خبرگزاری کار ایران

لیگ ملت‌های والیبال؛

وضعیت والیبال ایران برای المپیکی شدن/ حرکت خطرناک روی لبه تیغ!

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۷۲۹

تیم ملی والیبال ایران که امیدوار بود از مسابقات لیگ ملت ها بتواند شانس خود برای حضور در المپیک را افزایش دهد، با قبول دو شکست در وضعیت خطرناکی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، مسابقات لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد آغاز شده و در این مسابقات که تنها فرصت المپیکی شدن تیم‌هاست، چهار تیم برتر از طریق رنکینگ سهمیه المپیک را به دست می‌آورند.

در حال حاضر تیم‌های لهستان، آمریکا، کانادا، ژاپن، برزیل، آلمان سهمیه مستقیم مسابقات المپیک پاریس را به دست آوردند و تیم فرانسه هم به عنوان میزبان المپیک در این مسابقات شرکت خواهد کرد. از ۱۲ سهمیه هفت تیم سهمیه را به دست می‌آوردند و یک سهمیه هم به قاره آفریقا تعلق می‌گیرد چرا که تمامی قاره‌ها باید در المپیک نماینده داشته باشند که در حال حاضر مصر به دلیل امتیاز بالاتر در رنکینگ جهانی در بین تیم‌های آفریقایی، صاحب سهمیه المپیک خواهد شد و به این ترتیب چهار سهمیه دیگر باقی مانده که تیم‌ها باید تلاش کنند در لیگ ملت‌های والیبال به آن برسند.

جدال تیم‌ها برای چهار سهمیه المپیک

پیش از شروع مسابقات لیگ ملت‌های والیبال، تیم‌هایی همچون ایتالیا، آرژانتین و اسلوونی و صربستان با توجه به جایگاهشان در رنکینگ جهانی، شانس بیشتری برای کسب سهمیه داشتند اما با شروع مسابقات لیگ ملت‌ها شرایط متفاوت شد و تیم والیبال کوبا که پیش از این در جایگاه یازدهم قرار داشت، با درخشش در دو مسابقه جایگاه خود را در رنکینگ جهانی تغییر داد. کوبا مقابل تیم‌های آلمان و برزیل به میدان رفت و موفق به شکست هر دو تیم شد. در سومین مسابقه هم مقابل ژاپن به میدان رفت و پا به پای این تیم جنگید اما در لحظات آخر این بازی با اختلاف امتیاز بسیار ناچیز برای سامورایی‌ها شکست خورد. در حال حاضر کوبا در رنکینگ جهانی در جایگاه نهم قرار دارد و صربستان در جایگاه دهم قرار گرفته است.

والیبال ایران چه شرایطی دارد؟

تیم ملی والیبال ایران تاکنون در لیگ ملت‌های والیبال دو بازی انجام داده که در هر دو بازی هم شکست خورده است. ملی‌پوشان در بازی اول مقابل صربستان که حریف مستقیم ایران برای صعود به المپیک بود، با نتیجه ۳ بر یک شکست خوردند. در بازی دوم هم تیم ایران مقابل ایتالیا به میدان رفت که با عملکرد بسیار ضعیف و نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد. در حال حاضر تیم والیبال ایران در رنکینگ جهانی در جایگاه چهاردهم قرار دارد.

در حال حاضر تیم ایتالیا در جایگاه چهارم، اسلوونی در جایگاه هفتم، آرژانتین در جایگاه هشتم و کوبا در جایگاه نهم قرار دارد. صربستان هم در جایگاه دهم است و تنها ایران بدون امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار دارد. البته رنکینگ جهانی بعد از هر مسابقه تغییر می‌کند و باید دید در ادامه جایگاه تیم‌ها در رنکینگ جهانی به چه صورت خواهد بود.

ایران و کوبا تاکنون چند بار به مصاف هم رفتند؟

دو تیم ایران و کوبا تاکنون ۱۱ بار به مصاف هم رفتند که از این تعداد تاکنون ۵ بار ایران برنده جدال با کوبا بوده و ۶ بار هم کوبایی‌ها پیروز میدان شدند.

وضعیت والیبال ایران برای المپیکی شدن/ حرکت خطرناک روی لبه تیغ!

تمامی حالات تغییر امتیازات رنکینگ ایران در دیدار مقابل کوبا

وضعیت والیبال ایران برای المپیکی شدن/ حرکت خطرناک روی لبه تیغ!

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز