خبرگزاری کار ایران

منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد + جدول نهایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۱۳۵

فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر انگلیس با پیروزی منچسترسیتی و قهرمانی این تیم در روز مشخص شدن سومین سقوط کننده رقابت‌ها به دسته پایین‌تر به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، منچسترسیتی یک فصل دیگر هم آرسنال را تا لب چشمه برد و آن را تشنه قهرمانی گذاشت. در آخرین و سی‌و‌هشتمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس، امروز (یکشنبه) تمامی 10 بازی به صورت همزمان از ساعت 18:30 به وقت تهران برگزار شدند که در مهمترین آنها منچسترسیتی صدرنشین که به یک پیروزی برای مسجل کردن قهرمانی‌اش نیاز داشت به خواسته خود رسید و در ورزشگاه اتحاد شهر منچستر با نتیجه 3 بر یک میهمانش وستهام را شکست داد و از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کرد.

فیل فودن برترین بازیکن فصل جاری لیگ جزیره دو بار در دقایق 2 و 18 و رودری در دقیقه 59 گلزنی کردند و تنها گل حریف هم در دقیقه 42 توسط محمد کودوس به ثمر رسید.

این نتیجه در حالی رقم خورد که آرسنال، دیگر مدعی قهرمانی در ورزشگاه خانگی خود امارات لندن، مقابل میهمانش اورتون به سختی و در آخرین دقایق موفق به کسب پیروزی 2 بر یک شد، نتیجه‌ای که با توجه به برتری سیتی دردی را از توپچی‌ها دوا نمی‌کرد. در این بازی ابتدا اورتون با گلزنی ادریس گانا گویه در دقیقه 40 پیش افتاد هرچند تنها سه دقیقه بعد، تاکه‌هیرو تومیاسو در دقیقه 43 گل تساوی را برای لندنی‌ها زد. در دقیقه 89 نیز کای هاورتس گل دوم آرسنال را وارد دروازه میهمان مرسی‌سایدی کرد.

با این نتایج، منچسترسیتی صدرنشین ماند تا قهرمانی‌ در لیگ برتر انگلیس را برای چهارمین فصل متوالی جشن بگیرد. این دهمین قهرمانی سیتی در سطح اول فوتبال باشگاهی انگلیس و هشتمین قهرمانی آن از زمان شکل‌گیری لیگ برتر انگلیس به شیوه کنونی است. آرسنال اما همچون فصل گذشته که در اواخر فصل شانس قهرمانی را از دست داد، بار دیگر در تقابل با شاگردان پپ گواردیولا کم آورد و فصل را به عنوان نایب قهرمان به پایان رساند. سیتی حالا این شانس را دارد که با شکست منچستریونایتد در فینال جام حذفی، از قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها نیز دفاع کند.

دیگر اتفاق مهمی که در هفته پایانی لیگ جزیره رخ داد مشخص شدن چهره سومین تیم سقوط کننده از لیگ برتر انگلیس به دسته پایین‌تر بود که این ناکامی نصیب لوتون تاون شد. لوتون با قبول شکست خانگی 4 بر 2 با 26 امتیاز در رده هجدهم جدول باقی ماند و پس از شفیلدیونایتد و برنلی به چمپیونشیپ سقوط کرد.

همچنین در بالای جدول پس چهار تیم کسب کننده سهمیه لیگ قهرمانان ( من‌سیتی، آرسنال، لیورپول و استون‌ویلا)،  تاتنهام پنجم شد و سهمیه لیگ اروپا گرفت و چلسی به عنوان تیم ششم موفق به کسب سهمیه لیگ کنفرانس شد.

امروز سامان قدوس بازیکن ایرانی تیم برنتفورد هم آخرین بازی‌اش را برای این تیم انجام داد و در دقیقه 63 به عنوان بازیکن تعویضی به جای مدوس روئرسلف به میدان رفت هرچند نتوانست به تیمش برای فرار از شکست 4 بر 2 خانگی کمک کند.

نتایج کامل بازی‌های هفته آخر لیگ برتر انگلیس به شرح زیر رقم خورد:

آرسنال 2 - اورتون یک

گل‌‌ها: ادریس گانا گویه 40 برای اورتون؛ تاکه‌هیرو تومیاسو 43 و کای هاورتس 89 برای آرسنال

برنتفورد 2 - نیوکاسل 4

گل‌‌ها: هاروی بارنز 21، جیکوب مورفی 36، الکساندر ایزاک 38 و برونو گیمارش 77 برای نیوکاسل؛ ویتالی یانلت 48 و یوان ویسا 70 برای برنتفورد

برایتون صفر - منچستر یونایتد 2

گل‌‌ها: دیوگو دالو 73 و راسموس هویلون

برنلی یک - ناتینگهام فارست 2

گل‌ها کریس وود 2 و 14 برای ناتینگهام فارست؛ جوش کولن 72 برای برنلی

چلسی 2 - بورنموث یک

گل‌ها: مویزس کایسدو 17 و رحیم استرلینگ 48 برای چلسی؛ بنوا بادیاشیله 49 (گل به خودی) برای بورنموث

کریستال پالاس 5 - استون‌ویلا صفر

گل‌ها: ژان فیلیپه ماتتا 9، 39، 63، ابرچی ازه 54 و 69

لیورپول 2 - ولورهمپتون صفر

گل‌ها: الکسیس مک آلیستر 34 و جرل کوانسا 40

اخراج: نلسون سمدو 28 از ولورهمپتون

لوتون تاون 2 - فولام 4

گل‌ها: آداما ترائوره 43، رائول خیمنز 3+45 و 49، هری ویلسون 68 برای فولام و کارلتون موریس 1+45 (پنالتی) و آلفی دوتی 55 برای لوتون

منچسترسیتی 3 - وستهام یک

گل‌ها: فیل فودن 2 و 18 و رودری 59 برای منچسترسیتی؛ محمد کودوس 42 برای وستهام

شفیلدیونایتد صفر - تاتنهام 3

گل‌‌ها: دژان کولوسفسکی 14و 65 و پدرو پورو 59

 

جدول رده‌بندی لیگ برتر

  1. منچسترسیتی 91 امتیاز (قهرمان - سهمیه لیگ قهرمانان اروپا)
  2. آرسنال 89 امتیاز (نایب قهرمان - سهمیه لیگ قهرمانان اروپا)
  3. لیورپول 82 امتیاز (سهمیه لیگ قهرمانان اروپا)
  4. استون‌ویلا 68 امتیاز (سهمیه ‌لیگ قهرمانان اروپا)
  5. تاتنهام 66 امتیاز (سهمیه لیگ اروپا)
  6. چلسی 63 امتیاز (سهمیه لیگ کنفرانس اروپا)
  7. نیوکسل 60 امتیاز(تفاضل گل 23+)
  8. منچستریونایتد 60 امتیاز (تفاضل گل 1-)
  9. وستهام 52 امتیاز
  10. کریستال پالاس 49 امتیاز
  11. برایتون 48 امتیاز(تفاضل گل 7-)
  12. بورنموث 48 امتیاز(تفاضل گل 13-)
  13. فولام 47 امتیاز
  14. ولورهمپتون 46 امتیاز
  15. اورتون 40 امتیاز
  16. برنتفورد 39 امتیاز
  17. ناتینگهام فارست 32 امتیاز
  18. لوتون 26 امتیاز(سقوط به چمپیونشیپ)
  19. برنلی 24 امتیاز (سقوط به چمپیونشیپ)
  20. شفیلدیونایتد 16 امتیاز (سقوط به چمپیونشیپ)

در پایان فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس، ارلینگ هالند مهاجم منچسترسیتی با 27 گل بالاتر از کول پالمر 22 گله از چلسی و الکساندر ایزاک 21 گله از نیوکاسل عنوان آقای گل فصل را از آن خود کرد و اولی واتکینز از استون‌ویلا هم با 13 پاس گل بهترین پاسور لقب گرفت. کول پالمر با 11پاس گل و آنتونی گوردون از نیوکاسل با 10 پاس نفرات بعدی هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز