خبرگزاری کار ایران

بررسی هم‌گروهی‌های ایران در قطر؛ صعود مثل آب خوردن؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۳۱۵

برخلاف انتظار شاید کار ایران آنقدر ها هم که به نظر می‌رسد در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا راحت نباشد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی قرار است حضور دیگری در جام ملت‌های آسیا را تجربه کند که در گروه C این تورنمنت، با امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ هم‌گروه است؛ تیم‌هایی که روی کاغذ حریفان سرسختی برای شاگردان امیر قلعه‌نویی به شمار نمی‌روند و این موضوع باعث شده تا از همین حالا بسیاری از کارشناسان، یوزها را مدعی اصلی صعود از این گروه بدانند. اما از قدیم گفته‌اند که توپ گرد است و فوتبال هم غیرقابل پیش‌بینی و ممکن است این حریفان برای تیم ایران دردسرساز هم شوند.

با این حال، نگاهی به حریفان ایران می‌تواند ما را به شناخت بیشتری از آنها برساند. امارات حریف سنتی ایران در طول سال‌های مختلف، اصلی‌ترین حریف ما در این گروه محسوب می‌شود. تیمی که از پائولو بنتو روی نیمکت خود بهره می‌برد. مربی پرتغالی مشهوری که پس از چهار سال هدایت کره جنوبی، این بار به غرب آسیا آمده تا کارش را در امارات دنبال کند. او در این شش ماه، هفت بازی با امارات داشته که شش برد و یک باخت حاصل آن بوده است و باید دید این کشور همسایه با این مربی چه عملکردی خواهد داشت؟

فلسطین اگر چه در سال‌های اخیر رشد خوبی نسبت به گذشته در فوتبال داشته اما همچنان یکی از تیم‌های درجه دو فوتبال آسیا محسوب می‌شود؛ تیمی که موفق به شکست دادن ایران در پنج دیداری که داشته نشده و سه باخت و دو تساوی با ایران داشته است. هدایت این تیم را یک مربی تونسی به نام مکرم دابوب برعهده دارد که از سال 2021 روی نیمکت این تیم می‌نشیند. اما هنگ‌کنگ حریف آشناتری نسبت به دو تیم دیگر برای شاگردان قلعه‌نویی محسوب می‌شود.

تیمی که در مرحله اول مقدماتی جام جهانی نیز، هم‌گروه ایران است و 25 آبان گذشته، شکست چهار بر صفر را در ورزشگاه آزادی تهران مقابل ایران تجربه کرد. هدایت این تیم را از سال 2021 یک مربی نروژی به نام یان اندرسن برعهده دارد که با اینکه موجب عملکرد بهتر این تیم شده ولی 11 بازی از 21 بازی که هدایت هنگ‌کنگی‌ها را برعهده داشته باخته و حالا هم به نظر می‌رسد تیمش برای تجربه‌اندوزی بیشتر پا به جام ملت‌ها گذاشته است.

کشوری که اولین میزبان جام ملت‌ها بوده ولی به اندازه سابقه‌اش در فوتبال آسیا رشد نکرده است. در کل به نظر می‌رسد این گروه برای تیم ملی ایران یک گروه راحت‌الحلقوم باشد که یوزها بیشتر باید به آن به عنوان دیدارهایی تدارکاتی و گرم شدن برای مسابقات مرحله حذفی نگاه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز