خبرگزاری کار ایران

جام ملت های ۲۰۲۳ آفریقا؛

واکنش مربی آفریقای جنوبی به درخشش دروازه بان این تیم مقابل کیپ ورد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۳۸۱

مربی آفریقای جنوبی به درخشش دروازه بان این تیم مقابل کیپ ورد واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، رونون ویلیامز کاپیتان و دروازه‌بان تیم ملی آفریقای جنوبی ستاره بی‌چون و چرای این تیم در برد مقابل کیپ ورده در آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا بود. بازی دو تیم در 120 دقیقه گلی نداشت و آفریقای جنوبی با درخشش ویلیامز که چهار ضربه پنالتی را دفع کرد، به نیمه نهایی و دیدار با نیجریه رسید که چهارشنبه شب برگزار می‌شود. هوگو بروس مربی آفریقای جنوبی گفت: «ما خوش‌شانس نبودیم بلکه یک دروازه‌بان خیلی خوب داشتیم، گرفتن چهار پنالتی را نمی‌توان شانسی دانست. کارش فقط در ضربات پنالتی نبود، او دو دقیقه مانده به پایان یک موقعیت تک به تک را از بازیکنان حریف گرفت. بنابراین بهترین بازیکن زمین بود، فکر نمی‌کنم بشود انتخاب دیگری کرد.»

ویلیامز 32 ساله که در مملودی سانداونز بازی می‌کند، بعد از مسابقه فروتنی کرد و کار اصلی را به کادر فنی ربط داد: «باید به آنالیزورها آفرین گفت. آنها من را آماده کردند، فیلم‌های زیادی نشانم دادند، من هم روی آنها تمرکز کردم. گوشی من پر از کلیپ‌های پنالتی است و از آنالیزورها تشکر می‌کنم، این فیلم‌ها به آسانی در دسترس نیست چون از همه دنیا جمع شده است.»

آفریقای جنوبی برای نخستین بار بعد از دوران باشکوهش به نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقا راه یافته، آنها در سال 1996 به عنوان میزبان قهرمان شدند، در سال 1998 نایب قهرمان شدند و در سال 2000 به رده سوم راه یافتند. کیپ ورده هم سربلند از جام ملت‌های آفریقا بیرون رفت در حالی که برای نخستین بار یک بازی حذفی در این رقابت‌ها را بردند وقتی در مرحله قبل با یک گل موریتانی را شکست دادند هر چند حسرت فرصت‌های از دست رفته در جریان این بازی برایشان باقی می‌ماند. پدرو بریتو مربی این تیم گفت: «فکر می‌کنم ما شایسته رسیدن به نیمه نهایی بودیم. به تیمم افتخار می‌کنم، ما تورنمنت خیلی خوبی داشتیم، هجومی بازی کردیم، بدون توپ منسجم بودیم و نشان دادیم کشور کوچکی مثل ما می‌تواند با بزرگان رقابت کند.»

 

داوری پرحاشیه

دیگر بازی شنبه شب را ساحل‌عاج، میزبان مسابقات و مالی برگزار کردند که فیل‌ها با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسیدند و راهی بازی نیمه نهایی با جمهوری دموکراتیک کنگو شدند که چهارشنبه شب به انجام می‌رسد. بازیکنان تعویضی ساحل عاج، سیمون آدینگرا و عمر دیاکیته در وقت‌های تلف شده وقت قانونی و وقت اضافه برای میزبان گل زدند تا گل دقیقه 71 ننه دورگلس بی‌اثر شود. این بازی حاشیه زیادی داشت، دیاکیته زننده گل پیروزی ساحل‌عاج یک کارت زرد داشت که در شادی گل دقیقه 123 پیراهن خود را درآورد و کارت قرمز گرفت. اودیلون کاسونو دیگر بازیکن این تیم هم قبل از پایان نیمه اول با دریافت دومین کارت زرد، اخراج شد. اما هاماری ترائوره بازیکن مالی هم به دلیل اعتراض بیش از حد در پایان مسابقه کارت قرمز گرفت. کار به جایی رسید که محمود عادل، داور بازی مجبور به ترک زمین برای فرار از دست بازیکنان عصبانی مالی شد.

نکته قابل توجه اینکه ساحل‌عاج با تنها سه امتیاز و به دلیل نتایج تیم‌های دیگر به مرحله حذفی راه یافت. آنها در یک هشتم نهایی سنگال را شکست دادند و با این بازگشت فوق‌العاده که با یک یار کمتر رقم خورد، به جمع چهار تیم پایانی صعود کرده‌اند. ساحل‌عاج در سال‌های 1992 و 2015 دو بار قهرمان جام ملت‌های آفریقا شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز