خبرگزاری کار ایران

آنچلوتی مقابل لایپزیگ کار سختی نخواهد داشت

کهکشانی ها در مسیر کسب سه گانه/ جنگ بزرگ اسپانیا و آلمان در لیگ قهرمانان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۴۲۱

رئال مادرید پس از صعود از مرحله گروهی در یک هشتم نهایی لیگ قهرمان اروپا با لایپزیگ دیدار خواهد کرد.

رئال مادرید همیشه مدعی قهرمانی است و سفرش در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2024-2023 را با بازی در لایپزیگ آغاز می‌کند. تیم کارلو آنچلوتی با اقتدار و کسب ۱۸ امتیاز از شش بازی‌اش در گروه C به مرحله حذفی راه یافت اما رقیب آلمانی‌اش پشت سر منچسترسیتی صعود کرد.

گروه G همان‌طور شد که انتظار می‌رفت. منچسترسیتی با کسب ۱۸ امتیاز صدرنشین شد و لایپزیگ اگرچه برابر سیتی ناتوان بود و در خانه ۳ بر یک و در اتحاد ۳ بر ۲ بازنده شد اما از چهار بازی‌اش با ستاره سرخ بلگراد و یانگ بویز ۱۲ امتیاز گرفت هرچند خیلی قدرتمندانه نبود. این تیم دو طرف بازی پنج گله در اتحاد با نتیجه نزدیک ۲ بر یک رقبای سوییسی و صرب را از پیش رو برداشت و در مرحله گروهی حتی یک کلین‌شیت هم نداشت.

اما هدف تیم صعود به مرحله حذفی برای دومین سال متوالی بود که حاصل شد هر چند باید اشتباهات خود را اصلاح کنند. آنها فصل قبل در این مرحله در مجموع دو بازی ۸ بر یک به منچسترسیتی باختند. تعطیلات زمستانی هم شرایط تیم را بدتر کرد و آنها هر سه بازی‌شان در ژانویه را باختند قبل از اینکه هفته گذشته با ۲ گل اونیون برلین را شکست دهند. این هفته هم در زمین آگزبورگ ۲ بر ۲ متوقف شدند تا سه امتیاز از تیم رده چهارمی بوروسیادورتموند عقب بیفتند. لایپزیگ از اکتبر ۲۰۲۰ در بازی‌های خانگی لیگ قهرمانان کلین‌شیت نکرده است.

چنین شکنندگی دفاعی می‌تواند برابر رئال مادرید که نزدیک‌ترین رقیبش در لالیگا را به آسانی از پیش رو برداشت، گران تمام شود. خیرونای خبرساز شنبه شب با دو امتیاز اختلاف نسبت به صدرنشین به پایتخت رفت اما با دو گل از جود بلینگام و یکی از وینیسیوس جونیور و رودریگو در هم کوبیده شد و جایگاه رئال در صدر جدول لیگ اسپانیا فعلاً دست نیافتنی است.

رئال که قهرمانی سوپرجام اسپانیا را در این فصل به دست آورده می‌تواند در ماه‌های پیش رو سه‌گانه را تکمیل کند. این تیم که در کنار سیتی تنها تیم ۱۸ امتیازی مرحله گروهی بود، در رفت و برگشت ناپولی، براگا و اونیون برلین را برد البته رئال در پنج تا از هفت بازی آخرش در لیگ قهرمانان که بیرون از سانتیاگو برنابئو برگزار شده، بیش از یک گل دریافت کرده است.

اولین بازی در این هفت مسابقه باخت ۳ بر ۲ رئال مقابل لایپزیگ در مرحله گروهی فصل قبل بود قبل از آنکه در بازی برگشت با ۲ گل تیم آلمانی را شکست دهند. از فصل 2013-2012 که در نیمه نهایی مقابل بوروسیادورتموند حذف شدند، دیگر به وسیله تیمی آلمانی از لیگ قهرمانان کنار نرفته‌اند.

 

اخبار تیمی

مارکو رزه برای این بازی تقریباً تمام نفرات خود را در اختیار دارد اما آمادو حیدرا با مصدومیت زانو تساوی با آگزبورگ را از دست داد و وضعیتش برای این بازی مبهم است. محمد سیماکان و بنجامین هندریکس، دو مدافع تیم یک اخطار با محرومیت از بازی برگشت فاصله دارند هرچند اولی در شش بازی مرحله گروهی در ترکیب اصلی بوده و احتمالاً در این بازی هم حاضر می‌شود. ویلی اوربان، کاپیتان تیم که تمام مرحله گروهی را به دلیل مصدومیت شدید زانو از دست داد برای رهبری خط دفاعی به ترکیب برمی‌گردد و با تجربه بالایش می‌تواند به تیم کمک کند. رئال مادرید اما نگران یکی از بهترین‌های خود در این فصل است. بلینگام بعد از زدن گل سوم تیمش به خیرونا به دلیل آسیب‌دیدگی مچ مجبور به ترک زمین شد. مربی ایتالیایی نخواست او را برای بازی امشب کنار بگذارد اما به نظر می‌رسد براهیم دیاس باید خودش را برای بازی در پست شماره ۱۰ آماده کند، آنتونیو رودیگر هم از آسیب‌دیدگی ران رها نشده و نمی‌تواند بازی کند.

بازگشت ناچو فرناندس از مصدومیت عضلانی خبر خوبی است چون رئال حداقل یک مدافع میانی تخصصی دارد به دلیل آنکه ادر میلیتائو، داوید آلابا و تیبو کورتوآ دچار مصدومیت رباط صلیبی شده‌اند و تماشاگر این بازی خواهند بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز