرسی هستیم و اگر این گزارش به ما سریع برسد حتما سعی می‌کنیم مجمع عمومی را قبل از عید برگزار کنیم.

کد خبر : ۲۵۸۱۹۹