خبرگزاری کار ایران

توجه مسئولان فقط به فوتبال است؛

بزرگر: اعلام خطر می‌کنم/ فاجعه‌پکن در المپیک‌برزیل تکرار نشود

پیشکسوت کشتی کشورمان گفت: به مسئولان ورزش اعلام خطر می کنم در الم تکرار نشودپیک برزیل فاجعه المپیک پکن تکرار نشود.

منصور برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا خطاب به مسئولان ورزش کشور گفت: حرف من این است که حمایت لازم از کشتی صورت نمی‌گیرد. اگر بودجه صد میلیاردی هم پیشنهاد شده، هنوز به تصویب نرسیده و معلوم نیست برسد ولی اگر هم تصویب شود پول زیادی نیست. شما ببینید همین امسال بودجه کشتی چقدر بود؟

وی ادامه داد: من هم می‌دانم فوتبال یک رشته ممتاز در ورزش است اما آیا بودجه بایرن‌مونیخ را دولت آلمان می‌دهد یا پول باشگاه‌های انگلیسی را دولت این کشور می‌دهد؟ نه، همه آنها از بخش خصوصی ارتزاق می‌کنند اما در فوتبال ما ذوب‌آهن، فولاد و نفت دولتی هستند یا خصوصی؟ همه می‌دانیم آنها بودجه‌شان را از دولت می‌گیرند. 18 تیم فقط در لیگ‌برتر فوتبال داریم که هر کدام در سال 50 میلیارد تومان می‌گیرند اما فدراسیون کشتی کل بودجه‌اش 8 میلیارد تومان است! انصاف هم چیز خوبی است!

وی ادامه داد: من می‌گویم اگر در المپیک‌برزیل مدال می‌خواهیم یا حداقل مثل دوره احمدی‌نژاد که خودم هم منتقدش بودم 12 مدال بگیریم باید رسیدگی و توجه لازم را به کشتی و به ویژه رشته‌های مدال‌آور داشته باشیم تا مثل المپیک‌پکن یک طلا و برنز نگیریم.

برزگر گفت: در زمانی که ما کشتی می‌گرفتیم پول زیادی در کشتی نبود ولی وقتی خود من قهرمان شدم یک خانه‌ای به من دادند که الان فقط زمین آن خانه 4 میلیارد می‌شود ولی به سوریان که 7 مدال جهانی گرفته چه چیزی دادند؟ واقعا الان  بودجه زیادی به رشته‌های مدال‌آوری مانند کشتی، والیبال، تکواندو و ... داده نمی‌شود و درحق‌شان ظلم می‌شود.اگر به والیبال برسیم می‌تواند برای اولین بار در المپیک برای ما مدال بگیرد. مانند دوومیدانی که در المپیک‌لندن برای اولین بار این کار را کرد، گرچه با وضعیت فعلی تکرار مدال دو ومیدانی هم بسیار سخت است. الان با حدادی چه کار کردیم؟ او از برنامه‌هایش عقب مانده است.

وی با بیان اینکه تمام توجه مسئولان ورزش به فوتبال است گفت: جالب است هر چقدر هم برای فوتبال هزینه می‌شود حتی در آسیا هم مدال نمی‌گیرد. من  می‌دانم اگر در المپیک برزیل نتیجه نگیریم کل دولت زیر سئوال می‌رود و الان هم فقط یک‌سال و نیم بیشتر تا المپیک وقت نداریم.

برزگر تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی کرد و از همین فرصت باقی مانده بهره ببریم. الان فرنگی‌کاران انگیزه لازم برای تمرین ندارند. بزرگان ورزش باید دست نوازشی روی سر آنها بکشند. مدیران وزارت‌ورزش باید به کشتی‌گیران روحیه و انگیزه بدهند. مدیران وزارت‌ورزش با ورزشکاران و مدال‌آوران تعامل کنند و به آنها محبت داشته باشند. خود احمدی‌نژاد در دوره اول ریاست‌جمهوری از ناحیه ورزش ضربه خورد و در دور دوم توجه ویژه‌ای به ورزش کرد و ما توانستیم 12 مدال در المپیک بگیریم.

وی افزود: همین الان کشورهای مانند آذربایجان خوب کار می‌کنند و برنامه دارند. من مطمئنم آذربایجان در المپیک 4-5 مدال می‌گیرد که 2-3 تا از آنها طلا است چراکه سخت کار می‌کنند. الان ببینید وزنه‌برداری ما به چه روزی افتاده؟ رئیس وزنه‌برداری رفته شورای‌شهر و این موضوع به وزنه‌برداری لطمه زده است.

وی تاکید کرد: مسئولان وزارت‌ورزش باید به ورزش رونق دهند. الان برای تماشای بازی‌های پرسپولیس هم تماشاگر زیادی به ورزشگاه نمی‌رود، چراکه تماشاگران انگیزه ندارند، فقط پول بی‌حساب و کتاب را به فوتبال آورده‌اند و رشته‌های مدال‌آور را فراموش کرده‌اند. این به ورزش کشور لطمه می‌زند. کشتی‌گیران همگی می‌نالند و می‌آیند پیش من در دل می‌کنند و من هم وظیفه دارم حرف آنها را در رسانه‌ها بازگو کنم.

کد خبر : ۲۵۸۰۵۵