خبرگزاری کار ایران

نقاط تاریک استقلال مقابل شمس آذر: ناآماده و بدون مالکیت

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۴۶۸

تساوی با شمس آذر در شرایطی که دو بار از رقیب خود پیش افتاد، کمتر از شکست نیست. حال شاید صدرنشینی استقلال تا حدی روی اشکالات فنی این بازی سرپوش بگذارد اما اگر جواد نکونام بخواهد تیمش را با همین استراتژی به بازی‌های آینده بفرستد، احتمال اینکه امتیازات بیشتری از دست بدهد، فراوان است.

به گزارش ایلنا، جواد نکونام در جریان بازی با شمس آذر قزوین در بخشی که اقدام به تعویض کرد، نتایج مطلوبی نگرفت. اولین سؤال را باید از سرمربی استقلال بابت بیرون بردن مهدی‌پور که یکی از آماده‌ترین بازیکنان تیمش بود، پرسید. چرا و به چه دلیل مهدی‌پور از میدان بیرون رفت؟ آیا گزینه‌ای بهتر از او روی نیمکت استقلال قرار داشت؟ نکونام درحالی دست روی حامدی‌فر گذاشت و این بازیکن را به عنوان جانشین طراح تیمش انتخاب کرد که حامدی‌فر در تمام دقایقی که تا امروز برای استقلال به میدان رفته، هرگز بازیکنی نبوده که در حد و اندازه نام استقلال باشد. حال شاید حامدی‌فر در آینده به یک گزینه مناسب‌تر تبدیل شود اما لااقل در فصلی که استقلال نیاز به قهرمانی دارد، ساختن چنین بازیکنانی ممکن است هزینه گزافی روی دوش تیم بگذارد کما اینکه دیدیم در میدان بازی با شمس آذر از زمانی که حامدی‌فر به میدان رفت، عملاً استقلال خط میانی را به حریف داد و پیامدش اینکه گل تساوی را هم دریافت کرد.

تعویض گوستاوو بلانکو نیز در این بازی نتیجه مطلوبی برای استقلال به همراه نداشت به گونه‌ای که بعد از پایان بازی در نشست خبری هم از نکونام درباره چرایی میدان دادن به این آرژانتینی سؤال شد که سرمربی استقلال اعلام کرد برای آماده شدن گوستاوو ناچاریم به او میدان بدهیم اما سؤالی که نکونام باید به آن پاسخ دهد این است که آیا استقلال باید هزینه آماده کردن بلانکو را بپردازد و چرا او بازیکنی به خدمت نگرفته که به سرعت بتواند عصای دست تیمش باشد و به عنصری تأثیرگذار تبدیل گردد؟ اگر گوستاوو تا پایان نیم‌فصل به همین منوال از او فرصت بگیرد و نتواند اقدام مثبتی در جهت تأمین منافع فنی استقلال در لیگ برتر انجام دهد، نکونام در توجیه جذب این بازیکن چه جوابی خواهد داشت؟ آیا صرف اینکه به سوابق بلانکو در فوتبال اسپانیا اشاره شود، کفایت خواهد کرد؟! بی‌هیچ تعارفی استقلال اگر پول به بازیکن خارجی می‌دهد، آن بازیکن باید در حد و اندازه‌ای باشد که به سرعت در قالب تیمی قرار گرفته و به بازیکنی مؤثر تبدیل شود اما درباره بلانکو و میزان آمادگی‌اش نیز خبرهای خوشی از دل تمرینات استقلال به بیرون منتشر نمی‌شود و سرمربی استقلال باید بداند که با وجود بستن درهای تمرین اما درباره شرایط این بازیکن اطلاعات کافی وجود دارد.

سرمربی استقلال اگر بخواهد با حقایق این بازی بیشتر آشنا شود تا شاید در ادامه راه دچار چنین سکته‌هایی نشود باید به یاد درصد مالکیت تیمش در جریان بازی بیفتد.

جایی که استقلال 49 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت و شمس آذر 51 درصد. این یک هشدار جدی برای سرمربی استقلال مقابل تیمی نوپا و تازه راه یافته به لیگ برتر است. درعین حال تعداد پاس‌هایی که استقلال در این بازی به ثبت رساند با آنچه شمس آذر خلق کرد نیز متفاوت بود و اینجا نیز شکست استقلال کاملاً مشهود است. استقلال 331 پاس ارسال کرد درحالی که شمس‌آذر توانست 345 بار پاس بدهد تا استقلال از این حیث نیز نسبت به رقیبش احساس ضعف کند.

هفته نهم هرچه بود تمام شد و جواد نکونام با خوش‌اقبالی در صدر ماند اما آنچه در بازی با شمس‌آذر به ثبت رسید باید همچون یک نقشه راه برای اصلاحات مورد توجه سرمربی استقلال قرار بگیرد. نکونام اگر اشتباهاتش در این بازی را جدی نگیرد و روی همین مدار حرکت کند شاید در هفته‌های آتی فرصت‌سوزی دیگر رقبا به دادش نرسد و او تاوان سختی بدهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز