خبرگزاری کار ایران

جزئیاتی از سنگین‌ترین مجازات ورزشی تاریخ لیگ برتر انگلیس:

کسر 10 امتیاز از باشگاه اورتون

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۹۲۶

قوانین PSR برای ارتقای ثبات مالی بین باشگاه‌های لیگ برتر طراحی شده‌اند و زیانی که باشگاه‌ها می‌توانند متحمل شوند را محدود می‌کنند.

به گزارش ایلنا، پرونده علیه باشگاه اورتون در لیگ برتر انگلیس مربوط به نقض قوانین فرپلی مالی بود که در فوتبال انگلیس مقررات سودآوری و پایداری (PSR) نامیده میشود. محاسبات نشان می‌داد اورتون زیان ۱۲۴٫۵ میلیون پوندی داشته که از حد مجاز ۱۰۵ میلیون پوند، ۱۹٫۵ میلیون پوند بیشتر بوده است. اورتون ابتدا این موضوع را رد کرد اما بعداً پذیرفت که نقض قوانین صورت گرفته، اگرچه ادعا کرد میزان واقعی نقض، ۹٫۷ میلیون پوند بوده است.

قوانین PSR برای ارتقای ثبات مالی بین باشگاه‌های لیگ برتر طراحی شده‌اند و زیانی که باشگاه‌ها می‌توانند متحمل شوند را محدود می‌کنند. این قوانین اطمینان می‌دهند که باشگاه‌ها در چارچوب امکانات مالی خود عمل کنند و درجه‌ای از انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد. باشگاه‌ها می‌توانند بدون نقض قوانین، حمایت مالی محدودی از صاحبان خود دریافت کنند و هزینه‌هایی که در جهت منافع فوتبال تشخیص داده می‌شوند از محاسبات PSR خارج هستند. برای مثال، این هزینه‌ها میتوانند در خصوص توسعه فوتبال جوانان و یا فوتبال زنان باشند. مبلغ زیان تا ۱۰۵ میلیون پوند مشمول اقدامات انضباطی نمی‌شود.

محور اصلی دفاع اورتون، ساخت ورزشگاه جدید بود که اورتون ادعا کرد این پروژه منجر به نوعی مغایرت در چگونگی تلقی هزینه‌های آن در محاسبات PSR شده است. استراتژی باشگاه هزینه کردن مبالغ قابل توجهی تحت حمایت سهامدار اصلی، فرهاد مشیری، بود تا یکی از تیم‌های برتر لیگ شوند. این استراتژی منجر به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در بازیکنان و پروژه ورزشگاه جدید شد، در حالی که اورتون به حمایت‌های مالی مشیری وابسته بود. با این حال، ترکیب مبالغ بالای هزینه شده در بازیکنان کم‌بازده و فروش اندک بازیکنان سودده، باشگاه را در معرض نقض قوانین قرار داد.

جلسه استماع کمیسیون مستقل در مورد نقض قوانین توسط اورتون، طی پنج روز برگزار شد. در این رسیدگی حدود 40 هزار سند مورد ارزیابی قرار گرفته است. اورتون ابتدا ادعا کرد زیان تعدیل شده آن در دوره مورد بررسی PSR، ۸۷٫۱ میلیون پوند بوده که خیلی کمتر از سقف ۱۰۵ میلیون پوند است. با این حال، لیگ برتر این محاسبات را رد کرد و در نهایت کمیسیون تشخیص داد محاسبات PSR اورتون منجر به زیان ۱۲۴٫۵ میلیون پوند شده و لذا ۱۰ امتیاز فوراً از آن کسر خواهد شد.

اورتون قصد دارد علیه این مجازات اعتراض کند و آن را «کاملاً نامتناسب و ناعادلانه» خواند. اورتون ادعا کرده بود که در مذاکرات با لیگ برتر شفاف و صادق بوده و ادعای عدم عمل با حسن نیت را نمی‌پذیرد. کسر ۱۰ امتیاز، پیامدهای بزرگی برای فصل اورتون دارد و احتمال سقوط آنها را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز