خبرگزاری کار ایران

ال کلاسیکوی جذاب فوتبال ایران فرا رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۸۹۹

تقابل حساس سپاهان و پرسپولیس در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر امروز برگزار می‌شود.

به گزاش گروه ورزشی ایلنا، تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در چارچوب هفته دهم لیگ برتر در بازی که به «اِل‌کلاسیکوی" فوتبال ایران موسوم است، فردا از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم می‌روند.

سپاهان پس از مشکلاتی که موجب شکستش در بازی با ملوان شد، در لیگ قهرمانان آسیا یک پیروزی به موقع بدست آورد و با روحیه بالا به مصاف پرسپولیسی می‌رود که طرفدارانش انتظارات زیادی از آن دارند.

تفاوت سبک بازی دو تیم نیز بر جذابیت‌های بازی فردا می‌افزاید، سپاهان که در انتقال توپ از دفاع به حمله سرعت عمل دارد در تقابل با پرسپولیسی که در جابجایی توپ از دفاع به حمله با بازی تک ضرب و کوتاه فرصت سازی می‌کند، می‌تواند بازی زیبایی را خلق کند.

سپاهان در بازی فردا از داشتن امید نورافکن بدلیل مصدومیت و البته آنطور که او در صفحه شخصی‌اش نوشته، بخاطر مشکل ثبت قرارداد محروم است، همچنین «رضا شکاری» مصدوم را هم در اختیار ندارد و از ابتدای فصل نیز «ژوزه مورایس» فرصت چندانی به «سیاوش یزدانی» برای بازی نداده است.

رضا شکاری بازیکن سابق تراکتور و امید نورافکن و «سیاوش یزدانی» که هر ۲ سابقه پوشیدن پیراهن آبی را دارند در صورت حضور در بازی فردا می‌توانستند، پُرانگیره و نقش‌آفرین باشند ولی این ۲ تیم آنقدر ستاره دارند که حضور نداشتن این سه بازیکن، چیزی از زیبایی‌های بازی فردا نمی‌کاهد.

سپاهان نفراتی همچون فرشاد احمدزاده، احسان پهلوان، رامین رضاییان، رضا اسدی، شهریار مُغانلو و عیسی آل‌کثیر را در بازی فردا در اختیار دارد که همگی در پرسپولیس بازی کرده‌اند.

از میان این بازیکنان رامین رضاییان و عیسی آل‌کثیر بطور مستقیم از پرسپولیس به سپاهان آمده‌اند.

بی‌تردید تقابل این ۶ بازیکن که همگی سرمربیگری «یحیی گل محمدی» در پرسپولیس را تجربه کرده‌اند می‌تواند بسیار جذاب و دیدنی باشد، البته بشرطی که «ژوزه مورایس» فردا به آنها، بازی بدهد.

با توجه به بازگشت شهریار مُغانلو پس از مصدومیت و حضور تعیین‌کننده رامین رضاییان در دیدارهای گذشته و گلزنی آل کثیر در بازی‌های اخیر سپاهان به احتمال زیاد این سه بازیکن، فردا در مقابل تیم قبلی‌شان صف‌آرایی خواهند کرد.

از میان ۶ بازیکن سپاهان که سابقه حضور در پرسپولیس را دارند جز «فرشاد احمدزاده» بقیه نفرات با نظر گل محمدی وارد پرسپولیس شده اند که این تقابل شاگردان با سرمربی سابق بر زیبایی دیدار فردا اثرگذار است.

در سوی دیگر میدان، سروش رفیعی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر و مسعود ریگی چهار بازیکن پرسپولیس هستند که پیش از این طلایی‌پوش بوده‌اند و نکته جالب این جاست که هر چهار بازیکن بطور مستقیم از سپاهان به پرسپولیس رفته‌اند.

بنظر می رسد گل محمدی فردا از همه این بازیکنانش در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد، بازیکنانی که انگیزه زیادی برای تقابل با تیم سابق خود دارند.

در واقع این مسابقه یک مصاف بین ۶ بازیکن سابق پرسپولیس و چهار مُهره سابق سپاهان است که هر کدام می‌توانند در این بازی نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کنند، حتی اگر بعنوان بازیکن ذخیره به میدان بیایند.

وضعیت مصدومان

پرسپولیس، فردا در شرایطی به مصاف سپاهان پرانگیزه می‌رود که تعداد زیادی بازیکن مصدوم و بیمار دارد، یاسین سلمانی، مرتضی پورعلی گنجی، علیرضا عنایت و علیرضا خدادادی بدلیل مصدومیت، در دیدار فردا نمی توانند به پرسپولیس در مصاف با سپاهان کمک کنند.

علاوه بر مصدومان، هفته گذشته خبر شیوع ویروس سرماخوردگی در اردوی پرسپولیس منتشر شد که این امر علت اصلی غیبت «فرشاد فرجی» و «امید عالیشاه» در جریان بازی با «استقلال تاجیکستان» در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا شد.

وحید امیری در دیدار مقابل استقلال تاجیکستان پس از ۱۲ دقیقه‌ حضور در میدان باردیگر با پارگی «عضله همسترینگ» روبرو شد.

با وجود اظهارات علیرضا حقیقت پزشک تیم فوتبال پرسپولیس، بنظر می‌رسد پرسپولیس از داشتن وحید امیری محروم باشد.

بازی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان تبعات زیادی برای سرخ پوشان داشت زیرا علاوه بر مصدومیت وحید امیری، «گئورگی گولسیانی» نیز در جریان آن بازی دچار آسیب دیدگی از ناحیه مُچ شد، هرچند تا آخر دیدار برای پرسپولیس بازی کرد.

بنظر می رسد گولسیانی مشکلی برای دیدار فراد نداشته باشد و گل محمدی به احتمال قریب یقین مقابل سپاهان از این بازیکن بهره خواهد برد.

امید عالیشاه که بدلیل سرماخوردگی بازی با استقلال تاجیکستان را در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا از دست داده بود، وضعیت بهتری یافته و در سه روز گذشته با تیم تمرین کرده است و به احتمال زیاد از ابتدای بازی فردا، در نقش جهان پا به توپ می‌شود.

سرماخوردگی علیرضا بیرانوند نیز بطورکامل برطرف شده است و بی‌شک فردا سنگربان تیم ملی در مقابل بهترین مهاجمان لیگ برتر خودنمایی خواهد کرد.

در سوی دیگر کاوه رضایی مهاجم خوش تکنیک تیم فوتبال سپاهان که آسیب دیده بود، چند روزی است که در تمرینات این تیم شرکت می کند و قراین نشان می دهد که وی نیز می‌تواند در دیدار مقابل پرسپولیس به میدان برود.

پزشک تیم سپاهان اعلام کرده است، کاوه رضایی مشکلی برای بازی با پرسپولیس ندارد و در صورت صلاحدید «ژوزه مورایس» می‌تواند برای این تیم در بازی فردا به میدان برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز