خبرگزاری کار ایران

امید به المپیکی شدن شنا با یک رکورد ثبت شده در آلمان

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۲۸۰

ملی‌پوش شنا ایران در رقابت‌های بوندس لیگا آلمان رکوردی را در ماده ۵۰ متر ثبت کرده که این رشته را به المپیکی شدن آنهم با سهمیه ای غیر از وایلد کارت نزدیک کرده است.

محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گویی از ثبت رکوردی نزدیک به المپیک توسط ملی پوش شنا ایران خبر داد و گفت: دو روز پیش در جریان رقابت‌های بوندس لیگا سامیار عبدلی مسافت ۵۰ متر را با زمان ۲۲.۱۶ ثانیه طی کرده است. این رکورد امیدواری زیادی برای کسب سهمیه المپیک توسط این ملی پوش برای مان ایجاد کرده است.

وی با یادآوری اینکه سامیار عبدلی از شناگران اعزامی به بازی‌های آسیایی بود، خاطرنشان کرد: اگر سامیار این رکورد را در هانگژو ثبت می‌کرد قطعاً صاحب مدال می‌شد. مدال آوران هانگژو در رشته شنا با ثبت رکوردی نزدیک به این در ماده ۵۰ متر مدال گرفتند.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با بیان اینکه ۲۲:۰۷ ثانیه رکورد مورد نظر فدراسیون جهانی برای سهمیه المپیک ماده ۵۰ متر است، خاطرنشان کرد: در مسافت ۵۰ متر یک ثانیه هم زمان قابل توجهی است چه برسد به چند ثانیه اما در مجموع عملکردی که سامیار عبدلی داشته و رکوردی که به ثبت رسانده بسیار زیاد امیدوارمان کرد که بتوانیم سهمیه بازی‌های المپیک را بگیریم.

رضوانی با تاکید بر اینکه فدراسیون جهانی شنا به منظور افزایش کیفیت مسابقات این رشته در المپیک اقدام به تغییر رکوردهای ورودی و سخت‌تر کردن آنها نسبت به ادوار گذشته کرده است، تصریح کرد: اگر سامیار عبدلی همین رکورد را پیش از المپیک توکیو ثبت می‌کرد می‌توانست سهمیه آن دوره بازی‌ها را بگیرد اما برای این دوره بازی‌های باید رکورد بالاتری ثبت شود. با این حال عملکرد دو روز پیش سامیار عبدلی خیلی نسبت به کسب سهمیه امیدوارمان کرد.

وی یادآور شد: البته تاکید می‌کنم که اختلاف رکورد سامیار عبدلی با رکورد ورودی المپیک خیلی کم نیست، جبران این فاصله خیلی سخت است اما نا امید هم نیستیم. نستب به ادوار گذشته و رکوردهایی که توسط شناگران مان ثبت می‌شد، برای این دوره بازی‌های المپیک موقعیت بهتری داریم که بتوانیم کسب سهمیه کنیم.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با تاکید بر اینکه در حال حاضر سامیار عبدلی تنها شناگر ایرانی است که نسبت به او و عملکردش برای کسب سهمیه المپیک امیدواری وجود دارد، گفت: سامیار در آلمان هست و آنجا تمریناتش را دنبال می‌کند اما باید از این شناگر حمایت بیشتری شود، شرایطی مهیا شود تا بتواند در رقابت‌های مختلف حضور بیشتری داشته باشد و رکوردش را ارتقا دهد تا به ورودیه المپیک برسد. دستیابی به این مهم خیلی دشوار است اما ناامید از آن نیستیم.

وی با یادآوری اینکه شناگران ایران در بسیاری از ادوار المپیک با سهمیه وایلد کارت حضور داشته‌اند در پاسخ به این پرسش که «اگر به هر دلیلی فرصت کسب سهمیه مستقیم المپیک از دست برود، شرایط کسب دوباره سهمیه وایلدکارت برای بازی‌های پاریس وجود دارد؟»، گفت: بحث سهمیه وایلد کارت که سر جایش است. بر اساس سنوات قبل فکر می‌کنم جزو ۷۰ کشوری باشیم که سهمیه وایلد کارت بگیریم اما برای مان مهم است که بدون این سهمیه وارد بازی‌ها شویم که اگر چنین شود اتفاق تاریخی در شنا خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز