خبرگزاری کار ایران

دورتموند – شالکه؛

دغدغه‌های 4‌گانه کلوپ در دربی روهر

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۵۵۲

تیم‌های دورتموند و شالکه 04 درحالی برگزار می‌شود که دو تیم نسبت به سال‌های گذشته شرایط متفاوتی دارند.

به گزارش ایلنا،  هفته بیست و سوم بوندس‌لیگا امشب در حالی دنبال می‌شود که در دربی روهر در ورزشگاه سیگنال‌آیدونا پارک، دورتموند میزبان شالکه است.

به نظر می‌رسد روزهای کابوس‌وار کلوپ و شاگردانش به پایان رسیده چراکه بدبین‌ترین هوادار تیم‌های رقیب دورتموند هم پیش از فصل برای زنبورها چنین رتبه‌ای را در جدول متصور نبودند. با آغاز نیم‌فصل شرایط برای دورتموند متفاوت شد آن‌ها حالا با کسب 25 امتیاز از 22 بازی، در رده دوازدهم جدول بوندس لیگا قرار گرفته‌اند.

شاگردان کلوپ 3 بازی اخیر خود را در بوندس‌لیگا با پیروزی پشت‌سرگذاشتند تا با فرار از قعر جدول به پیشواز دربی روهر بروند. تمدید قرارداد با رویس، بهترین خبر برای هواداران دل‌شکسته دورتموند بود. حالا آن‌ها چشم به گلزنی‌ها و فرصت‌طلبی‌های این مهاجم برجسته دوخته‌اند.

کلوپ به خوبی می‌داند، شکست در این دیدار سنتی مختصر روحیه‌ شاگردانش را که در 3 هفته‌ اخیر به دست آورده‌اند، برباد می‌دهد. او می‌داند نباید به عنوان مربی بازنده با دی‌کانیویی دست بدهد که برای نخستین بار این دربی را تجربه می‌کند. او برای از هم‌نپاشیدن تیم‌اش محکوم به پیروزی است.

از طرف دیگر هرچند کلوپ دو فصل پیش دورتموند را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند و در آستانه تکرار افتخاری که اوتمار هیتسفیلد برای سیاه- زردهای آلمان به ارمغان آورد قرار گرفت و محبوبیت‌اش چندبرابر شد اما حالا کسی به دیدارنهایی لیگ قهرمانان 2 سال پیش فکر نمی‌کنند. نتایج وحشتناک دورتموند در نیم‌فصل نخست، یورگن را آماج حملات منتقدان قرار داد و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر اخراج او هم به گوش می‌رسید اما کلوپ ماند و جنگید و حالا کشتی نیمه غرق‌شدهه بروسیایی‌ها را از قعر دریا آهسته ‌آهسته بالا می‌کشد. شکست یا تساوی برابر شالکه برابر با پاره‌شدن نوار پیروزی‌های دورتموند و توقف روند رو به رشد تیم‌ کلوپ است.

دغدغه سوم کلوپ که شاید خیلی رویایی و دور از ذهن به نظر برسد، کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپاست. شاگردان در سال‌های اخیر بازی‌های درخشانی در اروپا به نمایش گذاشته‌اند و هفته‌پیش هم در دل‌آلپی چَک اول را در دل‌آلپی به یووه زدند و با شکست خفیف 2 بر یک امید زیادی به حضور در جمع هشت تیم پایانی لیگ قهرمانان را دارند. سرمربی دورتموند اگر می‌خواهد همچنان از او و تیم‌اش در اروپا بگویند و بنویسند، نباید مقابل آبی‌های اشرافی لغزش داشته باشد.

موضوع بعدی که ذهن کلوپ را پیش از این دربی به خود مشغول کرده مصدومان دورتموند است. کوین کرامپل، نون سوبوتیچ و لوکاس بیشچک بازیکنان مصدوم سیاه‌-‌زردها برابر شالکه هستند. حالا کلوپ باید روی بازیکنان جانشین حساب کند. کاری که در این بازی حساس کفه ترازو را به نفع تیم حریف سنگین می‌کند. بدو شک غیبت  سوبوتیچ و بیشچک ضربه سهمگینی به پیکره دفاعی دورتموند می‌زند و حالا دفاع این تیم بیش از هر زمان دیگری آسیب‌پذر است. شاید سرمربی دورتموند، ناگزیر از بکاربستن مثل معروف فوتبال باشد و امشب کنار زمین مدام زمزمه کند:«بهترین دفاع حمله است.»

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز