خبرگزاری کار ایران

مسیرهای ضربه زدن پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۸۹۸

پرسپولیس با خط حمله‌ای که پایین‌تر از انتظار بوده امشب کار سختی مقابل خط دفاع منسجم گل‌گهر دارد.

پرسپولیس بعد از نمایش خوب و برد حساس مقابل الدحیل، امشب به لیگ برتر برمی‌گردد و بازی سختی در سیرجان دارد. گل‌گهر بعد از رفتن قلعه‌نویی مثل چند سال گذشته زیر ذره‌بین رسانه‌ها نیست، ولی اوزونیدیس در این مدت کوتاه توانسته ایده‌هایش را تا حدودی پیاده کند و نتایج خوبی هم گرفته.

بازیکنان گل‌گهر در مصاحبه‌های مختلف از سرمربی یونانی و تمریناتش تمجید کرده‌اند. اوزونیدیس تأکید زیادی روی حفظ ساختار دفاعی و تعادل بین دفاع و حمله دارد. آمار بازی‌های گل‌گهر هم این رویکرد را تأیید می‌کند. آنها در 4 بازی باختی نداشته‌اند و فقط یک گل خورده‌اند. این تیم دروازه‌اش را در سه بازی متوالی مقابل فولاد، پیکان و نساجی بسته نگه داشت و در بازی هفته چهارم مقابل ملوان دروازه‌اش بعد از 327 دقیقه باز شد.

پرسپولیس با خط حمله‌ای که پایین‌تر از انتظار بوده امشب کار سختی مقابل خط دفاع منسجم گل‌گهر دارد. بعد از جدایی عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی، شهاب زاهدی قرار بود مهاجم اصلی و تأثیرگذار تیم باشد، ولی او در این مدت نمایش ضعیفی داشته و خرید نبیل باهویی هم نشان می‌دهد که پرسپولیس بیشتر از زاهدی به گلزنی مهاجم سوئدی دل بسته. البته باهویی فعلاً در شرایط مسابقه نیست و گل‌محمدی مجبور است با بازیکنان فعلی ادامه بدهد.

مسیرهای ضربه زدن پرسپولیس

هر چند زاهدی هنوز گلی نزده و گل‌هایش به بازی‌های دوستانه و تمرینات محدود شده، با این حال پرسپولیس به کمک بازیکنان پست‌های دیگر توانسته گل بزند و امتیاز جمع کند. البته متوسط یک گل در هر بازی برای پرسپولیس کافی نیست و قطعاً گل‌محمدی به فکر ارتقای این آمار است.

پرسپولیس در 6 بازی لیگ برتر و لیگ قهرمانان 6 گل زده. بازی مقابل فولاد بحران‌زده تنها مسابقه‌ای است که پرسپولیس توانست بیش از یک گل بزند و مصاف پرحاشیه با النصر تنها باری است که آنها بازی را بدون گل زده ترک کردند.

بررسی گل‌های پرسپولیس نشان می‌دهد که این تیم دو مسیر مشخص برای گل زدن دارد. تمام گل‌های این فصل پرسپولیس را وینگرها یا مدافعان زده‌اند و این نشان از یک الگوی تکراری در این تیم دارد.

هرچند زاهدی در گلزنی ناموفق بوده، ولی مأموریت دومش که جنگیدن با مدافعان، برهم ریختن سازمان دفاع حریف و فضاسازی برای بازیکنان کناری است را به خوبی انجام داده. حرکات زاهدی کمک می‌کند که وینگرهای پرسپولیس فرصت‌های خوبی به دست آورند و به حریف ضربه بزنند. در برد مقابل الدحیل تنها گل پرسپولیس را عالیشاه زد و قبل از گل هم چند بار در موقعیت گلزنی قرار داشت.

پرسپولیس فصل گذشته هم تأکید زیادی روی حملات گوش‌های چپ و راست داشت و ترابی، صادقی، امیری و عمری امتیازات مهمی برای تیم‌شان گرفتند. حتی مصدوم شدن ترابی و امیری مقابل النصر رویه پرسپولیس را تغییر نداده و یحیی با بازیکنان جایگزین مثل عالیشاه و سلمانی روی این فرمول تأکید دارد.

تک گل بازی هفته دوم مقابل تراکتور را صادقی، گوش راست پرسپولیس زد. در پرگل‌ترین برد این فصل پرسپولیس، گل دوم به نام سلمانی ثبت شد. در بازی با الدحیل هم عالیشاه جور خط حمله را کشید. امشب هم احتمالاً جدی‌ترین تهدید برای گل‌گهر از سمت گوش‌های پرسپولیس خواهد بود.

مدافعان گلزن

مسیر دوم گل زدن پرسپولیس پیشروی مدافعان است که در ضربات ایستگاهی یا حتی جریان بازی موفق به باز کردن دروازه حریف شده‌اند. گل هفته اول پرسپولیس را علی نعمتی با نفوذ از کانال چپ وارد دروازه آلومینیوم کرد. نعمتی در پست مدافع چپ پیشرفت خوبی کرده و در بازی‌های اخیر نفوذهای مؤثری داشته.

پرسپولیس هفته دوم مقابل ذوب‌آهن تا آستانه شکست پیش رفت ولی گولسیانی، مدافع گرجی که به عنوان مهاجم نوک به زمین رفته بود با ضربه سری هوشمندانه تیمش را به یک امتیاز رساند.

در هفته سوم نوبت پورعلی‌گنجی بود که گره بازی را باز کند. وقتی دفاع فشرده فولاد مهاجمان و هافبک‌های پرسپولیس را مهار کرده بود، او روی یک ضربه سر در جریان بازی گل حیاتی تیمش را زد.

امشب هم به نظر می‌رسد که یحیی در سیرجان همین دو مسیر مشخص را برای گل زدن در پیش بگیرد؛ نفوذها و جابه‌جایی‌های وینگرها و پیشروی مدافعان سرزن. البته اوزونیدیس قطعاً بازی‌های پرسپولیس را تحلیل کرده و باز کردن قفل دروازه گل‌گهر کار آسانی نخواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز