خبرگزاری کار ایران

دقیقی: جزو هجومی ترین تیم‌های لیگ برتر هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۸۸۶

سرمربی تیم فوتبال شمس آذر قزوین گفت: با توجه به نتایجی که استقلال در چند هفته اخیر گرفته و شایستگی خودش را در لیگ نشان داده، واقعا فردا کارمان سخت است.

به گزارش  ایلنا، سعید دقیقی در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال، اظهار داشت: واقعا بازی خیلی سختی را مقابل تیم بزرگ استقلال تهران، پیش رو داریم. این تیم بازیکنان با کیفیت و گران قیمتی دارد. سرمربی خیلی خوب و کادرفنی خیلی قوی دارد. با توجه به نتایجی که استقلال در چند هفته اخیر گرفته و شایستگی خودش را در لیگ نشان داده، واقعا فردا کارمان سخت است.

وی افزود: با اینحال ما تیمی بسیار پرتوان، شایسته و با نفراتی جویای نام هستیم. تلاش می‌کنیم خودمان را بهتر و بیشتر به فوتبال کشور معرفی کنیم. با تمام قدرت فردا برای کسب 3 امتیاز وارد زمین می‌شویم. ان‌شاءالله بازی سراسر هجومی را ارائه خواهیم کرد. باید تمرکز داشته باشیم تا در فاز هجومی، اشتباهات فردی عاملی برای استفاده بازیکنان با کیفیت استقلال نشود.

سرمربی شمس آذر گفت: امیدوارم همراهی مردم شریف استان قزوین با پرچم‌های سبز و انرژی مضاعف در کنار ما باشد. خواهشم این است که حضورشان در استادیوم فقط در جهت افزایش انرژی بازیکنان ما باشد. سعی کنند با همراهی تیم در تمام دقایق بازی چه زمانیکه گل جلو بودیم، چه در زمانیکه برای رسیدن به گل در حال حمله بودیم یا حتی خدای ناکرده گل خوردیم، تا دقیقه‌ای که بازی ادامه دارد، انرژی دهند چون قطعا این کار کیفیت تیم ما را اضافه می‌کند. فردا باید ثابت کنیم میزبان این بازی هستیم.

دقیقی در مورد اینکه چه تمهیداتی در نظر گرفته تا شمس آذر به اولین برد خانگی خودش در فصل جاری دست پیدا کند، عنوان کرد: نباید توقع را زیاد بالا برد. هدف ما تثبیت در لیگ برتر است. وقتی 3 امتیاز هم کسر شده، کار را خیلی سخت می‌کند. تمام تلاشمان را می‌کنیم که یک بازی هجومی ارائه بدهیم. به دنبال این نیستیم که تک امتیاز بگیریم. با یک تیم خیلی قوی بازی داریم و ممکن است حتی ببازیم ولی سعی می‌کنیم بازی با کیفیتی ارائه بدهیم.

وی افزود: جایگاهی که در جدول داریم نشان می‌دهد شمس آذر تیم بسیار خوبی در لیگ برتر است. چه در بازی خانگی چه خارج از خانه، کیفیت را ارائه دادیم. جزو هجومی ترین تیم‌های لیگ برتر هستیم. با 3 امتیازی که از ما کم شده، اگر اشتباهاتی که ما آن‌ها را سهوی می‌بینیم در بازی‌های خانگی‌مان نبود و کارشناسان داوری هم به آن‌ها اذعان دارند، می‌توانستیم الان در رده هفتم یا هشتم جدول باشیم اما هدفمان این است که در پایان فصل این سهمیه استان را در لیگ برتر حفظ کنیم.

سرمربی شمس آذر در مورد اینکه باید برای دقایق پایانی بازی‌ها فکری اساسی شود، اظهار داشت: تراکتور و کمیته انضباطی بر سر سقف بودجه دعوا دارند. اگر این کار را کرده باشد جریمه می‌شود و داستان‌ها پشت صحنه دارد. ما با یک تیم بزرگ بازی کردیم. شاید یک بازیکن آن‌ها مثل آلوز یا گوستاوو به اندازه قیمت کل بازیکنان ما، باشند. بردن در تبریز اصلا ساده نیست. 4 بازی آخر گلی دریافت نکرده بودند و 4 برد پی در پی داشتند. بازی خیلی سنگینی بود ولی به این مهم رسیدیم. 4 بازیکن اصلی خودم را به علت آسیب دیدگی ندارم. بازیکنان جوانی به میدان رفتند. فکر می‌کنم میانگین سنی ما در دو بازی اخیر زیر 25 سال بود. بازیکنانی داشتیم که اولین بار در لیگ برتر بازی می‌کردند.

وی افزود: اولین بار بود که چنین فضایی را تجربه می‌کردند ولی فوق العاده کار کردند. درمورد فولاد هم همین قصه وجود دارد. جزو پولدارترین باشگاه‌های حال حاضر کشور ما است. پر از امکانات و منابع مالی است. از دیدن امکانات آن‌ها لذت بردیم. زیر ساخت‌های اساسی و استعدادهای فراوان در منطقه خوزستان دارند. این تیم هم 2 برد پشت سر هم بدون دریافت گل داشت.

دقیقی گفت: وقتی در این شرایط به تیمی که می‌خواهد با تمام توان و انگیزه شما را ببرد، گل می‌زنید شرایط جو بازی و کیفیت بازیکنان حریف می‌تواند روی تیم ما فشار ایجاد کند؛ البته قبل از اینکه در دقیقه 90 آن پنالتی بر علیه تیم ما اعلام شود، دقیقه 88 اخراج بازیکن حریف می‌توانست آن‌ها را 10 نفره کند. پنالتی را هم که کارشناسان گفتند درست نبود. ضمن اینکه بعد از گل اولی که به فولاد زدیم می‌توانستم روی ضدحملات بازهم به گل برسیم ولی واقعا زحمات بازیکنانم جای تقدیر و تشکر دارد. بازیکنان من فعل خواستن را در بازی خانگی که واقعا تماشاگران دوست دارند این اتفاق بیفتد، صرف خواهند کرد.

سرمربی شمس آذر در خصوص اینکه پیوستن مهدی عبدیان به عنوان حامی مالی چقدر از نگرانی‌های شما کم می‌کند، گفت: حضور عبدیان برای ما یک افتخار است. او یکی از افرادی است که از اول دغدغه‌های مالی ما را می‌دانست. ان‌شالله حضورش باعث تزریق منابع مالی به تیم شود. با تجربه مدیریتی در باشگاه استقلال و سابقه ورزشی که دارد، در تمامی جنبه‌ها می‌تواند کنار ما و باعث ارتقای سطح کیفی، فنی و زیرساختی مجموعه ما باشد. استاندار هم امروز در تمرین حضور داشت که تشکر می‌کنم. قول‌هایی برای پیگیری موضوعات مختلف داد. مثل همیشه همراه ما بود. ان‌شاالله در کنار مالکین، کادر مدیریتی و فنی، و هرکسی که می‌تواند کمک کند. باید بتوانیم نقاط عطفی که مقابل تیم‌های متمول داریم را پوشش بدهیم اما فضا به راحتی مهیا نمی‌شود.

دقیقی با اشاره به اینکه ملوان پس از 8 سال به لیگ برتر صعود کرد و الان تمام استان همراه این تیم هستند، اظهار داشت: علاوه بر اینکه می‌توانند بازیکن سرباز بگیرند، منابع مالی آنچنانی هم دارند. جایگاهی که الان قزوین دارد به راحتی به دست نیامده، نیاز به همکاری و همفکری همه است. در این یکی دو روز خیلی از دوستان نزدیک من تقاضای بلیت بازی بدون پرداخت وجه داشتند. 

وی افزود: جدا از حق پخش که متاسفانه هنوز مساله‌اش حل نشده، یکی از منابع مالی باشگاه‌ها که می‌تواند هزینه‌های جانبی را پوشش بدهد مواردی مثل فروش پیراهن، مارکتینگ، بلیت فروشی است. باید این فرهنگ را جا بیندازیم که هر شهروند استان قزوین اگر دوست دارد وحدت و شور و نشاط در جامعه نهادینه شود، خودش را عضوی از این خانواده بداند. با کمترین کمک می‌تواند این تیم را ریشه‌دارتر و پایدارتر کند.

سرمربی تیم فوتبال شمس آذر قزوین درمورد مسائل داوری، گفت: داوران ما با شرف‌ترین، مظلوم‌ترین و عزیزترین قشر جامعه فوتبال هستند. کار سختی دارند اما درآمدشان به مقدار کافی برای رفع نیازهای زندگی‌شان نیست. باید به این قشر احترام گذاشت و نیازهایشان رفع شود. فشار ناشی از بازی باعث می‌شود با احترام، پیرامون یک سری مسائل فنی و داوری حرف بزنیم. من نهایت احترام را به این عزیزان دارم. به کارشناسان امر سپردم و نظرشان را هم گفتند. کمیته داوران هم بررسی خواهد کرد.

دقیقی با بیان اینکه نهایت احترام را برای جواد نکونام قائل هستم، عنوان کرد: او شاید جزو 10 اسطوره تاریخ فوتبال ایران باشد. افتخار این را دارم که در تیم ملی کنار او کار کردم. نکونام از مفاخر فوتبال ایران است. نوازی، رجبی و هاشمی‌نسب از دوستان عزیز من هستند. نوازی همبازی خودم بوده، در فوتبال این مسائل پیش می‌آید. اگر در برنامه تلویزیونی هم حرفی زدم دال بر این نبود که کیفیت و ارزش‌های باشگاه استقلال را زیر سوال ببرم.

وی افزود: استقلال باشگاه بسیار بزرگی بوده و خطیر مدیر توانمندی است. کادرفنی توانمندی دارند. با توجه به اینکه نفراتی مانند محبی و قائدی را از دست داد، جایگاهی که به دست آورده و با این کیفیت امتیاز جمع می‌کنند، جای تقدیر دارد. باید به احترام این عزیزان ایستاد. باید باور کنیم تیم فنی نکونام و بازیکنانش، نتایج خیلی خوبی گرفتند. با این حال فردا روز سختی خواهند داشت.

سرمربی شمس آذر در خصوص اینکه به این تیم لقب غول کش داده‌اند و استقلال فردا نگران است، گفت: این واژه را خیلی دوست ندارم. هربازی سختی خودش را دارد. بچه‌های ما باید هر اتفاقی که در 2 بازی گذشته افتاده را فراموش کنند. فردا یک روز تازه و یک فینال تازه است. باید با تمام انرژی و تمرکز، با باور و تفکر برد وارد زمین شوند. تلاش کنند. ان‌شاالله خدا تقدیر کند نتیجه برای ما خوب باشد. به این واژه‌ها خیلی علاقه ندارم و بازیکنان هم نباید به این فکر کنند که در گذشته چه اتفاقی افتاده است. باید به حال فکر کنیم.

وی در مورد اینکه آیا علیرضا رضایی (دروازه‌بان فصل گذشته استقلال)، فردا در بازی حضور دارد، عنوان کرد: با توجه به شرایط قراردادی که دارد، استعلامی از سازمان لیگ گرفتیم. بعید می‌دانم تا نیم فصل بتواند برای ما بازی کند. قطعا در کنار ما نیست. متاسفانه طرحانی، مهدی محمدی، محمد پاپی و عرفان رحمانی 4 بازیکن اصلی ما هستند که به علت مصدومیت آن‌ها را نداریم. زمانی هم که این بازیکنان بودند، کم تجربگی عامل این شد که بد گل بخوریم. با کمترین موقعیت (برای حریف) بیشترین گل را می‌خوریم و با بیشترین موقعیت کمترین گل را می‌زنیم. در آن 2 بازی هم با بازیکنان جوانی که جایگزین شدند و تغییر پست مصطفی احمدی، کیفیت تیم بالا رفت. برگشت سعید کریمی بعد از مصدومیت هم به ما خیلی کمک کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز