خبرگزاری کار ایران

تلاش ما ایجاد همکاری خوب میان متخصصین ورزشی و علمی ایران و چین است

کیومرث هاشمی: دیدار با وزیر ورزش چین در راستای تفاهم‌نامه سال گذشته دو کشور بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۵۹۰

وزیر ورزش و جوانان گفت: تلاش ما این ایت که کمیته تخصصی مشترکی بین 2 کشور چین و ایران تشکیل شود و زمینه‌ اجرایی کردن تفاهم‌نامه سال قبل باتوجه به ظرفیت‌های ورزشی دو کشور صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگویی تلوزیونی، درخصوص دیدارش با وزیر ورزش چین اظهار کرد: این دیدار، یک دیدار صمیمی در راستای اجرای تفاهم‌نامه‌ای بود که سال گذشته در خلال سفر رئیس جمهور به کشور چین انجام شد و تفاهم‌نامه ورزشی شکل گرفت. در این تفاهم‌نامه موضوعات کلی مطرح شده بود و نیاز بود که به جزئیات و نحوه اجرایی شدن آن بپردازیم.

او از ایجاد کمیته تخصصی میان دو کشور چین و ایران خبر داد و گفت: پیشنهاد ما این بود که کمیته تخصصی مشترکی بین 2 کشور چین و ایران تشکیل شود و زمینه‌ اجرایی کردن آن تفاهم‌نامه باتوجه به ظرفیت‌های ورزشی دو کشور صورت بگیرد. بحث‌های خوبی در این جلسه داشتیم و یکی از موضوعات جدیدی که مطرح شد و در تفاهم‌نامه مطرح نشده بود، بحث استفاده از تجربیات طرف چینی از موضوع ساخت ورزشگاه و اماکن ورزشی است. این کشور تجربه بسیار خوبی در این زمینه دارد تا راستای قولی که رئیس جمهور به قهرمانان دادند،‌ بتوانیم آن مجموعه ورزشی را با تجربیات طرف چینی بسازیم.

او درخصوص استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاه 2 کشور گفت: مردم عزیز ما مطلع هستند که دانشگاه پکن، از برترین دانشگاه‌های ورزشی دنیا است و ما در جلسه اشاره کردیم که از ظرفیت‌های علمی این مساله استفاده کنیم. دانشگاه‌های تربیت‌ بدنی ما هم ظرفیت علمی خوبی دارند و امیدوارم بتوانیم یک همکاری خوبی میان متخصصین ورزشی و علمی شکل بگیرد. مثلا مدتی بود که بورسیه‌های ورزشی متوقف شده بود و ما این درخواست را داشتیم که این همکاری دوباره از سر گرفته شود تا بتوانیم دانشگاه‌های تربیت‌بدنی خود را در عرصه ورزش به این دانشگاه معتبر ارتباط دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز