خبرگزاری کار ایران

الدحیل؛ از عجایب فوتبال قطر.

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۷۰۹

اتفاقات عجیب در فوتبال کم نیست، اما ادغام تیم‌ها از آن دسته مواردیست که برای هر فوتبال‌دوستی عجیب به نظر می‌آید.

استثنایی‌ترین باشگاه فوتبال جهان، نامی است که می‌توان روی حریف امروز پرسپولیس گذاشت. چرا که به نظر نمی‌رسد باشگاهی در دنیا وجود داشته باشد که از تلفیق سه تیم مختلف به وجود آمده باشد ولی این اتفاق برای الدحیل رخ داده است.

در سال‌های گذشته باشگاهی به نام الشرطه فعالیت می‌کرد که در سال ۲۰۰۹ به لخویا تغییر نام داد و پس از آن نیز در سال ۲۰۱۷ با ادغام دو باشگاه لخویا و الجیش، باشگاه الدحیل تأسیس شد اما زمان آغاز به کار این باشگاه در لوگوی الدحیل، همان سال 2009 زده شده است. الدحیل در طول این سال‌ها هشت بار مقام قهرمانی لیگ ستارگان قطر را نیز به دست آورده‌ و سه قهرمانی در جام ولیعهد قطر، دو قهرمانی در جام شیخ جاسم قطر و سه قهرمانی در جام امیر قطر را نیز در تالار افتخارات خود به دست آورده است.

الدحیل که از باشگاه‌های ثروتمند قطر محسوب می‌شود و در فصل 21-‌2020 هم رامین رضاییان را در ترکیب خود داشت، پس از اینکه تیم‌های عربستانی رو به جذب ستاره‌های مطرح فوتبال جهان آوردند، یک بازیکن اسم و رسم‌دار به جمع بازیکنان خود اضافه کرد. فیلیپه کوتینیو ستاره تیم ملی برزیل که سابقه بازی در اینتر، لیورپول، بارسلونا و بایرن‌مونیخ را در کارنامه‌اش دارد و تا همین چند ماه پیش هم برای استون‌ویلا در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کرد اما با قراردادی قرضی راهی الدحیل شد تا حضور در قطر و فوتبال آسیا را هم به کارنامه دوران بازیگری‌اش اضافه کند. بازیکنی که در هفت بازی برای الدحیل چهار گل به ثمر رسانده است ولی در این مدت بیشتر مصدوم بوده و در بازی امشب مقابل پرسپولیس هم به دلیل آسیب‌دیدگی حضور ندارد، مثل دو بازیکن خارجی دیگر الدحیل یعنی روبن سمدو و ادمیلسون جونیور. با این حال، الدحیل از مایکل اولونگا مهاجم کنیایی هم در ترکیب خود بهره می‌برد. مهاجمی زهردار که تاکنون هشت گل به تیم‌های مختلف ایرانی زده و در بازی چند ماه پیش ایران و کنیا هم دروازه تیم ملی را باز کرد. البته اولونگا در بازی رفت الدحیل و پرسپولیس که با تک گل امید عالیشاه، یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید، کاری از پیش نبرد. با این حال، نمی‌توان از کنار او بی‌تفاوت عبور کرد. اما الدحیل حالا در شرایطی به تهران آمده که در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا هم کاری از پیش نبرد و با چهار امتیازی که در گروه E لیگ قهرمانان به دست آورده، شانسی برای صعود ندارد و حالا تنها برای اعاده حیثیت به میدان می‌رود.

این تیم که هرنان کرسپو مهاجم مشهور تیم ملی آرژانتین را به عنوان سرمربی در اختیار داشت، پس از این ناکامی او را برکنار کرد و حالا کریستف گالتیه هدایت این تیم را بر عهده دارد. کسی که تا همین چند ماه پیش روی نیمکت پاری‌سن‌ژرمن می‌نشست و در هشت بازی که هدایت الدحیل را بر عهده داشته، موفق به کسب پنج پیروزی و سه شکست شده است و باید دید برابر پرسپولیس چه عملکردی خواهد داشت. آیا تیمش نمایش خوبی خواهد داشت یا فرش قرمز را برای صعود سرخ‌ها به دور بعد پهن خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز