خبرگزاری کار ایران

همه پلن‌های اوسمار برای بحران خط دفاعی:

زوج خط دفاعی پرسپولیس در دربی چه کسانی هستند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۹۰۸

پرسپولیس در دربی پیش رو با یک بحران جدی روبروست و آن هم نداشتن مدافع میانی است و باید دید سرمربی برزیلی چه تمهیدی برای این مشکل می‌اندیشد.

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی خود را آماده دربی پایتخت در روز چهارشنبه می‌کند که برای این تقابل حساس و مهم در هفته بیستم با یک بحران جدی در خط دفاعی روبه‌رو شده و آن هم نبود مدافع میانی است. پرسپولیس که ابتدای فصل با ترافیک بازیکن با کیفیت در این پست روبه‌رو بود، با مصدومیت ناگهانی مرتضی پورعلی‌گنجی و پارگی رباط صلیبی وی، این ستاره ملی‌پوش را تا پایان فصل از دست داد و لیگ از آنجا به بعد برای سرخ‌پوشان با زوج گولسیانی و کنعانی‌زادگان ادامه پیدا کرد.

این موضوع تا جایی ادامه داشت که گولسیانی درگیر مصدومیت شد و در خبری شوکه‌کننده اعلام شد به دربی نخواهد رسید و بازی حساس هفته بیستم تیم خود را از دست داده است. در ادامه اتفاق شوکه‌کننده دیگری هم رخ داد و در جریان دیدار پرسپولیس مقابل فولاد، داور در تصمیمی مشکوک به حسین کنعانی‌زادگان کارت زرد نشان داد و به این ترتیب از دربی محروم شد تا جمع مدافعان میانی محروم پرسپولیس در این بازی به سه نفر برسد و دست اوسمار در این زمینه حسابی بسته باشد.

حضور فرشاد فرجی به عنوان یک مدافع میانی در این بازی قطعی است ولی اینکه زوج وی را چه کسی تشکیل دهد در هاله‌ای از ابهام است. حال سرمربی برزیلی باید از بین پلن‌های مختلف راه حلی برای این موضوع پیدا کند. به این بهانه به بررسی احتمالات خط دفاعی پرسپولیس در این بازی می‌پردازیم:

انتقال ریگی به یک خط عقب

مسعود ریگی، هافبک دفاعی پرسپولیس سابقه بازی به عنوان مدافع میانی را در کارنامه دارد، وی در زمان هدایت یحیی گل‌محمدی هم مدتی به عنوان مدافع میانی در ترکیب سرخ‌پوشان بازی کرد و عملکرد خوبی هم داشت.

انتقال وی به یک خط عقب‌تر می‌تواند یک پلن برای اوسمار باشد تا خلا خط دفاعی خود را پر کند. با این وجود به دلیل جدایی میلاد سرلک بعید است اوسمار یکی از هافبک‌های دفاعی خود را به پست غیر تخصصی ببرد چرا که ریگی را در پست خود نیاز دارد.

بازگشت نعمتی

علی نعمتی هم دیگر مدافع مصدوم پرسپولیس است که البته برای دربی مشکلی ندارد. وی در دفاع چپ جای خود را به عبدالکریم حسن داده است و حالا می‌تواند به عنوان زوج فرجی در دفاع میانی بازی کند.

پست تخصصی وی دفاع میانی است ولی گل‌محمدی از وی به عنوان دفاع چپ استفاده می‌کرد. پنالتی ثانیه‌های پایانی که وی به استقلال در دربی رفت داد هنوز در خاطر پرسپولیسی‌ها مانده است.

هنانوف اضافه می‌شود؟

وحدت هنانوف، مدافع راست پرسپولیس هم گزینه دیگری است که می‌تواند به عنوان مدافع میانی به میدان برود ولی پست تخصصی این بازیکن نبوده و قراردادن وی در این موقعیت کمی ریسک است. وی البته تجربه بازی در این نقطه از زمین را دارد ولی شانسش نسبت به گزینه‌های دیگر برای تبدیل شدن به مدافع میانی سرخ‌پوشان در این بازی بسیار پایین است.

عبدالکریم حسن؟

مدافع چپ قطری پرسپولیس هم می‌تواند یک مدافع میانی باشد و در این پست بازی کرده است. اگر اوسما بخواهد وحید امیری را یک خط عقب‌تر بیاورد و وی را تبدیل به دفاع چپ تیمش کند، آنگاه می‌توان روی حضور عبدالکریم حسن به عنوان یک مدافع میانی هم حساب کرد. هرچند وی در بازی قبل یک گل به خودی زد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز