خبرگزاری کار ایران

اتفاقی عجیب بعد از 35 سال در بارسلونا

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۲۲۱

همکاری بارسلونا و نایکی سابقه زیادی دارد، بیش از یک ربع قرن، اما پوما می‌تواند این رابطه را خراب کند.

به گزارش ایلنا، بارسلونا و نایکی در این مدت، موفقیت‌های زیادی به دست آورده‌اند و بلوگرانا بر اساس آخرین قراردادش تا سال 2028 سالانه 115 میلیون دلار از کمپانی آمریکایی می‌گیرد که بر اساس متغیرهایی می‌تواند به 169 میلیون دلار برسد. تعجب‌آور اینکه تنها 72 میلیون دلار از این مبلغ بابت اسپانسرشیپ به بارسلونا می‌رود و برای همین غول کاتالان خود را مستحق درآمد دریافت بیشتری می‌داند.

اما کار این دو شریک تجاری بارها به خاطر مسائل فروش و خدمات به دادگاه کشیده و ناراحتی بارسلونا بیشتر شده چون برند آمریکایی در سه سال گذشته نتوانسته به اندازه مورد نیاز بارسلونا محصولات خود را فراهم کند و باعث نارضایتی هواداران شده است.

بارسا آماده است برای یک قرارداد بهتر دوباره با نایکی وارد مذاکره شود. نایکی هم نگران است که بارسلونا به سراغ کمپانی دیگری برای تهیه کیت‌های خود برود در حالی که با توجه به رابطه عمیق این دو، برای خیلی‌ها جدایی‌شان قابل تصور نیست.

اما یک رقیب بزرگ خودش را به بارسلونا نزدیک کرده و احتمال می‌رود این همکاری 25 ساله به پایان برسد. در واقع این شرایط، کمپانی آلمانی پوما را به فکر انداخته که جایگزین نایکی شود.

گفته می‌شود پوما به منچسترسیتی 824 میلیون دلار داده و آنطور که روزنامه اسپورت کاتالونیا گزارش داده این کمپانی قصد دارد با ارائه پیشنهادی خیلی بهتر اسپانسر لباس آبی‌اناری‌پوشان شود.

پوما در سال 2019 با یک قرارداد ده ساله به ارزش سالانه 82 میلیون دلار، به تیم پپ گواردیولا 824 میلیون دلار می‌دهد. در همین شهر منچستر، یونایتد گرانترین قرارداد لباس تاریخ باشگاه را بسته است. دیگر کمپانی آلمانی، آدیداس قراردادی ده ساله با شیاطین سرخ بسته که بر اساس آن سالانه 114 میلیون دلار و در مجموع 1/14 میلیارد دلار می‌پردازد. همچنین رقیب ابدی بارسلونا، رئال مادرید سالانه 107 میلیون دلار از آدیداس بابت تهیه لباس دریافت می‌کند.

موندو دپورتیوو به شرح این گزارش پرداخته و اعلام کرده پوما بشدت جایگاه نایکی به عنوان اسپانسر اصلی بارسلونا را به خطر انداخته است. پیش از این در رختکن بارسا صحبت‌هایی از پایان همکاری با نایکی مطرح شده بود.

فوتبالیست‌های مطرحی مانند آنتوان گریزمان و نیمار قراردادهای شخصی با کمپانی آلمانی دارند که اسپانسرشیپ بوروسیادورتموند و میلان را نیز در اختیار دارد.

در این گزارش آمده هیچ مقام مسئولی در باشگاه پیداشدن سر و کله پوما را تکذیب نکرده است اما تصمیم‌گیران باشگاه این موضوع را خیلی پیچیده می‌دانند و ترجیح می‌دهند درباره‌اش حرف نزنند؛ این به خاطر رابطه رو به انحلال با نایکی است که در سال‌های اخیر رو به وخامت گذاشته است.

شاید دو طرف ترجیح بدهند هر چه زودتر به این همکاری پرجنجال پایان دهند. شاید فصل 2025-2024 آخرین فصلی باشد که آرم نایکی روی پیراهن بارسلونا دیده می‌شود به خصوص وقتی پوما تلاش مضاعفی را آغاز کرده تا از فصل 2026-2025 اسپانسر بارسلونا شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز