خبرگزاری کار ایران

جام جهانی زیر ۱۷ سال؛ صعود نوجوانان ایران به یک هشتم نهایی با ایستادن در رده سوم گروه/ جشنواره گل شاگردان عبدی نبود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۰۳۲

تیم فوتبال نوجوانان کشورمان به‌عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم مرحله گروهی، به دور یک هشتم نهایی جام جهانی نوجوانان صعود کرد.

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال نوجوانان ایران از ساعت 15:30 امروز (جمعه - به وقت ایران) در چارچوب دور سوم و پایانی مرحله گروهی جام جهانی زیر 17 سال اندونزی، در ورزشگاه سی‌جالاک هاروپات به مصاف تیم نیوکالدونیا رفتند و با نتیجه 5 بر صفر پیروز شد.

تیم کشورمان در این مسابقه نمایشی سراسر هجومی ارائه کرد و در دقایق 17 و 34 توسط امیرمحمد رزاقی‌نیا به گل رسید. تیم نوجوانان ایران در ادامه دیدار هم به‌صورت کامل مسلط بود و در دقیقه 76 با ضربه سر رضا غندی‌پور، اختلاف خود با نماینده اقیانوسیه را به سه گل رساند. البته این پایان کار نبود و تیم کشورمان در دقایق 5+90 و 8+90 توسط محمد عسکری و کسری طاهری به گل‌های چهارم و پنجم دست یافت.

در دیگر دیدار گروه C، تیم نوجوانان برزیل با نتیجه 2 بر یک مقابل انگلیس به برتری رسید تا هر دوی این تیم‌ها به اضافه ایران شش امتیازی شوند. با توجه به بردهای 10 و 9 گله انگلیس و برزیل برابر نیوکالدونیا، این دو تیم به‌خاطر تفاضل گل بهتر در رده‌های اول و دوم جدول گروه C قرار گرفتند و راهی یک هشتم نهایی شدند. ایران هم که برخلاف تیم‌های اول و دوم گروه نتوانست گل‌های زیادی به رقیب قعرنشین خود بزند، با شش امتیاز و به‌عنوان تیم سوم به جمع 16 تیم پایانی راه یافت.

در صورتی که تیم سوم گروه C در جمع صعودکنندگان قرار می‌گرفت، باید مقابل یکی از تیم‌های صدرنشین گروه A یا B می‌کرد. تقابل تیم سوم گروه C با صدرنشین گروه B تنها در صورتی اتفاق می‌افتاد که تیم‌های سوم گروه‌های E ،C ،B و F به جمع 16 تیم نهایی صعود کنند. با این حال تیم سوم گروه D یعنی ژاپن موفق به کسب شش امتیاز شده و قطعاً یکی از تیم‌های صعودکننده خواهد بود. پس سناریوی دوم رد شده و ایران به مصاف صدرنشین گروه A یعنی مراکش خواهد رفت.

دیدار تیم‌های ایران و مراکش از ساعت 15:30 روز سه‌شنبه اول آذر برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز