خبرگزاری کار ایران

نگاه سانچو به آینده! پایان روزهای سخت در منچستر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۲۳۰

جیدون سانچو رسماً به صورت قرضی از منچستریونایتد به بوروسیادورتموند برگشت. بازیکن تیم ملی انگلیس چهار سال در غول آلمانی سپری کرد قبل از اینکه در سال 2021 به کشورش برگردد. یونایتد برای او حدود 92 میلیون دلار پرداخت اما این ستاره نتوانست درخشش خود را در ترکیب شیاطین سرخ تکرار کند.

به گزارش ایلنا، سانچو این بار در مجموع 82 بازی برای یونایتد تنها 12 گل زد و شش پاس گل داد. او نه تنها در زمین عملکرد ضعیفی داشت بلکه در بیرون آن هم حاشیه داشت و با اریک تن هاخ درگیر شد. سانچو اوایل این فصل آشکارا به انتقاد از مربی هلندی پرداخت و برای همین از اوایل شهریور برای تیمش بازی نکرد.

به هر حال، سانچو با قراردادی قرضی تا آخر فصل برای دورتموند بازی می‌کند. گفته می‌شود در این قرارداد بندی برای دائمی کردن انتقال او وجود ندارد. یونایتد بخش عمده دستمزد او را پرداخت می‌کند اما دورتموند موافقت کرده مبلغ انتقال قرضی را بپردازد، احتمالاً کل این انتقال برای تیم آلمانی چهار میلیون دلار هزینه دارد. پاداش‌هایی هم در قرارداد گنجانده شده که فعال شدنش، بستگی به عملکرد تیم در بوندس لیگا و لیگ قهرمانان دارد.

سانچو اگرچه در یونایتد ناموفق بود اما دورتموند امیدوار است او دوباره در آلمان درخشش را آغاز کند. ستاره انگلیسی در سال‌های 2021-2017 در 137 بازی برای دورتموند روی هم 114 گل و پاس گل داشت (50 گل و 64 پاس گل) و

 

در قهرمانی تیمش در جام حذفی آلمان در آخرین فصل حضورش نقش پررنگی بازی کرد، شش گل و پنج پاس گل در دی اف بی‌پوکال به نام او ثبت شد.

او همچنین در برد 2 بر صفر تیمش در سوپرجام سال 2019 یکی از گل‌ها را وارد دروازه بایرن مونیخ کرد تا تیم لوسین فاوره به قهرمانی برسد.

بعد از نهایی شدن قرارداد قرضی، سانچوی 23 ساله گفت: «وقتی به رختکن رفتم احساس کردم به خانه‌ام آمدم. من اینجا رابطه خوبی با هواداران داشتم و هیچ وقت از آنها جدا نشدم. بی‌صبرانه منتظر دیدار با هم‌تیمی‌ها، بازی در زمین با احساس رضایت و گل‌زنی و دادن پاس گل هستم تا تیم بتواند به لیگ قهرمانان صعود کند.»

دورتموند فصل پرفراز و نشیبی را سپری می‌کند و برای اینکه در پایان فصل بتواند سهمیه لیگ قهرمانان بگیرد، کار سختی در پیش دارد. تیم ادین ترزیچ که از 16 بازی 27 امتیاز گرفته، در حال حاضر با شش امتیاز اختلاف نسبت به تیم رده چهارمی لایپزیگ در رده پنجم است و سه تیم 24 امتیازی پشت سرش هستند.

البته دورتموند در لیگ قهرمانان کار بزرگی کرده و از گروه مرگ به عنوان صدرنشین به یک هشتم نهایی صعود کرده، آنها باید در این مرحله با پی‌اس‌وی آیندهوون روبه‌رو شوند.

قرارداد فعلی سانچو با یونایتد تا سال 2026 اعتبار دارد. شیاطین سرخ می‌توانند یک سال دیگر هم این قرارداد را تمدید کنند اما بعید است که بال انگلیسی تا آخر قراردادش در این تیم بماند. دورتموند اگر در باقیمانده فصل از عملکرد او راضی باشد برای دائمی کردن قراردادش تلاش خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز