خبرگزاری کار ایران

دستاوردهای مهم و دیده نشده ژاوی در بارسلونا

این مرد را با جام قضاوت نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۴۶۴

ژاوی هرنادز با اینکه در طول دوران حضورش، جام‌های زیادی کسب نکرد اما با معرفی بازیکنان با استعداد و جوان، میراث ماندگاری از خودش بر جای گذاشت.

به گزارش ایلنا، ماه گذشته ژاوی به مدیران بارسلونا اعلام کرده بود که در پایان فصل قصد جدایی دارد اما لاپورتا تلاش فراوانی کرد تا او را به ماندن متقاعد کند. با این حال روز گذشته او تصمیم گرفت که در فاصله یک سال مانده به پایان قرارداد ژاوی، او را از جمع کاتالان‌ها اخراج کند!

ژاوی که سه سال پیش هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت، در زمان نشستنش روی نیمکت این تیم موفق شد یک قهرمانی لالیگا و سوپر جام اسپانیا کسب نماید. او در فصل اخیر نیز بارسلونا را به نائب قهرمانی لالیگا رساند و در طول فصل موفق به کسب هیچ جامی نشد.

اما حکایت مربیگری ژاوی با مربیان جوان دیگری مثل جرارد و لمپارد قابل مقایسه نیست و نباید او را در زمره مربیان ناکام قرار داد.

او زمانی که هدایت تیم را بر عهده گرفت، بارسلونای کومان در رده یازدهم لالیگا قرار داشت و در پایان فصل در رده دوم تحویل داد. تیمی که او در ابتدای فصل هدایتش را پذیرفته بود، حتی فلیک هم گردنش نمی‌گرفت.

با اینکه ژاوی دیگر هدایت بارسلونا را بر عهده ندارد اما می‌توان گفت مسیر را برای مربیان بعد از خودش بسیار هموار کرد. او جرئت بازی دادن به استعدادهای جوان را داشت و زمینه ساز پیشرفت آن‌ها شد؛ لمین یامال ، پائو کوبارسی ، فرمین لوپز و هکتور فورت استعدادهایی بودند که ژاوی آن‌ها را کشف کرد و حتی تا مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به آن‌ها فرصت جولان داد تا بارسلونا اکنون چندین بازیکن فوق‌العاده 16، 17 ساله داشته باشد.

ترشتگن، آرائوخو، گاوی، پدری، دیونگ، بوسکتس  عثمان دمبله بازیکنانی بودند که پس از افت فنی، تحت سرمربیگری ژاوی به کیفیت فنی بالایی رسیدند.

ژاوی همزمان در فصل اول حضورش، نقش مدیر ورزشی بارسلونا را هم بازی کرد و کسی بود که با تماسش ژولز کونده را از چلسی هایجک کرد.

اوج هنر ژاوی در پایان  فصل 2022/23 بود که توانست با 10 امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید دومین جام فصلش پس از قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا را جشن بگیرد.

او در این فصل از نظر نتایجی که کسب کرد قطعا فصل موفقی نداشت که با توجه به بازیکنانی که در اختیار داشت، طبیعی بود.

دستاوردهای ژاوی در بارسلونا جام‌های رنگارنگ نبود اما او نشان داد بهترین شخص برای نیمکت بارسلونا در این سال‌ها خودش بوده و میراث او در بارسلونا سال‌ها ماندگار خواهد بود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز