خبرگزاری کار ایران

شاهرخ بیانی: تیم ملی بدشانسی نیاورد قهرمان آسیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۵۳۶

شاهرخ بیانی عقیده دارد تیم ملی حال حاضر نسل طلایی فوتبال ایران است.

به گزارش ایلنا، پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت تیم ملی و استقلال صحبت کرد.

تیم ملی توانست بورکینافاسو را شکست دهد. در خصوص این بازی تدارکاتی صحبت می‌کنید؟

بازی تدارکاتی خوبی بود و قطعاً این بازی‌ها برای تیم ملی مفید است، اما به نظر من سرعت تیم ملی در این بازی کم بود و این می‌تواند ضعف بزرگی باشد.

 فکر می‌کنید چرا سرعت تیم ملی کم است؟

من فکر می‌کنم فاصله زیادی بین خط دفاع و خط هافبک وجود دارد و در چنین مواقعی ملی‌پوشان پاس اشتباهی زیاد به هم می‌دهند. این معضل می‌تواند در بازی‌های سرعتی برای تیم ملی دردسر‌ساز شود.

 این ضعف به بالا بودن سن تیم ملی ربط دارد؟

قطعاً ربط دارد. اما آقای قلعه‌نویی مجبور است برای بازی‌های بزرگ آسیایی از بازیکنان با تجربه استفاده کند. اگر بازی‌های آسیایی برایشان مهم نبود و برایشان جام جهانی اهمیت داشت، شاید پوست انداختن نسل ملی‌پوشان می‌توانست به جوان شدن سن تیم ملی کمک کند. اما از آنجایی که بازی‌های آسیایی اهمیت زیادی دارد، قطعاً ایشان حق دارد که بازیکنان با تجربه که کنار هم زیاد بازی کرده‌اند را به تیم ملی دعوت کند.

 شما در سال 1984 با تیم ملی در جام ملت‌ها حضور داشتید. در خصوص آن بازی‌ها صحبت می‌کنید؟

تیم ملی آن زمان خیلی خوب بود و سرمربی تیم ملی آقای ناصر ابراهیمی بود، اما ایشان در بازی نیمه‌نهایی مقابل عربستان یک تعویض اشتباه داشت و ناصر محمد‌خانی را از زمین بیرون کشید و بیرون رفتن ناصر باعث شد که تیم ملی لطمه بخورد. در حالی که ما یک بر صفر از عربستان جلو بودیم به دلیل لغزنده بودن زمین، شاهین (برادرم) خواست توپ را دفع کند که همان توپ منجر به گل به خودی شد. بازی به تساوی کشیده شد و در نهایت ضربات پنالتی تیم صعود‌کننده را مشخص می‌کرد اما پنجعلی نتوانست پنالتی خود را گل کند و ما نتوانستیم به فینال راه پیدا کنیم و در نهایت عربستان در فینال با چین بازی کرد. خیلی حیف شد اگر ما در آن بازی بدشانسی نمی‌آوردیم، قهرمان آسیا می‌شدیم.

 اما مثل اینکه در دور بعدی 14 بازیکن تیم ملی استعفا دادند که شما هم یکی از آنها بودید و به جای تیم ملی اصلی، نسل جوانی با هدایت آقای دهداری به بازی‌های آسیایی رفت، جریان چه بود؟

ما استعفا ندادیم، بلکه 14 امضا جمع کردیم و به اشتباه تصور کردند که استعفا دادیم.

 اما گفته شد که شما 14 نفر نخواستید با مرحوم دهداری کار کنید!

نه، ما با مرحوم دهداری مشکل نداشتیم و مشکل ما با رضا وطن‌خواه بود. وطن‌خواه دستیار آقای دهداری بود و در یکی از تمرینات با پنجعلی بدرفتاری کرد و ما به حمایت پنجعلی گفتیم تا وطن‌خواه باشد با تیم ملی کار نمی‌کنیم اما این امضای ما را استعفا تلقی کردند.

 پس شما 14 نفر آن سال از تیم ملی جا ماندید! چه کسانی به جای شما در بازی‌های آسیایی شرکت کردند؟

بازیکنان جوان را به جای ما به بازی‌های آسیایی بردند، اما آنها نتیجه نگرفتند اگر ما بودیم قطعاً در آن سال قهرمان می‌شدیم.

 خیلی‌ها می‌گویند تیم ملی فعلی ایران نسل طلایی است و این نسل باید حتماً قهرمان آسیا شود، نظر شما در این خصوص چیست؟

من هم می‌گویم این نسل، نسل طلایی است و اگر بدشانسی نیاورد قطعاً قهرمان آسیا می‌شود.

 بد نیست کمی هم در خصوص استقلال صحبت کنیم. استقلال قهرمان نیم‌فصل شد، اما هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که با این مشکلات قهرمان شود؟

درست است که به قهرمان نیم‌فصل جام نمی‌دهند، اما با توجه به مشکلاتی که بود نکونام کار بزرگی کرد، اما نیم‌فصل دوم قطعاً بازی‌ها خیلی سخت‌تر می‌شود و استقلال باید چند بازیکن جدید بگیرد.

 به نظر شما استقلال در کدام خطوط نیاز به ترمیم و جذب بازیکن دارد؟

به نظرم استقلال نیاز مبرم به هافبک بازیساز دارد و باید مهاجم هم به تیم اضافه شود. ما به آقای خطیر هم گفتیم که به بازیکن نیاز دارند. قول داد نیم‌فصل حتماً بازیکن بگیرند و حالا ایشان باید به وعده خود وفا کند.

 اما گفته می‌شود لیست اولیه آقای نکونام غیر قابل دسترس است و از توان باشگاه خارج است.

خب می‌توانند لیست دوم نکونام را جذب کنند. به هرحال استقلال برای نیم‌فصل دوم که بازی‌ها سخت‌تر می‌شود نیاز به بازیکنان جدید دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز