خبرگزاری کار ایران

نویدکیا یک ستاره جدید برای نیمکت مربیگری در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۵۳۹

هافبک اسبق سپاهان بعد از تجربه کوتاه مدت مربیگری در این تیم، اکنون با همان ورژن دوست داشتنی خود، با مس نیز توانسته نگاه را به سمت خود جلب کند.

 

به گزارش ایلنا، با نتیجه‌ای که در رفسنجان و در بازی جام حذفی استقلال و مس رفسنجان به دست آمد و منجر به حذف آبی‌پوشان پایتخت از این تورنمنت شد، می‌شد حدس زد که در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر هم تقابلی خاص و جذاب میان این دو تیم در پیش است. اتفاقی که رخ داد و در پایان آنها به تساوی 2-2 رضایت دادند تا محرم نویدکیا در دومین و آخرین رویارویی این فصلش با استقلال باز هم سربلند شود. سرمربی خوش‌اخلاقی که بار دیگر تفاوت‌های خود را با سایر مربیان فوتبال ایران نشان داد و همه را به تحسین واداشت.

محرم در شرایطی طی دو مسابقه برابر استقلال شکست نخورد که در بازی رفت لیگ، استقلال در رفسنجان موفق شد با یک گل از سد مسِ ساکت الهامی بگذرد اما آمار اسطوره سپاهان برابر استقلال در لیگ خوب بوده و در پنج رویارویی تنها یک‌ بار شکست خورده و حالا دومین تساوی‌اش به‌ ثبت رسید. او مقابل نکونام هم سومین تساوی‌اش را در شرایطی تجربه کرد که سهم هر کدام یک پیروزی بوده است. فراموش نکنیم با این نتیجه، تعداد بازی‌های بدون باخت مس و نویدکیا به عدد هشت رسید. ضمن اینکه مس از بازی هفته چهاردهم برابر استقلال خوزستان که سوم دی برگزار شد و با نتیجه 2-1 به سود آبی‌های اهواز تمام شد، دیگر در هیچ مسابقه لیگ و جام حذفی شکست نخورده و تا بازی روز ۲۴ فروردین برابر پیکان در هفته بیست و سوم لیگ برتر این رکورد به ۱۱۱ روز شکست‌ناپذیری می‌رسد.

دومین توقف آبی‌ها در آزادی

تساوی مس برابر استقلال در حالی رقم خورد که آبی‌پوشان پایتخت در لیگ بیست‌وسوم آماری فوق‌العاده در ورزشگاه آزادی داشتند و در قامت میزبان 9 پیروزی متوالی را جشن گرفتند اما در نیم‌فصل ورق برگشت و حالا آبی‌پوشان دو بازی اخیرشان را در ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیس و مس رفسنجان مساوی کرده‌اند. البته با توجه به اینکه ماجرای دربی متفاوت است و در این دیدار، میزبان و میهمان بودن امتیاز خاصی برای تیمی ندارد، باید گفت مس اولین تیمی بوده که توانسته استقلال را در خانه‌اش متوقف کند و در این میان، نویدکیا در تحول مس نقشی بی‌بدیل دارد.

ارائه فوتبال زیبا

او که در دوران بازی‌اش با سپاهان به عنوان کاپیتان افتخارات متعددی را به دست آورد، حالا در دوران سرمربیگری هم، مسیری را رفته که او را متفاوت کرده است. نویدکیا که در دوران بازی‌اش حاشیه نداشت، در آرامش کامل کلاس‌های مربیگری را پشت سر گذاشت و همین رویه را در دوران مربیگری هم ادامه داد. او اگرچه به عنوان سرمربی سپاهان به قهرمانی نرسید ولی تیمش فوتبال زیبایی ارائه می‌داد. مربی‌ای که به گفته خودش حاضر نیست به هر قیمتی امتیاز بگیرد و این در روند تیم‌هایی که او سرمربی آنها بوده هم دیده می‌شود. در واقع محرم از آن دست سرمربیانی است که برد 3-2 را به 1-0 ترجیح می‌دهد. مانند اتفاقی که مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی رخ داد و تیمش نمایشی دلپذیر را از همان ثانیه‌های ابتدایی ارائه کرد و خیلی زود هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم به گل رسید ولی بعد از آن دفاع نکرد و همان شیوه بازی را ادامه داد. هرچند تیمش در ادامه گل خورد و بازی در نهایت مساوی شد.

 شخصیت متفاوت نویدکیا

علاوه بر آن، شخصیت نویدکیا او را از سایر مربیان متمایز کرده است. محرم همان طور که وقتی پرسپولیس قهرمان شد، به سرخ‌پوشان تبریک گفت و مورد هجمه سپاهانی‌ها قرار گرفت وقتی خبرنگاران درباره تنش‌های بین حامد لک و هواداران استقلال از او سؤال پرسیدند، این طور جواب داد: «یکی دو نفر از هواداران استقلال من را صدا کردند و گفتند ظاهراً لک چیزی گفته است که من عذرخواهی کردم. با لک صحبت کردم و گفت من با هواداران استقلال نبودم و با فرد دیگری بگو مگو کردم، اما اگر حرفی به هواداران زده باشد، من عذرخواهی می‌کنم.» در ادامه هم محرم نویدکیا به تمجید از استقلال پرداخت و گفت آبی‌پوشان خلاف آن چیزی که بقیه می‌گویند، دفاعی بازی نمی‌کنند. نویدکیا بدون شک یکی از گنج‌هایی است که در این بلبشو و هیاهوی دنیای فوتبال، با اخلاق، آرامش و البته بازی زیبا مرهمی بر این همه زخم بر پیکر فوتبال است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز