خبرگزاری کار ایران

تلاش ورنر برای بازگشت قدرتمند به لیگ برتر انگلیس

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۲۳۵

تیمو ورنر به لیگ برتر برگشته و امیدوار است این یکی مثل قبلی پیش نرود.

به گزارش ایلنا،  تیمو ورنر که به صورت قرضی و تا پایان فصل از لایپزیگ به تاتنهام ملحق شده، دو سال در چلسی حضور داشت اما موفق نبود و در 56 بازی لیگ تنها 10 گل زد. آیا تاتنهام ریسک بزرگی کرده یا چلسی جای مناسبی برای او نبود؟

عوامل ناکامی

وقتی چلسی در سال 2020 برای او 45 میلیون پوند داد، حرکتی در ظاهر کاملاً منطقی بود. او یک مهاجم جوان و پرتحرک با شم گلزنی بالا بود که در 127 بازی برای لایپزیگ 78 گل زده بود. اما اصلاً نتوانست این آمار موفق را به لندن بیاورد. تلاش زیادی هم داشت و در موقعیت‌های خوبی قرار می‌گرفت اما فرصت‌های گلزنی زیادی را خراب می‌کرد. این صحنه هم برای هواداران چلسی تکراری شده بود، وقتی ورنر موفق به گلزنی می‌شد، به دلیل آفساید مردود می‌شد. او در 56 بازی لیگ برتر 38 بار در تله آفساید قرار گرفت. عامل دیگری هم در ناکامی او در چلسی نقش داشت، در دوران پاندمی ویروس کرونا به چلسی رفت و خودش گفت انطباق با زندگی جدید برایش سخت بوده، خودش هم به این بیماری مبتلا شد و زمان زیادی برد تا بهبود یابد.

 

بازگشت به آلمان

او در تابستان سال گذشته به آلمان برگشت و انتظار می‌رفت حضور در محیط آشنای قبلی فوتبال او را احیا کند اما با مصدومیت شدید قوزک پا جام جهانی را نیز از دست داد. از این بدشانسی رها شد و فصل قبل را با 9 گل در 27 بازی بوندس‌لیگا به پایان رساند اما این فصل هم فرم خوبی نداشته و در حالی به تاتنهام می‌رود که در هشت بازی لیگ تنها دو گل زده است. بیشتر این بازی‌ها هم به عنوان یار جانشین بوده و در ترکیب اصلی پشت سر گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه، لویی اوپندا و همچنین یوسف پولسن و بنجامین سسکو قرار داشت.

هدف تاتنهام

شاید نخستین هدف تاتنهام از جذب ورنر اضافه شدن یک نفر در پستی است که تاتنهام به شدت با کمبود مواجه شده. خط حمله اسپرز به شدت از مصدومیت ضربه خورده و امثال جیمز مدیسون و ایوان پریشیچ نمی‌توانند تیم را همراهی کنند؛ کاپیتان سون هئونگ مین هم به دلیل حضور در جام ملت‌های آسیا با تیم ملی کره جنوبی حدوداً یک ماه از ترکیب تیم دور خواهد بود. همچنین آنژه پوستکوگلو باور دارد می‌تواند بهترین بازی را از ورنر بگیرد چون از تابستان گذشته که به این تیم آمده توانسته برخی بازیکنان را احیا کند ضمن اینکه فوتبال هجومی این مربی استرالیایی با ورنر منطبق است. او قرار است در سمت چپ حمله بازی کند و با سرعت و توانایی دویدن پشت مدافعان حریف برای بازیسازهای تاتنهام عالی است. اگر فرم گلزنی‌اش را پیدا کند، تاتنهام شاهکار کرده است.

 

نگاه به یورو

ورنر گفته در دوره قبلی بازی در انگلیس اعتماد به نفس لازم را نداشته اما حالا که قرار است آلمان میزبان یورو 2024 باشد، انگیزه زیادی برای ارائه بهترین بازی‌هایش در این چند ماه دارد. او 57 بازی ملی در کارنامه دارد که آخرین آنها فروردین گذشته بوده. سرژ گنابری، لروی سانه و کای هاورتز رقبای سرسخت او در خط حمله آلمان هستند اما یولیان ناگلسمان، مربی ژرمن‌ها در دوره اول حضور ورنر در لایپزیگ مربی او بوده. همه چیز برای اینکه دوره دوم حضورش در انگلیس همراه با موفقیت باشد، فراهم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز