خبرگزاری کار ایران

25 میلیارد اسپانسر استقلال واقعی است؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۱۵۱

شرط شرکت طرف قرارداد فعالیت باشگاه استقلال در راستای فروش محصولات این شرکت است و به نوعی باشگاه استقلال با ظرفیت بالای تماشاگرانش باید نقش یک بازاریاب را برای این شرکت بازی کند.

به گزارش ایلنا، اسپانسری که مدیران باشگاه استقلال از آن رونمایی کردند تاکنون 25 میلیارد تومان به باشگاه استقلال پول پرداخت کرده و وعده داده 25 میلیارد دیگر نیز طی یک فقره چک در تاریخ مشخص به باشگاه خواهد داد. این توافق درحالی انجام شده که مدیران استقلال در روز عقد قرارداد با اسپانسر خود که فروشنده یکی از سیمکارت‌های اعتباری است، اعلام کردند ارزش این قرارداد 90 میلیارد تومان خواهد بود و تا 180 میلیارد تومان برای فصل بعد نیز قابل ارتقا است.

این خبر درشرایطی رسانه‌ای شد که شرکت مذکور برای پرداخت همین 90 میلیاردتومان نیز شروطی دارد و از باشگاه استقلال خواسته بعد از دریافت اقساط اولیه در راستای فروش محصولات این شرکت تبلیغ کرده و هوادارانش را به صف خرید سیمکارت‌های تولید این شرکت بکشاند تا الباقی توافق 90 میلیاردی را به مرور به حساب استقلال واریز کند.

درواقع شرط شرکت طرف قرارداد فعالیت باشگاه استقلال در راستای فروش محصولات این شرکت است و به نوعی باشگاه استقلال با ظرفیت بالای تماشاگرانش باید نقش یک بازاریاب را برای این شرکت بازی کند که مشخص نیست این شروط از سوی باشگاه استقلال قابل اجرا باشد یا خیر؟!

آنچه مسلم است ترغیب هواداران استقلال برای خرید محصولات این شرکت کار ساده‌ای نیست و درشرایطی که نگاه‌ها در بازار خرید سیمکارت بیشتر معطوف به یکی، دو شرکت خاص است، بعید به نظر می‌رسد که باشگاه استقلال توانایی ایجاد تهییج برای هواداران خود را در راستای خرید سیمکارت‌های تولیدی این شرکت داشته باشد.

بنابراین توافقی که باشگاه استقلال با این شرکت کرده قطعی نیست و اگر هواداران استقلال از طرح مورد نظر استقبال نکنند باقی مبالغ به حساب استقلال واریز نخواهد شد.

درچنین شرایطی اما مدیران استقلال از یک قرارداد پرسود رونمایی کردند درحالی که نیمی از توافق انجام شده تحت شرایطی خاص به حساب استقلال واریز خواهد شد و به نوعی روی هوا است اما مدیریت استقلال در روز رونمایی از این توافق طوری ماجرا را بازتاب دادند که انگار استقلال به طور قطع صاحب این مبلغ قابل توجه خواهد شد درحالی که چنین نیست و باشگاه استقلال باید زحمت زیادی در راستای تأمین خواسته‌های آن شرکت متقبل شود.

اینکه می‌بینیم باشگاه استقلال به موازات توافق با شرکت طرف قرارداد با یک اسپانسر جدید به توافق رسید تا پشت پیراهنش را دراختیار آن قرار دهد به وضوح نشان می‌دهد که باشگاه استقلال در تأمین بودجه خود با دشواری‌های بسیاری مواجه است و این گونه نیست که به سادگی بتواند از کنار توافق با آن شرکت تلفن همراه به پول قابل توجهی دست یابد.

درگذشته نیز باشگاه استقلال درحین قرارداد با طرف‌های خود اقدام به فسخ قرارداد کرده است و تردیدی نیست اگر پروژه مذکور به بن‌بست بخورد، باشگاه استقلال سراغ شرکت دیگری خواهد رفت تا توافق تازه‌ای حاصل شود. اینکه چرا باشگاه استقلال راضی به عقد چنین قرارداد مشروطی شده نیز خود جای تأمل دارد و به نظر می‌رسد مدیریت این باشگاه(علی خطیر) از سرناچاری این توافق را اجرایی کرده تا از زیر بار فشار هواداری که در هفته‌های آغازین لیگ برتر بسیار عظیم بود، خود را خارج کرده و هواداران را قدری راضی کند.

البته نباید از این واقعیت نیز غافل بود که به طور کلی حتی اگر استقلال بتواند خواسته‌های اسپانسر را برآورده کند، با مبلغ فوق ره به جایی نخواهد برد و شاید بتواند امورات این فصل را پشت سربگذارد. طبق سندی که خود باشگاه استقلال در اختیار رسانه‌ها قرارداده در فصل جاری 323 میلیارد تومان سقف بودجه اعلام شده و عددی که برای توافق با شرکت تلفن همراه اعلام شده حتی کفاف نیمی از بودجه باشگاه استقلال در فصل جاری را هم نمی‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز