خبرگزاری کار ایران

نصرتی: مهاجمان ما تشنه گلزنی هستند/ تیم ما در تمامی نقاط بهترین بازیکنان آسیا را در اختیار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۲۲۲

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران عقیده دارد ما شانس بالایی برای کسب عنوان در مسابقات قطر داریم.

به گزارش ایلنا، محمد نصرتی، پیشکسوت فوتبال در خصوص تقابل ایران و فلسطین اظهار داشت: «بازی خوبی بود و تیم ملی شروع قدرتمندانه‌ای داشت که این شروع خوب نیاز هر تیمی در نخستین بازی‌ها است. اختلاف 3 گله تیم ملی هم در این دیدار خوب بود اما یکی از ایرادات ما در مقابل فلسطین این بود که مهاجمان ما برای گلزنی عجله داشتند و این عجله باعث شد تا نتوانیم در ایجاد موقعیت‌های دیگر موفق عمل کنیم. البته اینکه مهاجمان ما تشنه گلزنی هستند، فاکتور مثبتی است اما باید با حوصله بیشتر بازی کنند. شاید دلیل عجله مهاجمان بالا رفتن تفاضل گل و یا نشان دادن کیفیت خوب‌شان بود.»

او در خصوص تک گلی که تیم ملی دریافت کرد، می‌افزاید: «تیم ما در تمامی نقاط بهترین بازیکنان آسیا را در اختیار دارد اما کمی ضعف در خط دفاعی دیده می‌شود که این ضعف فردی است. مدافعان ما باید در ضربات ایستگاهی مسئولیت‌پذیرتر باشند و تا آخرین لحظه بازیکن حریف را رها نکنند. در صحنه گلی که فلسطین به ثمر رساند، مدافعان ما غافل شدند و همین غفلت باعث شد تا بازیکن حریف گلزنی کند.»

مدافع اسبق تیم ملی بیان می‌کند: «به شخصه معتقدم که مجید حسینی توقعات کادر فنی را در بازی اول جام برآورده نکرد. او در بازیسازی چند بار پاس اشتباه داد که این پاس‌های اشتباه قطعاً در بازی با تیم‌های بزرگ دردسرساز خواهد شد و باعث می‌شود تا تیم‌های حریف به گلزنی برسند. فلسطین در این دیدار با یک بازی فیزیکی کار خود را آغاز کرد اما آنها کیفیت رقابت با تیم ملی ما را نداشتند و در کل این بازی یکطرفه بود.»

نصرتی صحبت‌های خود را اینگونه ادامه می‌دهد: «فلسطینی‌ها می‌خواستند با انجام کار فیزیکی سطح خودشان را بالاتر ببرند و کمبودهای خود را جبران کنند که البته در این راه موفق نبودند. مشکل ما بازیسازی از عقب زمین بود و شاید در صورت اشتباه در بازیسازی در مقابل تیم‌های قدرتمند به مشکل بخوریم. برای رقابت با تیم‌های قدرتمند جام باید از هر نظر آماده باشیم و این موضوع را بازیکنان تیم ملی با تجربه بالایی که دارند، به خوبی می‌دانند.»

او با اشاره به این موضوع که تیم ملی در مرحله گروهی و رقابت با دو تیم امارات و هنگ‌کنگ مشکل خاصی نخواهد داشت و به راحتی از این مرحله صعود خواهد کرد، می‌گوید: «ما بارها و در مسابقات مختلف مقابل هنگ‌کنگ بازی کردیم و همیشه مقابل این تیم پیروز بودیم. هنگ‌کنگ تیم قابل احترامی است و این تیم در حال پیشرفت است اما به دلیل فیزیکی که دارند، هیچ‌وقت کیفیت‌شان به ما نخواهد رسید.»

مدافع اسبق تیم ملی بیان می‌کند: «علاوه بر این امارات هم با وجود سرمایه‌گذاری زیادی که طی این سال‌ها داشته، مقابل ما بازنده مطلق بود و حالا هم اینگونه است و مشکلی برای پیروزی مقابل این تیم نخواهیم داشت. در ادامه این مسیر سخت قهرمانی احتمال دارد که به کره جنوبی بخوریم که در آنجا کارمان بسیار سخت خواهد بود. هر بازی شرایط کاملاً متفاوتی دارد اما فعلاً تیم ژاپن مدعی اول قهرمانی است و ما هم از تیم‌مان توقع قهرمانی داریم. ما مقابل تیم‌های ژاپن و کره جنوبی به مشکل می‌خوریم چرا که هر دو تیم در یک سطح کیفی قرار دارند و در واقع این لحظه‌ها است که نتیجه مسابقه را تعیین می‌کند که البته این موضوع هم به وضعیت بازیکنان در روز مسابقه بستگی دارد.»

نصرتی صحبت‌های خود را اینگونه ادامه می‌دهد: «توقعی غیر از قهرمانی، بی‌احترامی به تیم ملی است. همه بازیکنان ما تجربیات زیادی دارند و بارها در مسابقات مهمی همچون جام ملت‌ها و جام جهانی حاضر شده‌اند که این تجربه به آنها کمک می‌کند تا در مسابقات مهم عکس‌العمل درستی داشته باشند. بازیکنان ما در فوتبال اروپا و زیر نظر مربیان خوب و باکیفیت بازی می‌کنند که این یکی از فاکتورهای مهمی است که می‌تواند باعث قهرمانی تیم ملی شود.»

او در ادامه بیان می‌کند: «خیلی‌ها می‌گویند سن تیم ملی بالا است اما سن تضمینی بر کیفیت نیست و در حال حاضر در فوتبال دنیا می‌بینیم بازیکنانی که سن بالایی دارند از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند. تجربه تیم ما گرانبها است و این تیم آنقدر آزمون و خطا داشت که در نهایت مسیر خود را پیدا کرد، این تجربه فاکتور مثبت تیم ملی است. پیش از مسابقات بارها انتقاداتی در خصوص سن بازیکنان مطرح شد اما ما زمان آن را داریم که بعد از جام ملت‌ها تیم را جوان کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز