خبرگزاری کار ایران

کشتی کارگری ایران در راه رقابت های جهانی یونان؛

حسن حمیدی: انتخابی کشتی فرنگی و ساحلی کارگران ایران در گیلان برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۱۲۳

تیم های منتخب کشتی فرنگی و ساحلی کارگران ایران در رقابت های جهانی که شهریور ماه امسال در کشور یونان برگزار می شود با قدرت شرکت خواهند کرد .

به گزارش ایلنا، حسن حمیدی رئیس انجمن کشتی کارگران ایران با بیان این خبر اعلام کرد: تیم های منتخب کشتی کارگران ایران که در سه دوره گذشته رقابت های کشتی فرنگی و ساحلی کارگری جهان قهرمان شدند،در جهانی یونان نیز با قدرت به میدان خواهند رفت تا از عنوان قهرمانی خویش دفاع کنند.

حمیدی با اشاره به اینکه رقابت های جهانی ورزش کارگری هر دو سال یک بار برگزار می شود، گفت: ابن برای چهارمین دوره است که در این رقابتها شرکت خواهیم کرد. در سه دوره قبلی رقابتها در سالهای ۹۴ ،۹۶ و ۹۸در هر دو رشته کشتی ساحلی و کشتی فرنگی کارگری جهان قهرمان شدیم .در دوره قبل این رقابتها که در ایتالیا برگزار شد نیز قصد حضور داشتیم که به دلیل صادر نشدن ویزای کل کاروان ورزش کارگری ایران از حضور در این مسابقات کنار کشیدیم.   

حمیدی اضافه کرد: در راستای حضوری خوب و شایسته در  رقابت های جهانی یونان، از دل مسابقات قهرمانی کشور کشتی فرنگی و ساحلی کارگران که به صورت همزمان طی روزهای ۱۹ و ۲۰ خرداد ماه جاری در گیلان برگزارمی شود، بهترین های کشتی کارگری انتخاب خواهند شد. استان گیلان بعنوان میزبان رقابت ها با دو تیم شرکت خواهد کرد و مسابقه ها با دو کیلو ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

وی با تقدیر و قدردانی از تلاش ها و زحمات مهندس همایون معصومی رئیس انجمن کشتی کارگران استان گیلان در راه میزبانی خوب این رقابت ها،یادآور شد: بی شک حضور در پیکارهای کشتی فرنگی و ساحلی کارگران جهان باعث خواهد شد تا رقابت های قهرمان کشوری گیلان در سطح کمی و کیفی خوبی برگزار شود.

وی در عین حال با اشاره به اینکه کشتی کارگران در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردار است و بسیاری از قهرمانان ملی از این عرصه به تیم های ملی معرفی شده اند،گفت: البته بر اساس بخشنامه اتحادیه ورزش کارگری جهان(Csit)ورزشکارانی که در مسابقه های جهانی، المپیک و بازیهای آسیایی عضو تیم های ملی کشورشان بوده اند حق شرکت در بازیهای ورزش کارگری جهان را ندارند.

حضور نماینده کشتی کارگران ایران در اتحادیه جهانی

حمیدی با اشاره به انتخاب دکتر بهمن میرزایی در تشکیلات ورزش کارگری جهان بعنوان دبیر کمیته فنی مسابقات جهانی کشتی در سال گذشته، آن را موفقیتی ارزشمند برای جامعه کشتی کارگری ایران دانست و گفت: با توجه به حضور موثر دکتر میرزایی و رایزنی های صورت گزفته، ما به دنبال این هستیم که کشتی آزاد را نیز در تقویم ورزش کارگری جهان بگنجانیم که مسئولان  CSIT موافقت اولیه خود را با برگزاری این رقابت ها اعلام کرده اند که اگر چنین شود اولین دوره آن را با موافقت فدراسیون ورزش کارگری در ایران میزبانی خواهیم کرد.

به گفته رئیس انجمن کشتی کارگران ایران، تشکیلات اتحادیه ورزش کارگری جهان  دارای قدمتی ۵۰ ساله است که ورزش کارگری ایران اکنون ده سال است که به عضویت این اتحادیه در آمده است.

ورزش کارگری ایران نیازمند توجه و سرمایه گذاری است 

اهمیت ورزش کارگری در حفظ سلامت و صیانت از نیروی کار مولد کشور بر کسی پوشیده نیست.در حقیقت ورزش در محیط های کار و بنگاههای اقتصادی و صنعتی سلامت جسم و روح جامعه کارگری را به همراه خواهد داشت تا قانونگذار نسبت به سرمایه گذاری در این بخش به منظور نیل به تولید ارزش افزوده و بهره وری نیروی کار توجه و التفات لازم را به خرج دهد.با این حال امروز عمده توجه ها در بنگاههای اقتصادی و صنعتی به ورزش حرفه ای معطوف شده و آنقدری که این بنگاهها به تیمداری اقبال نشان می دهند، به اصل ورزش کارگری در جهت حفظ و صیانت از نیروی کار توجه لازم را ندارند.موضوعی که باعث‌گلایه بسیاری از دلسوزان ورزش کارگری از جمله حسن حمیدی است.این مدیر با سابقه ورزش کارگری در این مورد گفت:ما مخالف تیمداری بنگاههای صنعتی نیستیم ،اما معتقدیم که این مساله نباید باعث غفلت از اصل و ماهیت ورزش کارگری شده و عرصه را بر آن تنگ نماید . 

کشتی آزاد کارگری به جام سرکیسیان ارمنستان اعزام می شود  

حمیدی در پایان ضمن اشاره به جایگاه مازندران در کشتی آزاد کارگری  و کشتی ساحلی،گفت:بی دلیل نیست که مازندران قطب کشتی ایران است و این حکایت از یک کار حساب شده و برنامه ریزی خوب دارد که جا دارد به سهم خود از عملکردومساعدتهای محمد معصومی رئیس انجمن کشتی کارگران استان مازندران که درچندسال اخیریارو یاورکشتی کارگران کشوربودند تشکر و قدردانی نمایم.ضمن آنکه در نظر داریم در راستای انگیزه بخشی به زحمت کشان این عرصه تیم منتخب کشتی آزاد کارگران ایران را در جام "سرکیسیان" ارمنستان در شهریورماه اعزام کنیم .

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز