خبرگزاری کار ایران

خداحافظی با آقای پینگ پنگ دنیا

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۳۱۸

مالونگ پس از پایان مسابقه تیمی بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو به صورت رسمی از تیم ملی کشورش پس از 20 سال افتخارآفرینی خداحافظی کرد.

به گزارش ایلنا، مالونگ، پینگ‌پنگ‌باز مشهور چینی که بیش از 20‌سال در بالاترین سطح رقابت‌های تنیس روی میز حضور دارد و صدر جدول برترین پینگ‌پنگ‌بازان جهان را هم در اختیار دارد، پس از پایان مسابقه تیمی بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو به صورت رسمی از تیم ملی کشورش پس از 20 سال افتخارآفرینی خداحافظی کرد.

 

المپیک پاریس مالونگ را باز می‌گرداند؟

پس از قرار گرفتن خبر خداحافظی مالونگ روی خروجی رسانه‌های معتبر جهان، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر بازگشت او به تیم ملی برای‌ بازی‌های المپیک تابستانی پاریس به وجود آمده است. شایعه‌ای که البته تا به این لحظه با واکنش جدی از سوی اسطوره چینی روبه‌رو نشده است. با وجود این اما به نظر می‌رسد احتمال بازگشت او به تیم ملی پینگ‌پنگ چین برای سفر به پاریس و تجربه کردن ششمین حضورش در مهم‌ترین و معتبرترین رویداد چند ورزشی جهان بسیار زیاد است؛ چرا که حضور در پاریس، مالونگ را حداقل به دو مدال دیگر می‌رساند. اتفاقی که اگر رخ بدهد باعث می‌شود او با کسب هفت مدال تبدیل به یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ بازی المپیک شود.

یکی از دلایل دیگری که احتمال بازگشت مالونگ به تیم ملی را افزایش می‌دهد فاصله کوتاه تا آغاز بازی‌های المپیک تابستانی 2024 پاریس است. این مسابقات از تاریخ 5 مرداد 1403 به میزبانی شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه برگزار می‌شود.

3 سال صدرنشینی

یکی از مهم‌ترین رکورد‌های مالونگ چینی در دنیای تنیس روی میز که به نظر می‌رسد تا سالیان سال کسی حتی به آن نمی‌تواند نزدیک هم شود، مربوط به صدرنشینی این بازیکن در رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز است.

مالونگ برای اولین بار در سال 2007 میلادی جزو پنج نفر برتر این رنکینگ قرار گرفت. او البته در سال 2014 میلادی یعنی در بازه زمانی کمتر از 10 سال از زمانی که او به جمع پنج نفر برتر جهان صعود کرد، به صدر جدول رتبه‌بندی رسید.

این صدرنشینی سه سال متوالی و تا روزهای پایانی سال 2017 میلادی ادامه داشت. رکوردی که البته مصدومیت مانع ادامه یافتن آن شد.

نکته جالب اینکه مالونگ سه سال پیش از اینکه به صدر جدول تکه بزند همواره در جمع سه نفر برتر قرار داشته است. به عبارت دیگر می‌توان گفت او از زمان آغاز فعالیت حرفه‌ای خود تنها یک سال را بدون حضور در جمع پنج نفر برتر سپری کرده است که به سال 2006 میلادی باز می‌گردد. به همین بهانه در ادامه نگاهی به افتخارات نابغه چینی خواهیم انداخت.

مالونگ در مجموع 20 سال حضور متوالی‌اش در تیم ملی چین موفق به کسب 100 مدال شده است. از این تعداد رنگ 18 مدال نقره‌ای و رنگ 18 مدال هم برنزی است. بقیه مدال‌ها اما طلا است، آنچه باعث حضور مالونگ در گینس شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز