خبرگزاری کار ایران

سرنوشت قهرمان لیگ برتر با دربی مشخص می‌شود.

دربی تهران؛ ال‌کلاسیکوی اسپانیا

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۳۸۱

با توجه به رقابت استقلال و پرسپولیس در بالای جدول برای قهرمانی، دربی 103 از همیشه جذاب تر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، بدون شک حساس‌ترین بازی لیگ برتر و همچنین یکی از دیدارهای مهیج فوتبال باشگاهی در قاره آسیا همین دربی تهران است. دو تیم استقلال و پرسپولیس چند دهه است که به عنوان رقبای جدی یکدیگر در فوتبال ایران مشغول فعالیت هستند. حتی قبل از تغییر نام دو تیم هم ستاره‌های آنها در قالب شاهین و دوچرخه‌سواران رقابت خود را آغاز کردند و اغلب هم تماشاگران بسیاری را به ورزشگاه می‌کشاندند.

102 بازی در تاریخچه تقابل‌های دو تیم ثبت شده که عدد قابل توجهی است. پیروزی در این بازی آنقدر اهمیت دارد که گاهی هواداران دو تیم مدعی‌اند حاضریم قهرمان نشویم اما رقیب سنتی خود را شکست بدهیم. این مسأله بارها در مصاحبه با هواداران استقلال و پرسپولیس و همچنین صحبت با آنها در محافل خصوصی هم مطرح شده است.

این رقابت چیزی شبیه ال‌کلاسیکو است. رقابتی که نزدیک به یک قرن است در اسپانیا و میان بارسلونا و رئال مادرید برگزار می‌شود و تماشاگران بسیاری هم در سراسر جهان دارد. وقتی ال‌کلاسیکو برگزار می‌شود، اغلب فوتبال‌دوستان در دنیا به این رقابت خیره می‌شوند تا ببینند تیم محبوب‌شان چه نتیجه‌ای کسب می‌کند. بحث استقلال و پرسپولیس هم در سطح پایین‌تر و در ابعادی کوچک‌تر مانند ال‌کلاسیکوی فوتبال اسپانیا است. با این تفاوت که دربی تهران نهایتاً بخش اعظمی از هواداران فوتبال در ایران و گروه کوچکی از تماشاگران فوتبال آسیا را به خود مشغول می‌کند.

استقلال و پرسپولیس شرایط مناسبی در جدول رده‌بندی دارند و برنده این دیدار می‌تواند نام خود را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی در لیگ مطرح کند. با توجه به شرایط جدول، به احتمال فراوان یا استقلال قهرمان لیگ می‌شود یا پرسپولیس. نتیجه دربی می‌تواند تکلیف را مشخص کند. همین موضوع حساسیت را به اوج می‌رساند و می‌تواند میلیون‌ها هوادار را به تلویزیون میخکوب کند. اتفاقی که در سال‌های اخیر رخ داده و این دیدار را هم به یک مسابقه مهیج تبدیل خواهد کرد. بنابراین منتظر یک نمایش جذاب از دو تیم باشید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز