خبرگزاری کار ایران

پایین جدول را فراموش نکنید؛ نبرد مدعیان بقا

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۸۴۹

در شرایطی که همه حواس ها به جنگ بالای جدول و نبرد قهرمانی است، در پایین جدول هم رقابت‌ حساسی برای ماندن در لیگ برتر وجود دارد.

به گزارش ایلنا، با شروع نیم فصل دوم لیگ برتر، هیجان رقابت تیم‌های پایین جدول دست کمی از جدال مدعیان قهرمانی ندارد. سقوط برای مدیران هرکدام از این تیم‌ها گران تمام خواهد شد و آنها برای فرار از این وضعیت دست به هر کاری می‌زنند. بعضی از این باشگاه‌ها تصمیم به تغییر سرمربی گرفتند و برخی دیگر هم با خرید بازیکنان جدید به دنبال جمع کردن امتیازات بازی‌های باقی‌مانده هستند. در هفته‌های آینده نگاه هواداران به این شش سرمربی است که مأمور نجات تیم‌های‌شان از سقوط هستند.

 

پیکان مثل فصل قبل به تساوی‌ها دل بسته

فرمول ویژه عنایتی برای بقا

پایین جدول را فراموش نکنید؛ نبرد مدعیان بقا

پیکان فصل را با رسول خطیبی شروع کرد، ولی این مربی تنها ده هفته روی نیمکت دوام آورد و بعد از تنها یک برد، پنج تساوی و چهار شکست برکنار شد. جانشین او رضا عنایتی بود که در تیم امید نتایج ضعیفی گرفت، ولی با تصمیم عجیب مدیران باشگاه روی نیمکت پیکان نشست.

عنایتی در هفت بازی لیگ برتر هنوز بردی نداشته و به پنج تساوی و دو شکست رسیده، ولی اوضاع تیم‌های پایین جدول به قدری بحرانی است که پیکان به لطف همین پنج تساوی از منطقه سقوط فرار کرده. البته پیکان با 13 امتیاز در رده سیزدهم وضعیتی شکننده دارد و یک نتیجه خوب از تیم‌های پایین‌تر کافی است که آنها دوباره به منطقه سقوط بلغزند.

پیکان فصل گذشته با 13 تساوی یکی از بالاترین آمار تساوی را در اختیار داشت و به لطف همین تک‌امتیازها در لیگ ماندنی شد. به نظر می‌رسد که امید عنایتی هم در این فصل بیشتر به همین تساوی‌ها باشد، چرا که تیمش توان بردن بازی‌ها را ندارد و در شروع نیم‌فصل دوم مقابل نساجی و گل‌گهر هم به لطف گل‌های دیرهنگام توانست از شکست فرار کند.

پیکان در شروع فصل با بودجه پایینی بسته شد، ولی سلیقه خاص رسول خطیبی در جذب چند بازیکن مورد علاقه‌اش دست عنایتی را تا حدودی بست. پیکان در پنجره زمستانی فرشید اسماعیلی، علیرضا قربانی و معین عباسیان را به بخش تهاجمی تیمش اضافه کرده و امیدوار است که به لطف تجربه آنها راه بردن را پیدا کند.

پیکان در بازی بعدی‌اش چهارشنبه میزبان صنعت نفت است و برنده دوئل دو همبازی سابق، عنایتی و بختیاری‌زاده گام بلندی به سوی بقا برمی‌دارد. عنایتی بعد از آن سه بازی سخت مقابل سپاهان، ملوان و پرسپولیس، سه تیم بالای جدول دارد.

 

ساکت الهامی بعد از دو سال به قائمشهر برگشت

آشتی با هدف ابقای نساجی

پایین جدول را فراموش نکنید؛ نبرد مدعیان بقا

ساکت الهامی و نساجی بعد از هفته‌های تلخی که در نیم‌فصل اول تجربه کردند، بعد از حدود دو سال دوباره به هم رسیدند و امیدوارند که کنار هم پایان خوشی را تجربه کنند که همان ماندن این تیم پرطرفدار در لیگ برتر است.

مدیران باشگاه قائمشهری بعد از تجربه همکاری نافرجام با مهدی رحمتی و لوکاس آلکاراس و حضور در منطقه قرمز جدول، تصمیم به تغییر سرمربی گرفتند و ساکت الهامی سومین سرمربی این فصل این تیم خواهد بود. این مربی تجربه هدایت نساجی را در لیگ آزادگان و لیگ برتر دارد و جالب آنکه در دوره قبلی هم برای نجات نساجی از سقوط به تیم قائمشهری پیوسته بود. او تجربه حفظ نساجی در لیگ برتر و قهرمان کردن این تیم در جام حذفی را در کارنامه خود دارد که بزرگ‌ترین موفقیت تاریخ این باشگاه قدیمی است، ولی بعد از آن با مدیران باشگاه دچار چالش شد تا جدایی پرماجرایی داشته باشد.

الهامی روزهای خوبی را در هوادار داشت اما شرایط در مس رفسنجان خوب پیش نرفت و کسب تنها یک امتیاز در شش بازی پایانی نیم‌فصل اول به قطع این همکاری ختم شد.

نساجی از 17 بازی قبلی تنها یازده امتیاز گرفته و تنها به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت آبادان در رده ماقبل آخر است. این تیم در این فصل تنها دو برد داشته که آخرین آن در هفته دوازدهم مقابل استقلال خوزستان بوده. الهامی کارش با نساجی را از چند روز قبل شروع کرده و در اولین بازی امروز میهمان گل‌گهر است. آنها بعد از دوئل با گل‌گهر، باید در دیداری سرنوشت‌ساز در آبادان به مصاف صنعت‌نفت بروند. نساجی در سه مسابقه از چهار دیدار پایانی سال میهمان خواهد بود که این به معنی یک شروع سخت برای الهامی است.

 

تحول استقلال خوزستان از هفته سیزدهم

فرار بزرگ پورموسوی با خریدهای جدید

پایین جدول را فراموش نکنید؛ نبرد مدعیان بقا

استقلال خوزستان که با سیروس پورموسوی به لیگ برتر برگشته، کارش را با همین مربی شروع کرد. آنها در شروع فصل نتایج ضعیفی گرفتند تا جایی که پورموسوی تصمیم به استعفا گرفت، ولی باشگاه با آن مخالفت کرد تا با همین مربی ادامه بدهد.

نقطه عطف استقلال خوزستان در هفته سیزدهم بود که در خانه پرسپولیس را با تساوی 2-2 متوقف کرد. این تیم در هفته چهاردهم موفق شد اولین برد فصل را مقابل مس رفسنجان (دو بر یک) تجربه کند. شاگردان پورموسوی نیم‌فصل دوم را با تساوی مقابل شمس آذر و برتری 2-3 مقابل آلومینیوم اراک شروع کردند. گرفتن چهار امتیاز از دو تیم خوب لیگ بیست و سوم نشان می‌دهد که استقلال خوزستان از شرایط بحرانی شروع فصل فاصله گرفته است. این تیم 8 امتیاز از 12 امتیازش را در پنج بازی قبلی گرفته و با حفظ این روند می‌تواند در لیگ برتر باقی بماند.

بخشی از تحول استقلال خوزستان نتیجه خریدهای خوبی است که آنها در نیم‌فصل دوم داشته‌اند. عثمان اندوگ، مدافع بلندقامت سنگالی در خط دفاع این تیم به یکی از مهره‌های کلیدی تبدیل شده و ساویو روبرتو، هافبک برزیلی بازیکن باکیفیتی است که می‌تواند در لیگ ایران بدرخشد. او هفته گذشته در کامبک فوق‌العاده تیمش مقابل آلومینیوم اراک با حرکتی انفرادی زننده یکی از گل‌ها بود.

استقلال خوزستان چهارشنبه بازی سختی در تبریز مقابل تراکتور دارد و بعد از آن هم باید با استقلال صدرنشین و ذوب‌آهن، یکی از تیم‌های بالای جدول بازی کند. شاگردان پورموسوی بعد از آن باید با فولاد و پیکان روبه‌رو شوند که دو نامزد دیگر سقوط هستند و امتیاز گرفتن از آنها حیاتی خواهد بود.

 

سومین سرمربی فولاد یک بومی است

توفیق اجباری با آل‌نعمه

پایین جدول را فراموش نکنید؛ نبرد مدعیان بقا

وقتی علیرضا منصوریان سرمربی فولاد شد در نشست‌های خبری از برنامه‌های بلندمدتش برای اضافه کردن بازیکنان آکادمی در تیم اصلی صحبت کرد، ولی او نتوانست در این تیم اهوازی دوام بیاورد و اولین سرمربی اخراجی لیگ برتر بود. فولاد هر سه بازی اولش را به گل‌گهر، صنعت نفت و ملوان باخت تا منصوریان در پایان هفته سوم برکنار شود. این قطع همکاری به دلیل شروع ضعیف و البته اختلافات هواداران با منصوریان بود.

ایناسیو مارتینز اسپانیایی به عنوان جانشین منصوریان در فولاد انتخاب شد، ولی خوش‌بینی زیادی نسبت به این مربی با توجه به رزومه ضعیفش وجود نداشت. ایناسیو هم نتوانست در فولاد چندان دوام بیاورد و بعد از شکست مقابل چادرملو در جام حذفی باشگاه تصمیم به قطع همکاری گرفت.

احمد آل‌نعمه که دستیار دو مربی برکنارشده فولاد بود به عنوان مربی موقت انتخاب شد و بعد از شکست مقابل گل‌گهر در دومین بازی توانست صنعت نفت آبادان را با دو گل شکست دهد. برد در دربی خوزستان و ناتوانی باشگاه در پیدا کردن یک گزینه مناسب آنها را متقاعد کرد که با آل‌نعمه ادامه بدهند.

مدافع سابق تیم ملی تجربه سرمربیگری ندارد، ولی با توجه به شناخت خوب از فولاد می‌تواند گزینه مناسبی در مأموریت بقای این تیم باشد. فولاد از نظر مهره وضعیت بهتری نسبت به سایر تیم‌های پایین جدول دارد و در نیم‌فصل بوحمدان و پهلوان را هم به ترکیبش اضافه کرده است. آل‌نعمه در مصاحبه اخیرش گفته که برای تقویت کادر فنی به باشگاه دو نام را پیشنهاد داده که هر دو مربیان باتجربه‌ای هستند و قبلاً شاگرد آنها بوده. او امیدوار است که حضور یک فرد باتجربه در روزهای سخت به کمک او بیاید. فولاد که با 18 امتیاز فاصله نسبتاً خوبی با منطقه سقوط دارد، این هفته میزبان ملوان است و بعد از آن دو بازی سخت با پرسپولیس و سپاهان دارد.  

 

هواداران آبادانی طاقت قعر جدول را ندارند

دو فینال پیش روی سهراب

پایین جدول را فراموش نکنید؛ نبرد مدعیان بقا

سهراب بختیاری‌زاده که دو سال بدون تیم بود در بازگشت به مربیگری یکی از سخت‌ترین مشاغل فوتبال ایران را انتخاب کرده است. ویدیوی مشاجره او با یکی از لیدرهای صنعت نفت آبادان نشان می‌دهد که او علاوه بر جنگیدن با رقبا باید بخشی از توانش را هم صرف کنترل سکوها کند. مربیان قبلی صنعت نفت هم مشکلات مشابهی داشتند و بختیاری‌زاده هرچند خوزستانی است نتوانسته اعتماد هواداران را جلب کند.

صنعت نفت آبادان فصل را با عبدالله ویسی شروع کرد، ولی نتایج ضعیفی گرفت و از همان روزهای اول در جمع نامزدهای سقوط بود. بهترین نتیجه صنعت نفت تساوی 2-2 مقابل پرسپولیس در تهران بود، ولی ویسی در پانزده بازی نیم‌فصل اول فقط دو برد به دست آورد که مقابل فولاد و مس رفسنجان خارج از خانه بود.

بعد از جدایی ویسی نام‌های مختلفی برای هدایت صنعت نفت مطرح شد و در نهایت بختیاری‌زاده در فاصله کمی تا شروع مسابقات روی نیمکت این تیم نشست. اولین بازی صنعت نفت با هدایت سهراب مقابل استقلال ملاثانی در جام حذفی بود که با شکست در ضربات پنالتی به پایان رسید. بختیاری‌زاده در دو هفته نخست نیم‌فصل دوم هم نتایج خوبی نگرفت و مقابل استقلال و فولاد مغلوب شد تا تیمش با یازده امتیاز در قعر جدول قرار بگیرد.

شکست خانگی مقابل فولاد که خودش تیمی بحران‌زده است و توسط احمد آل‌نعمه، مربی موقتش هدایت می‌شد، خشم هواداران آبادانی را برانگیخت. بختیاری‌زاده در پاسخ به آنها گفت که نمی‌تواند در دو هفته تیمش را به بارسلونا تبدیل کند! البته این مربی برای ارتقای شرایط تیمش علاوه بر زمان به بازیکنان مناسب هم نیاز دارد، ولی صنعت نفت در شروع فصل خوب بسته نشد و همین موضوع احتمال بقای این تیم را کمتر می‌کند.

صنعت نفت در بازی بعدی میهمان پیکان است که یک بازی شش امتیازی محسوب می‌شود. چهارمین باخت متوالی فشار روی بختیاری‌زاده را به اوج می‌رساند، ولی برد پیکان که خودش یکی از نامزدهای سقوط است، می‌تواند آبادانی‌ها را چند پله در جدول بالا ببرد. بازی بعدی صنعت نفت هم در خانه مقابل نساجی، دیگر نامزد سقوط است و شاید در همین دو هفته تکلیف سهراب در برزیل ایران مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز